2013-07-11, 12:49
Medlem
Hur mycket kan man vänta sig att antagningspoängen stiger i förhållande till antal sökande?
Naturvetenskapligt Basår @ GU var i HT 2012 18.6 / 1.4 med 225 förstahandssökande, i år är det 280. Söker in med 19.3 / 1.55 enligt antagning.se!
Citera
2013-07-11, 12:58
Medlem
Legolasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CandyKane
Förutom självstudier? Delta i seminarier, gå på föreläsningar, diskutera med kursare, labba osv... Det finns en tråd här i forumet med en annan kille som också undrar hur det är att läsa på universitet, kika in där!
Allt du nämner baseras ju på litteratur som du förväntas läsa, själv. Tyckte bara det lät lite arrogant att säga att du tröttnat på att läsa själv efter ett par veckor när du vill gå det kanske tyngsta programmet i Sverige. Läser på universitet gör jag redan, så jag har nog koll. Men om du länkar till tråden så kan många andra här säkert ha nytta av den.

OnT: Själv råkade jag göra en liten tabbe med min anmälan och undrar om det är någon som har koll på huruvida man kan göra en sen anmälan efter urval 1? Det gäller statistiska institutionen på UU, grundnivå.
Citera
2013-07-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillionen
Resultatet brukar väl komma ut någon gång på morgonen för att det inte ska bli någon överbelastning på servern?
tror ht12 kom beskedet kl 15:30 isch och vt13 kom typ kl 12:30 eller nåt vill jag minnas; kom iaf ihåg vi diskutera att det var en rätt rejäl diff på dom två men skulle säga att innan kl 17-18 är väl nästan något man kan garantera.
Citera
2013-07-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
OnT: Själv råkade jag göra en liten tabbe med min anmälan och undrar om det är någon som har koll på huruvida man kan göra en sen anmälan efter urval 1? Det gäller statistiska institutionen på UU, grundnivå.

Det ser du ju själv på antagning.se (finns det en "Lägg till"-knapp?).
Citera
2013-07-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
tror ht12 kom beskedet kl 15:30 isch och vt13 kom typ kl 12:30 eller nåt vill jag minnas; kom iaf ihåg vi diskutera att det var en rätt rejäl diff på dom två men skulle säga att innan kl 17-18 är väl nästan något man kan garantera.

Alla år jag har sökt har mitt personliga resultat alltid kommit 13.05-13.15 ca (ht-12 minns jag dock också att de kom rätt sent). De vill ju inte säga en exakt tid för om alla går in exakt samtidigt så...ja.
Citera
2013-07-11, 13:15
Medlem
analgetisk.potenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EG
Alla år jag har sökt har mitt personliga resultat alltid kommit 13.05-13.15 ca (ht-12 minns jag dock också att de kom rätt sent). De vill ju inte säga en exakt tid för om alla går in exakt samtidigt så...ja.

Skulle också sätta pengar på kring 1300 imorgon.
Citera
2013-07-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolasse
Allt du nämner baseras ju på litteratur som du förväntas läsa, själv. Tyckte bara det lät lite arrogant att säga att du tröttnat på att läsa själv efter ett par veckor när du vill gå det kanske tyngsta programmet i Sverige. Läser på universitet gör jag redan, så jag har nog koll. Men om du länkar till tråden så kan många andra här säkert ha nytta av den.

Jag har själv läst ämnen på universitet som jag tidigare läst själv på fri hand, så jag vet skillnaden. Det handlar inte om att litteraturen kurserna är baserade på i sig är tråkig, utan att studierna helt enkelt blir mer intressanta när de utförs i en social kontext, med tydliga mål och struktur. Tycker du jag är konstig?

För att vara lite petig: jag har läst anatomi/fysiologi på min fritid i ett halvår nu, inte "ett par veckor"...
Citera
2013-07-11, 14:33
Medlem
Epicediums avatar
Skulle vara lite småjobbigt att inte komma in nu när boende i Uppsala är fixat och allt. Nervositeten stiger!
Citera
2013-07-11, 14:43
Medlem
Kommandos avatar
Har sökt läkar- och tandläkarprogrammet i hela Sverige. Vad tror ni chansen är med 22,2+1,4 i B2 för läkarprogrammet på ÖrU eller Lkpg?
Citera
2013-07-11, 14:46
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Skulle vara lite småjobbigt att inte komma in nu när boende i Uppsala är fixat och allt. Nervositeten stiger!
Lite ot: hur hittade du boende i uppsala? Tänkte själv plugga där men har inte lyckats ordna boende där än.
Ont: har sökt ekonomi i uppsala där jag garanterat kommer in så är inte särskilt nervös.
Citera
2013-07-11, 15:16
Medlem
Varför kan inte beskedet läcka ut i år som förra året... Aaaah
Citera
2013-07-11, 15:24
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Lite ot: hur hittade du boende i uppsala? Tänkte själv plugga där men har inte lyckats ordna boende där än.
Ont: har sökt ekonomi i uppsala där jag garanterat kommer in så är inte särskilt nervös.

Heimstaden. Spana in tråden "Studentboende i Uppsala" om du vill veta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in