Citat:
Ursprungligen postat av
Badholm
Hur många här har realistiska förhoppningar på att komma in nu på urval 1? Jag är i huvudsak nervös över vilken reservplats jag kommer att ha inför urval 2. Men finns ju självklart en liten del av mig som sitter och hoppas på en grön "Antagen"-label vid sidan av programmet i morgon. Ska man vara lite realistisk så kommer ju den största nervositeten komma i samband med att man klickar på "mer information" eller vad det nu står under Reserv. Fan inte långt kvar nu!
Sitter i en någorlunda liknande sits.
Söker datateknik runt omkring i landet med 1,4 på HP (och ~18 i betyg) och antagningen på de fyra stora universiteten förra året universiteten var 1,6; 1,4; 1,4; 1,3. Till råga på det har en trend noterats: det blir svårare och svårare att ta sig in på datateknik för var år som passerar. Hade jag sökt datateknik direkt när jag lämnade gymnasiet hade jag kunnat ha en säker plats i Stockholm.
Skulle kännas otroligt skönt att redan imorgon veta att jag har en säker plats, men får jag en duglig reservplats kan jag leva med det. I absolut värsta fall spenderar jag kommande terminer i Karlstad!