2013-07-08, 23:11
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Halmdocka. Den SvP:are där man upptäckte en tidigare våldtäktsdom blev utesluten. Den grupp som har enorma problem med narkotika är våldsvänstern.

Finns ju massvis med SvP/FNUare som är dömda för narkotikabrott. Även brott som bilstölder, våldtäkt och misshandel återkommer. Sedan finns ju också SvParna som skyddar pedofiler för pengar
2013-07-09, 11:09
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Finns ju massvis med SvP/FNUare som är dömda för narkotikabrott. Även brott som bilstölder, våldtäkt och misshandel återkommer. Sedan finns ju också SvParna som skyddar pedofiler för pengar
Källor för påståendena/fantasierna? Som sagt blev den SvP:are som hade en tidigare våldtäksdom utesluten när detta upptäcktes.

Beträffande RF är situationen annolunda eftersom man skryter med att man begår brottslighet.
2013-07-09, 21:19
Medlem
.buenaventura.s avatar
Tar några exempel

K*m Ba*kman(930712-8810) (B424-10) (B4982-12)
Misshandel, häleri och vårdslöst körande

Ale*ander Jon*son*(870902-6234) (B3289-10)
Narkotika- samt vapenbrott

Ki* E*lund (950923-1891) (B2254-11)
Våldsamt motstånd, olaga hot och brott mot ordningslagen
2013-07-09, 21:57
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Tar några exempel

K*m Ba*kman(930712-8810) (B424-10) (B4982-12)
Misshandel, häleri och vårdslöst körande

Ale*ander Jon*son*(870902-6234) (B3289-10)
Narkotika- samt vapenbrott

Ki* E*lund (950923-1891) (B2254-11)
Våldsamt motstånd, olaga hot och brott mot ordningslagen
Källor? Nej, givetvis inte. Antagligen rör det sig om några påståenden av Revfront som du hittat. Men Revfront är en anonym webbsida utan ansvarig utgivare som ljuger vilt och fantiserar ihop lögner och skrönor om sina meningsmotståndare.

Sedan finns det självklart dömda inom SvP. Det finns det inom alla partier. Om detta ska vara intressant bör man jämföra partierna. Det är som när Expo basunerade ut att 9,8% av SDs kandidater till kommuner och riksdag år 2006 hade dömts för brott men inte nämnde att motsvarande siffra för de andra dåvarande riksdagspartierna var 19%.

Detta kan inte jämföras med RF som skryter och basunerar ut brottsligheten man begår på sin hemsida. För övrigt utan att förklara varför man begår brotten. Eftersom man attackerar invandringskritiker som inte är rasmedvetna eller judemedvetna är det invandringskritik i sig som man vill försöka tysta och inte specifikt "rasister" eller "nazister".

Men jag förstår att RF inte försöker motivera sin brottslighet. Den är ju helt ologisk och i verkligheten är man nyttiga idioter åt nyliberalerna och de nyliberala tankesmedjorna. Som entusiastiskt förespråkar massinvandringen för att förstöra sammanhållningen inom arbetarklassen och skapa ett amerikanskt samhälle utan trygghet. RFs tonåriga och naiva aktivister har nog aldrig tänkt igenom vad man gör utan tänker som fotbollshuliganer inte längre än till adrenalinkicken man får från att slåss.
2013-07-09, 22:16
Medlem
urverksapelsins avatar
Lärare med femton års erfarenhet uttalar sig:

Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Flum flum flum. Bullshit och lögner Skolresultaten hänger givetvis direkt ihop med vilka resurser skolor tilldelas av staten. Att kidsen inte får resultat beror främst på underbudgeterade skolor, dåliga lärare, en förändrad kunskapssyn och minst på elevernas etnicitet. Att du tror det är så visar att du har NOLL inblick i skolan.
...Se, jag bemöter dina lögner med källor, logik och argument. Testa det, det kanske känns bra att få rätt ibland?
Själv är jag fd lärare i femton års tid, på alla nivåer, från förskola till gymnasium, i Göteborg med kranskommuner, från Gunnared till Kungsbacka, rika skolor, fattiga, små och stora, centrum och periferi; och jag säger att 90% av alla problem i svensk skola idag beror på svart hår, svart hud och svart ögonfärg, neger arab invandrare, svart!

Har jag också NOLL inblick i skolan?

ps

har du nånsin hört en vaktmästare med decenniers erfarenhet tala apropå den senaste sexuella trakasserien på skolan om "översexualiserade negerbarn"?

har du någonsin lyssnat på en lärarinna i femtioårsåldern, med trettio års erfarenhet, välutbildad, erfaren, totalt uppdaterad på alla sätt att undervisa, bland det bästa Sverige har att erbjuda i pedagogisk väg, med total frustration i rösten berätta om hur hon inte kan få somalianegrer i tolvårsåldern att fatta de fyra räknesätten? (Helt enkelt för att de är för jävla dumma! Ointelligenta och oförmögna till spatialt tänkande. Ehuru hon inte säger det senare högt)

DET HAR JAG
Senast redigerad av urverksapelsin 2013-07-09 kl. 22:19. Anledning: felstavning
2013-07-09, 23:36
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Själv är jag fd lärare i femton års tid, på alla nivåer, från förskola till gymnasium, i Göteborg med kranskommuner, från Gunnared till Kungsbacka, rika skolor, fattiga, små och stora, centrum och periferi; och jag säger att 90% av alla problem i svensk skola idag beror på svart hår, svart hud och svart ögonfärg, neger arab invandrare, svart!

Har jag också NOLL inblick i skolan?

ps

har du nånsin hört en vaktmästare med decenniers erfarenhet tala apropå den senaste sexuella trakasserien på skolan om "översexualiserade negerbarn"?

har du någonsin lyssnat på en lärarinna i femtioårsåldern, med trettio års erfarenhet, välutbildad, erfaren, totalt uppdaterad på alla sätt att undervisa, bland det bästa Sverige har att erbjuda i pedagogisk väg, med total frustration i rösten berätta om hur hon inte kan få somalianegrer i tolvårsåldern att fatta de fyra räknesätten? (Helt enkelt för att de är för jävla dumma! Ointelligenta och oförmögna till spatialt tänkande. Ehuru hon inte säger det senare högt)

DET HAR JAG

Och jag sköt palme!!!

Påståenden som endast grundar sig i påstådda anekdoter betyder inget
2013-07-10, 01:11
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelo
Källor? Nej, givetvis inte. Antagligen rör det sig om några påståenden av Revfront som du hittat. Men Revfront är en anonym webbsida utan ansvarig utgivare som ljuger vilt och fantiserar ihop lögner och skrönor om sina meningsmotståndare.

Det finns förfan med målsnummer ditt missfoster. Bättre källa än så hittar du inte.
2013-07-10, 01:59
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Det finns förfan med målsnummer ditt missfoster. Bättre källa än så hittar du inte.
Eh, siffrorna har du kopierat från Revfronts artikel. Finns ingen anledning att lita på en anonym webbplats utan ansvarig utgivare som man vet konstant ljuger och hittar på skrönor om sina meningsmotståndare. Lägg upp de påstådda domarna med en länk om du nu faktiskt har läst dessa.

Sedan svarade du inte på mina andra argument här:
https://www.flashback.org/sp44245709
2013-07-10, 11:55
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Och jag sköt palme!!!

Påståenden som endast grundar sig i påstådda anekdoter betyder inget
Är du dum? Har du utbildning i vetenskaplig metodik? Jag är en primärkälla; det är alltså inte "anektoter". Vet du vad en primärkälla är? Vet du skillnaden mellan ett ögonvittne och en anekdot?

Försöker du få mig att tro att du inte fattar skillnaden mellan utsagan "Jag sköt Palme" och mitt yttrande som kan backas upp av nämnda skolpersonal, samt mängder med vittnesmål från rektorer och kuratorer, och som dessutom kan backas upp av belagda incidenter och domar med de berörda babbeungarna i hundratals fall.

Om vi börjar med mig som färsk lärare 1995, då blev jag första gången hotad av en äcklig liten babbegrisk kallad "D*jan". Det visade sig att han mycket riktigt gick i en specialklass, hans lärare och rektorn konstaterade direkt vem det var här incidenten rapporterade, och han erkände allt vid konfrontation.

Är allt detta "anektdot"? Tre vittnen plus en hel klass som hörde allt, samt bakgrunden av problem nämde babbe legat bakom vilka var belada i åratal?

Du kanske skulle ta reda på vad ordet "anekdot" betyder? Vidare var detta bara mitt första år som lärare. Detta har upprepats i ett antal fall till, och de vittnesmål som finns ovan är inte heller "anekdoter". De är just detta, vittnesmål från förstahandskällor, i detta sammanhang vidarebefordrade av mig.

Du kanske skulle lära dig lite om vetenskaplig metodik innan du yttrar dig. Eller är det så att du har en politisk agenda att så fort någon anklagar invandrare/invandringspolitiken så går de retoriska försvarsmekanismerna igång? En indikation på att du medvetet ljuger är ditt användande av ordet "påstådda", Lisa Bjurvald använder samma ord när hon försöker ta bort skulden för invandrarnas brott i samhället.
2013-07-10, 18:30
Medlem
Kasketts avatar
Bara urverksapelsin kan komma med den här typen av fantasier om lärarinnor i svensk toppklass som kallar sina elever för somalianegrer och sen kalla det för vetenskaplig metodik. Fantastisk läsning.
2013-07-10, 22:25
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett
Bara urverksapelsin kan komma med den här typen av fantasier om lärarinnor i svensk toppklass som kallar sina elever för somalianegrer och sen kalla det för vetenskaplig metodik. Fantastisk läsning.
Titta på det här "bil" och bil. Det första är ett sk citat de där skumma tecknen runt om är ett sk citattecken. Det betyder alltså att lärarinnor inte sagt det. Ordet somalianeger är mitt ord. Har du svårt att fatta?

Händelsen har alltså hänt oavsett det faktum att jag använde enga ord. Det är alltså inte fantasier. Du är nu hjärtligt välkommen att be om ursäkt för att du är för dum för att förstå; underlåtenhet kan resultera i krav på satisfaktion.
2013-07-11, 15:02
Medlem
Kasketts avatar
Invandrare är taskiga mot dig, och du kallar upplevelsen för vetenskaplig metodik som leder dig till slutsatsen att "90% av alla problem i svensk skola idag beror på svart hår, svart hud och svart ögonfärg, neger arab invandrare, svart!"

Jag vet inte om jag vill be om ursäkt, eller om jag ska "debattera" eller vad jag ska göra, vill bara att du ska haverera i långa osammanhängande inlägg för det är det bästa som finns på flashback. Så himla kul.

RF-tråden ja. Har moderatorerna här någonsin brytt sig om att sköta vänsterforumet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in