2013-07-11, 19:40
Medlem
wexxxs avatar
Vid vilken tid släpps antagningsbeskeden?
Citera
2013-07-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Vid vilken tid släpps antagningsbeskeden?

Någon gång under eftermiddagen. Brukar oftast vara runt 13.00 men kan även bli senare.
Citera
2013-07-11, 19:51
Medlem
varmochgosigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heartsamess
TACK! Förstår inte hur jag kunnat missa detta... 160 platser på datateknik i år. Om jag inte räknat helt fel (vilket är mycket möjligt då jag är så nervös just nu, haha) togs 180 personer in i urval 1 och 166 in urval 2 förra året. Känns ju sådär...

EDIT: Och öppen ingång verkade ha tagit in 160 personer förra året, i år har de 120 platser JAG ÄR SÅ KÖRD

KTH använder överintag. Om du använder sökfunktionen ser du bara hur många platser de hade + överintaget.

http://www.vhs.se/Global/Statistik/HT2012/HT2012_antagna_urval1_program.pdf

Om du följer länken ser du full statistik. Det ser ut som om de hade 130 platser förra året, så de har ökat platserna med 30
Citera
2013-07-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmochgosig
KTH använder överintag. Om du använder sökfunktionen ser du bara hur många platser de hade + överintaget.

http://www.vhs.se/Global/Statistik/HT2012/HT2012_antagna_urval1_program.pdf

Om du följer länken ser du full statistik. Det ser ut som om de hade 130 platser förra året, så de har ökat platserna med 30

HAHA VA TACK! Just nu undrar jag om jag ens kommer överleva till imorgon. Klarar inte riktigt av den här emotionella berg- och dalbanan. Från panikångestattack till en bubblig lyckokänsla i magen på 1 sek. Ska lugna ner mig lite nu. Håll tummarna för mig!!!!
Citera
2013-07-11, 20:09
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
HAHA VA TACK! Just nu undrar jag om jag ens kommer överleva till imorgon. Klarar inte riktigt av den här emotionella berg- och dalbanan. Från panikångestattack till en bubblig lyckokänsla i magen på 1 sek. Ska lugna ner mig lite nu. Håll tummarna för mig!!!!
hah du har en lugn och fin morgondag att se fram emot du.
Citera
2013-07-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
hah du har en lugn och fin morgondag att se fram emot du.

Haha jotack! Värsta är att jag är på jobbet när beskedet kommer. Lär börja storgråta oavsett vad jag kommit in på.
Citera
2013-07-11, 20:22
Medlem
wexxxs avatar
Citat:
Haha jotack! Värsta är att jag är på jobbet när beskedet kommer. Lär börja storgråta oavsett vad jag kommit in på.

Jag är i samma situation men kommer behöva regga mig på AFB bostäder!
Citera
2013-07-11, 21:45
Medlem
thorfromasgards avatar
Är det någon annan som är i liknande sits som jag? Jag var så pass säker på att jag ska komma in HT2013 så att jag skrev på ett bostadskontrakt för en termin. Annars skulle jag få vänta kanske i ett år till om jag tackade nej till bostaden. Så ni förstår väl vilka stora risker jag har tagit på spelet som ska avgöras i morgon kl 13:00. Vad är oddsen att allting ska skita sig med följande resultat:

Mitt meritvärde 19.6
Statistik för program

HT2012 263 sökande med minst 17.0 och 40 antagna
HT2013 294 sökande
Så vad tror ni? Ska jag köpa champagne eller rep och såpa till i morgon?
Citera
2013-07-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Är det någon annan som är i liknande sits som jag? Jag var så pass säker på att jag ska komma in HT2013 så att jag skrev på ett bostadskontrakt för en termin. Annars skulle jag få vänta kanske i ett år till om jag tackade nej till bostaden. Så ni förstår väl vilka stora risker jag har tagit på spelet som ska avgöras i morgon kl 13:00. Vad är oddsen att allting ska skita sig med följande resultat:

Mitt meritvärde 19.6
Statistik för program

HT2012 263 sökande med minst 17.0 och 40 antagna
HT2013 294 sökande
Så vad tror ni? Ska jag köpa champagne eller rep och såpa till i morgon?

Jag skulle köpa champagne om jag vore du.
Citera
2013-07-11, 22:33
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
You don't say?
haha, men asså jag har haft jättestora bekymmer med antagning.se. Det dröjde alldeles för länge tills min ansökan blev bedömd osv.
Ont: fyfan vad nervös jag är, lär bli sömnlös i natt
Senast redigerad av girigfan 2013-07-11 kl. 22:41.
Citera
2013-07-11, 22:46
Medlem
Flyktplans avatar
Säg att man läser IB och ett av ens betyg är försenat pga att ett prov hade kommit på villovägar under rättningen. På antagning.se ståt det obehörig fortfarande, finns det något sätt att lösa det på? Var ska man gå för vägar eller är det helt kört?
Citera
2013-07-11, 22:59
Medlem
ValleVattenskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktplan
Säg att man läser IB och ett av ens betyg är försenat pga att ett prov hade kommit på villovägar under rättningen. På antagning.se ståt det obehörig fortfarande, finns det något sätt att lösa det på? Var ska man gå för vägar eller är det helt kört?

Du borde ha kontaktat antagning.se för länge sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in