2013-06-29, 00:20
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marleedd
+1

Håller helt klart med dig. Precis som det förut var "hemmafru-idealet" med Monroe som gällde råder idag ett helt annorlunda ideal vad gäller kvinnors utseende. Det går i trender - män brukade ha peruk, idag har man inte det etc.
Förutom att hemmafru återigen är högsta mode. Antingen av golddiggers eller av kvinnor som valt det av praktiska skäl. Dock kräver detta att mannen har hög inkomst. Efter herrgård så är nog hemmafru nästa statusmarkör.
Citera
2013-06-29, 23:34
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Så länge jag slipper se deras hår under armhålan så bryr jag mig inte. Jag förstår inte tanken bakom att visa upp sitt hår under armen och vara stolt över det. Det är hår. Det är löjligt att påstå att det är en symbol. Jag tycker att kvinnor som vill att män ska tycka att de är äckliga ska behålla sitt hår. Behåll håret så blir det enklare för alla män att sortera ut er som eventuell partner. Sen om du får en och en annan ryggdunk av någon liknade idiot, så är det bara bra för sådana som er ska inte reproducera er.

Varför vara stolt över att vara äcklig?

Det är min fråga till er feminister.

Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Själv rakar jag benen och armhålorna helt enkelt för att det ser för jävligt ut med hår där på kvinnor.

Bara fula flatfeminister som aldrig får ligga som är håriga.

Könshår ser inte så bra ut på killar heller, så där är vi rätt lika trots allt.
Citera
2013-06-29, 23:40
Bannlyst
Det är väl inte så jävla skoj med 3 cm långa pubeshår i halsen.
Citera
2013-06-30, 01:10
Medlem
Nemesis457s avatar
Jag har tröttnat på helt slätrakade muffar. Lite hår ska det vara tack, en linje eller liten trekant upptill är bara sexigt. Men kortklippt!

Det är inte provocerade att en del kvinnor väljer att odla djungler, men många killar OCH tjejer tycker inte det ser trevligt ut helt enkelt. Tror inte tjejer gillar för håriga killar heller.
Som många skriver. Det går trender i allt. Att försöka få detta till mäns makt över kvinnor är bara så patetiskt och typiskt feministiskt synsätt.
Citera
2013-07-01, 00:01
Medlem
Jag tycker inte att kvinnor ska raka sig på könet eller känsliga ställen. Det är väl snyggt att raka sig under armarna och på benen, men i övrigt nej. Ett rakat kön = ett barns kön. Så om män vill att kvinnors kön ska påminna om barns kön så tycker jag det gått lite för långt... Ansa räcker väl?
Citera
2013-07-01, 01:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Vet inte riktigt. Mår fysiskt illa av att se en kvinna orakad under armarna. Varför vet jag inte riktigt, bara så jag känner. Det är äckligt alltså!
Citera
2013-07-01, 02:05
Medlem
kanske för att det påminner lite om män som brukar ha tex håriga armar/ben. inget man vill om man är hetro

sen har ju modevärlden osv bestämt att det ska vara så vilket har satt sig i hjärnorna. sen att man är nyrakad utstrålar ju att man sköter sin hygien bra vilket gör att man dras till den personen

själv tycker jag att det är ofräsht. vet ej varför riktigt men det ser fel ut

sen tror jag att dem flesta tjejer föredrar rakat kön på killar. det har ju med hygien att göra.
Citera
2013-07-01, 22:54
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?

Tja, det beror nog på att vi har en tradition där kvinnans bröst skickar sexuella signaler på ett sätt som mannens bröst inte gör. Om fler kvinnor började gå barbröstade och de inte riskerade att bli dömda för förargelseväckande beteende, så hade vi möjligen också kunnat rucka på de gamla traditionerna.

Sedan hade många säkert tagit illa upp, men det får stå för dem. Folk tar illa upp av de mest märkliga saker nu för tiden.

Citat:
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?

Det kan de väl visst? Objektifierar man Rebecca & Fiona?

Det hänger på vilken "slutkund" det är man vill attrahera. Vill du uppfattas som snygg och sexig av mainstreamfolk? -Satsa på den "objektifierande" looken. Vill du gå hem bland skinheadsen? -Raka skallen och klä dig som en man.

Citat:
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?

Alla män kommenterar inte sådant, vi har blivit bättre uppfostrade än så.

Om det är till någon tröst så brukar samma slags män även kommentera på feta och fula män, handikappade, gamla, invandrare, bögar osv...

Citat:
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

Tycker du att personer som Mona Sahlin, Anna Lind och Margot Wallström främst bedöms efter utseende?

Yoko Ono, Efva Attling eller Babben Larsson?

Jag tror att du kanske tänker på fotomodeller, porrstjärnor, dokusåpadeltagare o.dyl. Dessa människor bedöms efter sitt utseende pga. de valt att göra karriär på just detta.

Citat:
Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Det har jag ingen åsikt om. Jag rakar inte benen och vill inte tvinga någon annan att göra det, oavsett kön.

Sedan är det min högst personliga preferens att rakade ben är snyggt på tjejer. Precis som långt hår. Kanske en snygg klänning. På samma sätt finns det killar som tänder på håriga damer. Smaken är som baken.
Citera
2013-07-02, 17:42
Medlem
han solos avatar
Tycker varje person ska göra som de själva vill. Men jag gillar inte att slicka håriga ben, fitta, röv osv.

Rakar även mig själv lite överallt. Äckligt med hår i munnen när det ska knullas.
Citera
2013-07-03, 14:13
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Tycker varje person ska göra som de själva vill. Men jag gillar inte att slicka håriga ben, fitta, röv osv.

Rakar även mig själv lite överallt. Äckligt med hår i munnen när det ska knullas.
Det är väl en ganska bra summering. Om merparten av dagens unga vill ha det helrakat (eller mycket välansat) på bägge könen kan man välja att låta bli. Urvalet av möjliga partners blir givetvis sämre, men det får man leva med. Det fungerar på samma sätt som om någon idag vill klä sig som vi gjorde på 80-talet - det är inte många som uppskattar det och då får man heller inga partners.
Citera
2013-07-03, 17:55
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är väl en ganska bra summering. Om merparten av dagens unga vill ha det helrakat (eller mycket välansat) på bägge könen kan man välja att låta bli. Urvalet av möjliga partners blir givetvis sämre, men det får man leva med. Det fungerar på samma sätt som om någon idag vill klä sig som vi gjorde på 80-talet - det är inte många som uppskattar det och då får man heller inga partners.

Stämmer.

Det är helt enkelt som mycket annat, en smaksak. Alla gillar inte samma saker. Men att döma andra för hur de väljer att se ut är bara löjligt. Oavsett politisk, ideologisk, religiös eller annan övertygelse.

Skulle det vara mer feministiskt att inte raka sig under armarna?

Sitter kvinnlighet och jämställdhet i evolutionärt överflödig kroppsbehåring?

Är jag mindre eller mer man för att jag rakar mig mellan skinkorna och runt mitt jävla anus?

Jag vill egentligen bara få ett skönt rimjob där utövaren slipper hår
Citera
2013-07-03, 17:57
Medlem
JBugsters avatar
Av samma anledning som jag tycker att män ska raka sig: hår är äckligt. En massa vidriga trådar som är ivägen så fort man kommer i närheten med munnen? Nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in