2013-07-04, 13:49
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

det utbredda manshatet och kvinnoföraktet är påhittat av kvinnor som hatar män, att kvinnor ska raka sig under armarna är inget tvång, 95% av alla kvinnor rakar sig för att de vill göra sig fina för sin partner, de övriga har ingen partner och har förmodligen svårt att skaffa sig då de hatar män.
Citera
2013-07-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
det utbredda manshatet och kvinnoföraktet är påhittat av kvinnor som hatar män, att kvinnor ska raka sig under armarna är inget tvång, 95% av alla kvinnor rakar sig för att de vill göra sig fina för sin partner, de övriga har ingen partner och har förmodligen svårt att skaffa sig då de hatar män.

Det finns alltså en stark koppling mellan att en kvinna inte rakar sig med att hon hatar män.

Vilket är det som ger det andra här?
Citera
2013-07-04, 15:48
Bannlyst
Citat:
Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda.
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Jag personligen har inget emot att det finns kvinnor som låter bli att raka sig under armarna och benen, även om jag anser att det är jävligt oattraktivt. Att inga män rakar sig i samma utsträckning som kvinnor är en underdrift då det faktiskt finns sportcyklister och andra sportfånar som rakar benen, och transor rakar sig väl både på benen och under armarna? Normen säger inte alls att kvinnor ska göra nånting över huvud taget för att göra männen nöjda. Tvärtom är det ju vi män som ständigt måste göra kvinnorna till lags.

Inte för att vara taskig, men det är ju allmänt känt att det bara är oattraktiva människor som påstår att skönheten kommer inifrån. Inte för att personligheten är oviktig på något sätt. Ett enkelt exempel: När man hör en låt för första gången så tänker man inte så mycket på texten utan mer på hur det låter, och fastnar för låten så vill man höra den igen och när man hört den ett par gånger så börjar man även lyssna på texten. Likadant är det när man träffar någon för första gången.

Citat:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

Typiska feministfrågor! Varför ser ni feminister bara en sida av problemen? Det är just för att ni är så här pass trångsynta och enkelspåriga som många har svårt att ta er på allvar. Snygga och sexiga män objektifieras precis lika mycket som kvinnor, samtidigt som män också kan vara feta och fula och få en massa nedlåtande kommentarer för det. Och manliga kändisar och politiker bedöms efter utseende precis lika mycket som kvinnliga sådana. Exempelvis har jag en kvinnlig släkting som växte upp under 80-talet och hon köpte skivor med bland andra Limahl och George Michael - enbart för att hon tyckte att de var snygga, deras musik brydde hon sig knappt om. Likadant var det när jag gick i skolan - tjejerna köpte skivor med artister de tyckte såg bra ut utan att bry sig ett dugg om själva musiken.

Citat:

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Jag objektifierar inte kvinnor över huvud taget - har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det. Visst finns det väl män som gör det, men glöm inte att det även finns kvinnor som objektifierar män.

Det finns som sagt inget som helst som säger att kvinnor är tvungna att raka benen. Du kan lika gärna fråga varför män inte sminkar sig, målar naglarna och går omkring i klänning när kvinnor gör det.
Citera
2013-07-06, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Det finns alltså en stark koppling mellan att en kvinna inte rakar sig med att hon hatar män.

Vilket är det som ger det andra här?

Dum fråga från Gormet hen
Givetvis så är kroppsbehåringen hönan och hans-hatet ägget. Det är därför vi män kräver rakade kvinnor som serverar oss kalla öl så här i sommarvärmen.
Citera
2013-07-07, 10:15
Medlem
Panspectralists avatar
Det handlar 100% om normer. T.o.m. i sängen och i sina mest privata stunder styrs människan av normer. Porrindustrin börjar raka sig på 90 talet - vips gör hela samhället det också efter att det sipprat ut på ett par år. Nu är det onormalt att INTE raka sig. Alla börjar knulla analt i porrfilmer på 90-talet - vips stiger samma beteende i allas sovrum ett par år senare osv. Det kommer med 100% säkerhet att vända till något annat så småningom och alla kommer säga 'Men, Gud! Kommer du ihåg när vi rakade pungen på 2010-talet?' precis som dom kommer att säga om sina kläder, musik, och alla andra normer som egentligen är endast signaler om vilken grupp man identifierar sig med
Senast redigerad av Panspectralist 2013-07-07 kl. 10:21.
Citera
2013-07-07, 14:43
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
Det handlar 100% om normer. T.o.m. i sängen och i sina mest privata stunder styrs människan av normer. Porrindustrin börjar raka sig på 90 talet - vips gör hela samhället det också efter att det sipprat ut på ett par år. Nu är det onormalt att INTE raka sig. Alla börjar knulla analt i porrfilmer på 90-talet - vips stiger samma beteende i allas sovrum ett par år senare osv. Det kommer med 100% säkerhet att vända till något annat så småningom och alla kommer säga 'Men, Gud! Kommer du ihåg när vi rakade pungen på 2010-talet?' precis som dom kommer att säga om sina kläder, musik, och alla andra normer som egentligen är endast signaler om vilken grupp man identifierar sig med

Skylla ansade/rakade könsorgan eller analsex på porrindustrin är bara ett dåligt feministiskt uttalande.
Citera
2013-07-07, 20:20
Medlem
Kvinnor behöver inte raka sig för att de har så lite hår ändå, så jag tycker det är onödigt, men de kan förstås göra det om de vill.

Vissa tror att det är mer hygieniskt att raka sig, men det är egentligen helt tvärtom, att det är faktiskt mer hygieniskt att ha hår på vissa ställen:
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/aug/07/pubic-hair-has-job-stop-shaving
http://www.medicaldaily.com/articles/14299/20130318/brazilian-waxing-removing-pubic-hair-raises-std-risk.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Underarm_hair#Development_and_function

Alla saker i våra kroppar har en funktion, för att de har evolverat så genom naturligt urval, men i dagens utseende och sexfixerade samhälle så bryr man sig väl inte så mycket om sånt.
Senast redigerad av elsydeon 2013-07-07 kl. 20:34.
Citera
2013-07-11, 13:13
Medlem
Citat:
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?

Gör som du vill men klaga inte sen på att någon kommer bli avtänd. Ingen man vill ha hår i maten.

Jag har tackat nej till sex också. Fejkad trötthet pga av tjejerna vart håriga där nere. Ansa kan du göra eller ta bort hår med laser.
Citera
2013-07-11, 13:16
Bannlyst
Tycker inte vi ska tvinga kvinnor men ts mest för att hon är en sådan jävla gnällröv att en rakad fitta och lite rejäl action skulle göra henne otroligt gött.
Citera
2013-07-17, 10:51
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Gör som du vill men klaga inte sen på att någon kommer bli avtänd. Ingen man vill ha hår i maten.

Jag har tackat nej till sex också. Fejkad trötthet pga av tjejerna vart håriga där nere. Ansa kan du göra eller ta bort hår med laser.

Jag sa åt en brud att duscha så hon kunde raka sig engång vid ett OneNightStand annars fick det vara, hon gick glatt till duschen och rakade sig.
En sån tjej skulle det finnas fler som och kan lära ut beteendet till yngre generationer så inte det blir trasiga PK feminister av dagens kvinnor.
Citera
2013-07-27, 09:35
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Tycker inte vi ska tvinga kvinnor men ts mest för att hon är en sådan jävla gnällröv att en rakad fitta och lite rejäl action skulle göra henne otroligt gött.

Hon borde testa kanske, så bitterheten försvinner
Citera
2013-07-27, 20:35
Medlem
Citat:

Det är inte fel att objektifiera någon. Vi objektifierar och blir objektifierade varje dag. Vi skulle må dåligt om vi aldrig sågs som attraktiva, dvs som "sexobjekt". Kan många killar vittna om.

Det är klart mindre lämligt att objektifiera någon som klart uttryckt det inte känns okej, eller i ett sammanhang det inte ska ha någon betydlelse. Einsteins ev. tighta ass är i sammanhanget rätt irrelevant.

Objektifiering tycker jag alltså inte är fel. Period.

---------------------------------

Vad gäller hår och rakning så....gör som du vill ffs!

Det ankommer inte på mig, dig eller någon annan att ha åsikter om någon annans utseende och klädsel. Säg ngnting snällt eller håll käften.

Vanligt folkvett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in