2013-04-22, 06:25
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
I dag var Gert i högform.

Han tyckte att man skulle skicka hem kriminella utlänningar.

Han tyckte inte att en "humhumhövding" borde styra Zimbabwe.

Han hade aldrig sett en rom som jobbat.

Skönt med någon som vågar säga sanningen!
Citera
2013-04-22, 23:17
Medlem
Tyckte dagens Aschberg om civilkurage och Ondska var jävligt slätstruket, det som förgyllde det hela var när den pessimistiske stammisen Ulf ringde. Man kan liksom redan börja ana vart samtalet kommer sluta innan han börjar snacka. Som vanligt blev det ett gnäll om invandrare och vad en "målad" man hade gjort mot Ulfs hund. Aschberg reagerade som vanligt med ilska.
Citera
2013-04-23, 05:30
Medlem
Slätstruket var ordet. Margit som ibland heter Monika ringde in utan att efter 5 minuters svammel inte sagt någonting av intresse. Den kärringen har jobbat som mentalsköterska säger hon och när hon ringer till den egennämda experten Ruuz visar hon sig vara mentalsjuk själv och ungarna vill inte ha med henne och göra. Ska man skratta eller gråta? Jag skrattar

Jag tror det är psykiskt störda personer som ringer hela dagarna till alla programmen och svamlar i varje ämne oavsett om dom förstår vad det handlar om. Jarri är en gammal alkis som förmodligen saknar innehåll i sitt liv varför han maniskt ringer och kan inte stoppa sig själv.

Den sjungande Martin som höjer Ruuz till skyarna har visst lagt ner då han gick för långt och påstod att grannen som var skivdirektör gett honom ett skivkontrakt efter den sångfrasen i radio.
Ju mer man lyssnar på Radio ett så inser man att det blivit helt dödfött och samma djävla dönickar delar programledarnas åsikter. Åsiktsradion betyder att rätt sådan är den som Hjert, Kim, Ruuz, Cissi Wallin och Sjabbe spyr ut i etern. Den som säger emot försvinner ur ledningen omedelbart.

En riktig skitkanal har det blivit och det är bla bla bla bla bla ifrån morgon till kväll med rullande tema. Vet knappt vem som är värst och sliskigast men jag säger Kim Kärnfalk.
Citera
2013-04-23, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Slätstruket var ordet. Margit som ibland heter Monika ringde in utan att efter 5 minuters svammel inte sagt någonting av intresse. Den kärringen har jobbat som mentalsköterska säger hon och när hon ringer till den egennämda experten Ruuz visar hon sig vara mentalsjuk själv och ungarna vill inte ha med henne och göra. Ska man skratta eller gråta? Jag skrattar

Jag tror det är psykiskt störda personer som ringer hela dagarna till alla programmen och svamlar i varje ämne oavsett om dom förstår vad det handlar om. Jarri är en gammal alkis som förmodligen saknar innehåll i sitt liv varför han maniskt ringer och kan inte stoppa sig själv.

Den sjungande Martin som höjer Ruuz till skyarna har visst lagt ner då han gick för långt och påstod att grannen som var skivdirektör gett honom ett skivkontrakt efter den sångfrasen i radio.
Ju mer man lyssnar på Radio ett så inser man att det blivit helt dödfött och samma djävla dönickar delar programledarnas åsikter. Åsiktsradion betyder att rätt sådan är den som Hjert, Kim, Ruuz, Cissi Wallin och Sjabbe spyr ut i etern. Den som säger emot försvinner ur ledningen omedelbart.

En riktig skitkanal har det blivit och det är bla bla bla bla bla ifrån morgon till kväll med rullande tema. Vet knappt vem som är värst och sliskigast men jag säger Kim Kärnfalk.

Jarri kan verkligen gå över gränsen. Att ringa till varenda person i radio1-huset ba för att få någon tröja(?) så äre ju något som fattas i pallet. Däremot så är han jävligt rolig ibland. Minns när han ringde in och var jävligt arg ba för att han hade torskat och snuten hade tagit hans knark. Det fick en att börja skratta som en idiot när man satt på tuben
Citera
2013-04-24, 00:47
Medlem
Imorse var det lite roligt när "Gösta" frågade om huruvida Kim hade sugit av Bert Karlsson eller inte. Mkt underhållande! Faktum är att Kim blev lite ställd och kom av sig och inte direkt förnekade det så vem vet..det kanske har hänt
Citera
2013-04-24, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Imorse var det lite roligt när "Gösta" frågade om huruvida Kim hade sugit av Bert Karlsson eller inte. Mkt underhållande! Faktum är att Kim blev lite ställd och kom av sig och inte direkt förnekade det så vem vet..det kanske har hänt
Jaa, jag hörde det där också och jag började skratta så in i helvete!

Måste fan säga att Gert håller samma mått som Aschberg. Har aldrig hört Gert innan, och tyckte att bara Aschberg var bäst på stationen, men Gert är fan mycket roligare att prata med än Aschberg!

Låt Gert få sända innan Aschberg, som uppvärmning och sen jävlar
Citera
2013-04-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jaa, jag hörde det där också och jag började skratta så in i helvete!

Måste fan säga att Gert håller samma mått som Aschberg. Har aldrig hört Gert innan, och tyckte att bara Aschberg var bäst på stationen, men Gert är fan mycket roligare att prata med än Aschberg!

Låt Gert få sända innan Aschberg, som uppvärmning och sen jävlar

Håller inte med. Gert är avdankad och hänger upp hela sin sändning och innehåll på vad som står i dagens Metro eller på aftonbladet.se

Tappar han det här jobbet är han helt slut i branschen.
Citera
2013-04-24, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Håller inte med. Gert är avdankad och hänger upp hela sin sändning och innehåll på vad som står i dagens Metro eller på aftonbladet.se

Tappar han det här jobbet är han helt slut i branschen.
Jag kan störa mig mer på kim som ständigt ska avbruta inringare och berätta om vad ämnet är, som hon sa för 10 sekunder innan. Sen ska hon alltid poängtera vilken radiostation man lyssnar på också, och det e jävla störigt!

Friåkning hos Ashcberg nu
Aschberg verkar alltid bli besviken så fort jag ringer in. "Åh neej, inte han "
Citera
2013-04-24, 17:22
Medlem
Idag var det kul igen hos Aschberg. Margit ringde upp och stakade sig fram i flera minuter. Hon kom fram till att det var skönt att bada naken. Jasså? Samtalet efter ringde Historie-Lennart och han talade nästan i tungmål. Aschberg fick inte stopp på karln och var tvungen att skruva ner volymen på farbror Lennart som inte märkte någonting. Han malde som en väderkvarn och verkade vara i något slags rustillstånd. Kul som fan.

Väntar bara på att Inger ska ringa nu och ge oss vettig information.
Citera
2013-04-24, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Jag kan störa mig mer på kim som ständigt ska avbruta inringare och berätta om vad ämnet är, som hon sa för 10 sekunder innan. Sen ska hon alltid poängtera vilken radiostation man lyssnar på också, och det e jävla störigt!

Friåkning hos Ashcberg nu
Aschberg verkar alltid bli besviken så fort jag ringer in. "Åh neej, inte han "

Vem är du? sd-Fredrik? historie-Lennart?
Citera
2013-04-24, 20:17
Medlem
Ricin jag gissar att anledningen till att Aschberg alltid blir lite irriterad när det är du som står på tur är för att du tidigare har gjort lite Sd-vänliga utspel trots att det inte hade så mycket med ämnet att göra Det var nått program förut som handlade om sprängdådet i Boston och du lyckades på nätt sätt koppla det till dubbelmoralen i journalisters behandling av Sverigedemokraterna. Aschberg är en gammal Maoist som verkar ha väldigt litet tålamod för Sverigedemokraterna.
Citera
2013-04-24, 23:00
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Vem är du? sd-Fredrik? historie-Lennart?
Han är Ricin (kan bla. uttalas "Rissin" av Aschberg), precis som han heter här på fb.

SD-Fredrik hänger nog här och han brukar vara rolig att lyssna på, oftast väldigt saklig men drar ofta extrema kopplingar från ämnet till invandringen. Och eftersom han är så saklig så kan inte Aschberg fimpa honom utan att "förlora".

Lennart har väl inte ens en dator och hans enda kunskapskälla är ju DN så han hänger knappast här...

En sak jag stör mig på vilket gäller både inringare och programledare inkl Shabbe är brisen på källkritik. Det som är störande är att det inte bara gäller "vanliga" människor med pk-åsikter som läser en artikel och blir arg över halvsanningen som står, utan även många SD:are som läser något och direkt tolkar det som anti-SD eller vad det nu kan vara. Där gillar jag Aschberg som alltid frågar om källor och om folk har läst domen (vilket de aldrig har gjort) och inte bara en artikel i tidningen.
Senast redigerad av 08os 2013-04-24 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in