2013-07-12, 00:03
Medlem
Rabulists avatar
Har hamnat i lite halvtaskig sits då terminstarten för Sjöingenjör är 19:e Augusti och jag har sedan länge en resa inbokat just den veckan. Något jag ogärna missar då resan är för en släkting som fyller jämnt och skall firas. Kommer jag missa massa? Eller är det helt otänkbart? Antar att det är mycket inskolning och dylikt första veckan?

Väldigt tråkig utgångsläge. Nån som har några ideér? Kommer givetvis höra av mig till skolan och diskutera. Men måste ju få antagningsbeskedet först.
Citera
2013-07-12, 00:07
Medlem
hur vet man hur många platser ett program har i år??
Citera
2013-07-12, 00:09
Medlem
kitschlemurs avatar
http://statistik.vhs.se/

Här kan du söka och se hur många platser som finns. Och hur många sökande på respektive utbildning.

Ingen man vill kolla såhär timmarna innan antagning...

Edit: Sorry, läste med röven. Där kan man bara se antalet sökande. Man brukar dock kunna se det på respektive lärosätes hemsida!
Senast redigerad av kitschlemur 2013-07-12 kl. 00:14.
Citera
2013-07-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
http://statistik.vhs.se/

Här kan du söka och se hur många platser som finns. Och hur många sökande på respektive utbildning.

Ingen man vill kolla såhär timmarna innan antagning...

Känner mig blind men hittar inte?? Det står bara "totalt antal sökande" och "1a handssökande" när man söker på HT 13... inte hur många platser det finns, eller?
Citera
2013-07-12, 00:15
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejhopp
Känner mig blind men hittar inte?? Det står bara "totalt antal sökande" och "1a handssökande" när man söker på HT 13... inte hur många platser det finns, eller?

My bad! Gäller inte antalet platser på programmet. Det brukar gå att finna på respektive lärosätes hemsida. Ibland står det även om du loggar in på antagning.se och läser under programmet/kursen du sökt!

Vilken utbildning gäller det?
Citera
2013-07-12, 00:20
Medlem
Citat:
My bad! Gäller inte antalet platser på programmet. Det brukar gå att finna på respektive lärosätes hemsida. Ibland står det även om du loggar in på antagning.se och läser under programmet/kursen du sökt!

Karlstad uni - personal och arbetsliv
Citera
2013-07-12, 05:12
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:

Fast står det inte antal antagna? Så om hen kollar på antal antagna år 2012 så borde det stå
Citera
2013-07-12, 08:46
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Fast står det inte antal antagna? Så om hen kollar på antal antagna år 2012 så borde det stå

Jo, man kan söka på tidigare år och få ett hum om antal platser. Samtidigt kan det ju variera så svaret är ju inte hugget i sten för det.
Citera
2013-07-12, 10:40
Medlem
Typorys avatar
Yupp!!

Snart publiceras antagningsbeskeden för hösten 2013, Det är spännande.
Citera
2013-07-12, 10:42
Medlem
Fyfan vad jag nojjar just nu... nån som fått besked än?
Citera
2013-07-12, 10:55
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greekfan
Fyfan vad jag nojjar just nu... nån som fått besked än?
Då hade FB känt till det. Det FB inte känner till har inte hänt
Citera
2013-07-12, 11:10
Medlem
fuskarens avatar
Det är uppe för mig nu!
Yes, kom in på mitt första
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto