Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Tja, det beror nog på att vi har en tradition där kvinnans bröst skickar sexuella signaler på ett sätt som mannens bröst inte gör. Om fler kvinnor började gå barbröstade och de inte riskerade att bli dömda för förargelseväckande beteende, så hade vi möjligen också kunnat rucka på de gamla traditionerna.
Sedan hade många säkert tagit illa upp, men det får stå för dem. Folk tar illa upp av de mest märkliga saker nu för tiden.
Citat:
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Det kan de väl visst? Objektifierar man Rebecca & Fiona?
Det hänger på vilken "slutkund" det är man vill attrahera. Vill du uppfattas som snygg och sexig av mainstreamfolk? -Satsa på den "objektifierande" looken. Vill du gå hem bland skinheadsen? -Raka skallen och klä dig som en man.
Citat:
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Alla män kommenterar inte sådant, vi har blivit bättre uppfostrade än så.
Om det är till någon tröst så brukar samma slags män även kommentera på feta och fula män, handikappade, gamla, invandrare, bögar osv...
Citat:
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?
Tycker du att personer som Mona Sahlin, Anna Lind och Margot Wallström främst bedöms efter utseende?
Yoko Ono, Efva Attling eller Babben Larsson?
Jag tror att du kanske tänker på fotomodeller, porrstjärnor, dokusåpadeltagare o.dyl. Dessa människor bedöms efter sitt utseende pga. de valt att göra karriär på just detta.
Citat:
Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Det har jag ingen åsikt om. Jag rakar inte benen och vill inte tvinga någon annan att göra det, oavsett kön.
Sedan är det min högst personliga preferens att rakade ben är snyggt på tjejer. Precis som långt hår. Kanske en snygg klänning. På samma sätt finns det killar som tänder på håriga damer. Smaken är som baken.