2013-07-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Menar du inte Rafi ?, han är förövrigt en stammis som har växt i mina ögon, det blir alltid livat i radion när han ringder in till Aschberg. Rafi är kaxig och provokativ och det är någonting som inte Aschberg är så förtjust i. Rafi har bland annat sagt att alla skötsamma invandrare bör rösta på Sverigedemokraterna vilket retade gallfeber på Aschberg. Det var även Rafi som gav en efterlängtad avhyvling av den utan tveckan mest irriterande stammisen Aklilio.
Det stämmer. Rafi hette han. Tyvärr vill inte dom goa programledarna att sådana personer ska få komma till tals i deras intelligenta program.
Citera
2013-07-09, 23:28
Medlem
Håller med, för jävla gött när han pissade på den evigt enerverande Aklilo!
Citera
2013-07-10, 00:21
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Håller med, för jävla gött när han pissade på den evigt enerverande Aklilo!

I vilket avsnitt gjorde han det? Brukar oftast hoppa över när hon Aklilo ringer in.
Citera
2013-07-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
I vilket avsnitt gjorde han det? Brukar oftast hoppa över när hon Aklilo ringer in.

Det var ganska nyligen tror jag, avsnittet med den där historieprofessorn cirka en och en halv timmain i programmet eller runt där.
Citera
2013-07-10, 02:30
Medlem
Förövrigt noterar jag att det är en del här inne som klagar på stammisarna och säger att de inte bidrar någonting till radiostationen. Jag är av en helt annan uppfattning, enligt mig så är det alla stammisar som gör Radio 1. Ibland får jag känslan av att det är ett stort jävla vuxendagis, när knasiga ringare staplas på varandra. Vad skulle radio 1 vara utan historie-lennarts autist liknade faktasvammel, Jari's mytoman historier från Finland eller Uffes pessimistiske utläggningar som alltid mynnar ut i klagomål om invandrare.
Citera
2013-07-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ha ha. Täppas med sin sega arroganta stil skulle sänka stammisarna en efter en. Lyssnade mycket på Ring P1 förr och folk gick i taket når han svarade. Radio 1 har ju ett bestånd av instabila inringare vilket skulle kunna bli god underhållning.
Undrar om det är någon här som skulle uppsöka KBTpsykoterapirelationsexperten Rusz ifall problem uppstod?

Täppas skulle kunna ha telefonväkteri en timme varje morgon på Radio1 - det skulle förmodligen bli omedelbar succé med lyssnarsiffror som andra radioprogram bara skulle kunna drömma om.

Sedan borde nog Radio1 undersöka om det finns några stammisar som skulle kunna leda ett eget program. Många stammisar har ju lagt ned så mycket tid på kanalen så varför inte belöna dem med ett sorts eget Sommar i Radio1?
Citera
2013-07-10, 12:53
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Täppas skulle kunna ha telefonväkteri en timme varje morgon på Radio1 - det skulle förmodligen bli omedelbar succé med lyssnarsiffror som andra radioprogram bara skulle kunna drömma om.

Sedan borde nog Radio1 undersöka om det finns några stammisar som skulle kunna leda ett eget program. Många stammisar har ju lagt ned så mycket tid på kanalen så varför inte belöna dem med ett sorts eget Sommar i Radio1?

Fan vilken bra ide att dra in 1-2 stammisar och låt dom göra några program på sommaren när ändå alla andra ska ha semester!
Måste ju vara bättre än att enbart köra repriser...
Citera
2013-07-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda

Täppas köper jag direkt! Dock inte några stammisar, se bara hur det lät när Aschberg var dunderförkyld någon dag och inringarna fick leka programledare, helt sjukt dåligt och tafatt. Knäppte av efter 5 min.
Citera
2013-07-10, 17:00
Medlem
Jag lyssnade på en repris igår med Eva Rusz och där avslöjade hon sig själv på grund av att hon snackar så fort utan att tänka. Hon rabblade upp alla sina höga poster som hon haft inom kommun, landsting, näringsliv och resten. Då snubblade tungan och hon sa att hon fått sparken från samtliga. Men naturligtvis var det inte för att hon var dålig blev hon tvungen att tillägga. Nej, det var för att det var lågkonjektur i början på 90-talet. Bullshit. Det var gott om jobb då och nu har hon överbevisat mig att hon är en självupptagen mytoman.

Ett år till med den hysteriska kvinnan och hon kommer bli arbetslös igen. Ingen normalt funtad människa skulle söka upp denna dam ifall problem uppstod. Hon blir dessutom väldigt stressad varje gång Lennart ringer och det är väl för att hon är rädd att bli ifrågasatt av någon som verkar ha lite mer i pallet än henne själv.

Nu vet vi i alla fall att Eva Rusz blivit avskedad från alla sina jobb genom tiderna och det är förklaringen till att hon hunnit med så många om än korta anställningar. Om hon inte vore nervöst lagd och pladdrar utan att tänka skulle hon kunnat lura i oss vad som helst. Men om man lägger ihop alla årtal, ålder och anställningar, hemmafrutid m.m så håller det inte.

Rafi ville att hon skulle lägga ut sitt CV på hemsidan men då var det paus och stonk för att Rafi inte höll sig till dagens ämne.
Citera
2013-07-11, 00:42
Medlem
ercys avatar
Satt och lyssnade på Aschberg och avsnittet om fruntimmersfriåkning och låg dubbel av skratt när det var färdigt. Min fråga till detektiven Flashback blir då, vilket Aschberg-avsnitt är det roligaste enligt dig?
Citera
2013-07-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Satt och lyssnade på Aschberg och avsnittet om fruntimmersfriåkning och låg dubbel av skratt när det var färdigt. Min fråga till detektiven Flashback blir då, vilket Aschberg-avsnitt är det roligaste enligt dig?
De med Bert Karlsson och Hoa-Hoa Dahlgren är de bästa vad jag kom på rent spontant.

Vad det gäller Eva R i ett annat inlägg, så är hon nog en mytoman och betalar nog sina sändningar ur egen ficka .

Hörde Cicci W nu på förmiddagen. Maken till självkänsla har jag aldrig hört. Hon skryter hur snygg hon är och vilken hög IQ Och EQ hon skulle ha. Tror nog att de inte är speciellt höga.

Vad det gäller Radio1´s framtid så verkar de startat någon nerläggning redan nu.
Har kört samma nyheter vid 23:00 och 23:30 i 2 veckor nu.
Man vinner knappast något förtroende hos lyssnarna genom att sända nyheter om bomben vid nya Tele2-arena...
Citera
2013-07-11, 13:53
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60

Vad det gäller Radio1´s framtid så verkar de startat någon nerläggning redan nu.
Har kört samma nyheter vid 23:00 och 23:30 i 2 veckor nu.
Man vinner knappast något förtroende hos lyssnarna genom att sända nyheter om bomben vid nya Tele2-arena...

Vill du ha aktuella nyheter ska du lyssna dagtid på Radio1. Kvällstid och nattetid sänder de bara nyhetssändningar för att programtiderna ska gå jämt ut.

Förövrigt tror jag att den målgruppen som Radio1 siktar in sig på inte riktigt har koll på när bomben på Tele2 var så det finns väl alltid någon som tror att det är nåt nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in