Citat:
Ursprungligen postat av cleawata
Ok, här är kopior på inkomst deklarationen för 2012, lönespec för december, arbetsgivareintyg. Jag var utan körkort Juli och Augusti därför blev Årsinkomsten endast ca 405 000kr:
http://www.scribd.com/doc/136344763/SCN-0003
I dec körde jag 55 timmar i veckan, resten av året körde jag ca 50h/vecka.
Du förlorar trovärdighet när du dessutom ska dra till med saker som "Jag var utan körkort Juli och Augusti därför blev Årsinkomsten
endast ca......".
Beloppen du säger dig köra in har jag inga problem att köpa. Timmarna däremot är en annan sak.
Får du lön efter moms körde du alltså in ca 1,2 miljoner då 1200000*0,94*0,36=406080.
Du kör alltså ca 50h/v exlusive juli och augusti som var 9 veckor. DÅ återstår alltså 52-9 veckor och kvar har vi 43 veckor.
På dessa 43 veckor körde du alltså in 27900kr i veckan. Då du kör 50h i veckan snittar du alltså 558kr/h vilket ger dig en lön på 200kr/h.
Konstigt att inte fler lyckosökare dras till taxiyrket. Tror som sagt att du jobbar mer än du säger. Men det är bara vad jag tror. Summan tänker jag inte kritisera.
Edit:
Nu inkluderade jag aldrig sem.ers. Men den kanske du får svart ändå?
Det som gör att man tvivlar på siffrorna är att du alltså dag efter dag efter dag snittar en summa som 558kr, vardag som helg, dåliga tider som goda.