Citat:
Ursprungligen postat av
.buenaventura.
Och jag sköt palme!!!
Påståenden som endast grundar sig i påstådda anekdoter betyder inget
Är du dum? Har du utbildning i vetenskaplig metodik? Jag är en
primärkälla; det är alltså inte "anektoter". Vet du vad en primärkälla är? Vet du skillnaden mellan ett ögonvittne och en anekdot?
Försöker du få mig att tro att du inte fattar skillnaden mellan utsagan "Jag sköt Palme" och mitt yttrande som kan backas upp av nämnda skolpersonal, samt mängder med vittnesmål från rektorer och kuratorer, och som dessutom kan backas upp av belagda incidenter och domar med de berörda babbeungarna i hundratals fall.
Om vi börjar med mig som färsk lärare 1995, då blev jag första gången hotad av en äcklig liten babbegrisk kallad "D*jan". Det visade sig att han mycket riktigt gick i en specialklass, hans lärare och rektorn konstaterade direkt vem det var här incidenten rapporterade, och han erkände allt vid konfrontation.
Är allt detta "anektdot"? Tre vittnen plus en hel klass som hörde allt, samt bakgrunden av problem nämde babbe legat bakom vilka var belada i åratal?
Du kanske skulle ta reda på vad ordet "anekdot" betyder? Vidare var detta bara mitt första år som lärare. Detta har upprepats i ett antal fall till, och de vittnesmål som finns ovan är inte heller "anekdoter". De är just detta, vittnesmål från förstahandskällor, i detta sammanhang vidarebefordrade av mig.
Du kanske skulle lära dig lite om vetenskaplig metodik innan du yttrar dig. Eller är det så att du har en politisk agenda att så fort någon anklagar invandrare/invandringspolitiken så går de retoriska försvarsmekanismerna igång? En indikation på att du medvetet ljuger är ditt användande av ordet "påstådda", Lisa Bjurvald använder samma ord när hon försöker ta bort skulden för invandrarnas brott i samhället.