Citat:
Ursprungligen postat av drrty
"Förutom att RF skriver artiklar på sin hemsida så gör dom inget som inga andra inte redan gör"
Varför uttalar du dig om något som du uppenbarligen inte vet ett skit om? Tror du att RF skriver ut precis allting på sin hemsida? Bara för att du har koll på dina polare i UV så betyder inte det att du har koll på RF, så lägg ner det där snacket genast.
Så du menar att JAG uttalar mig om saker jag inte känner till? UV liksom... hah... aja, vad du var tuff då. RF skriver väl sällan ut vad de gör. Men ja, jag menar att dom är överflödiga. Sedan att en och annan PK moralist kommer å grinar för det gör ju saken bara mycket roligare. Dom delar ut papperslappar ibland också. Nämen oj då? Vilken ånger jag känner just nu...
Citat:
Glorifierar våldet? Kan inte du komma fram till någon i bokstavskombinationerna och säga det ute på gatan istället för att sitta här och spela läcker?
Jag är skitläcker på gatan också förstår du. Men lite mer vett hade jag nog väntat mig ändå. Du menar att jag inte skulle våga säga det "på gatan" för att jag skulle vara rädd att få stryk, eller hur? Har du svårt att undvika att använda nävarna eller?
Citat:
Ingen skillnad på den antifascistiska rörelsen i sverige om RF och AFA försvann? Du kanske gått och blivit totalt dum i huvudet på senaste dagar, eller så har någon snott ditt konto, men det där kan du allvarligt inte mena.
Jävla pajas.
Det var då fan vad du behövde hävda dig, lilla tuffingen. Det är inte aktivismen jag talar om, utan bokstavskombinationerna. Du minns säkert hur AFA blev säckade av snuten som några jävla får så fort de skulle demonstrera. Vi får väl tacka NMR för att det faktist går att hålla såna demonstrationer idag. Ska man dessutom agera anonymt så ska man väl fan inte lägga upp hemsidor och skryta om våldet!
Genom att skapa loggor, hemsidor och namn på nätverk av individer så ser man till att bli en måltavla. Ska man ha något sånt så tar man direkt på sig rollen av att föra en representativ talan för den antifascistiska rörelsen. Men då väljer AFA/RF istället att inte tala med någon som helst media som inte stavas "Motkraft", och endast för att det är "borgarmedia" i så fall. Att sedan utföra aktioner anonymt efter att ha dragit åt sig all uppmärksamhet är heller inte det absolut bästa.
Du har säkert hört folk säga "varför döljer de sina ansikten om de nu står för sina åsikter?" Jo, det har du. För det hör man överallt. Meningen med det är att det är just organisationerna som skryter om sin verksamhet öppet på internet som sedan försöker hålla en anonym identitet som om man hade problem att välja mellan att vara en representativ organisation eller ett anonymt nätverk.
Antifascism innebär att våld kan och kommer användas. Men antifascismen är ingen propagandamaskin. Alla vet att våld är fel även om det kan vara rättfärdigat att använda det. Det är inte själva aktivismen jag kritiserar, utan organisationsformen. Ska man inte agera öppet så finns det inget behov av att hävda sig öppet heller.