2013-07-08, 09:12
Medlem
hotpants.s avatar
Någon som har nån spotify playlist med musik liknande denna korta lista?
http://open.spotify.com/user/ponyslaystation/playlist/0pGaQ4gJ4yiJHtDk5tRNGU

Egentligen bara musik som är soft att ha på i bakgrunden medans man lirar.

Ps. Darude - Sandstorm finns bara med pga. twitch songname trolls
Citera
2013-07-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Finns väl olika kanaler ingame? :O
Man får en flik för varje kanal man är inne i. Även för party och guilds tror jag.

Ja men det går inte att prata med en enskild person utan att

1: vara i party/guild
2: adda på steam och prata genom steam.

Vet inte om du spelat wc3 eller starcraft men där kan man skriva direkt bara man vet namnet, säg att man spelar med någon som man kommer bra överens med och vill snacka om att dra en match till så kunde man bara skriva /W randomnamn.
Citera
2013-07-09, 02:11
Medlem
Lillemess avatar
Kommer Morphling någonsin bli spelbar igen?
Citera
2013-07-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Det skulle jag tro. Vad är det för fel på den?
Citera
2013-07-09, 09:18
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:

Tycker morphling funkar rätt bra nu? :O
Citera
2013-07-09, 14:38
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widilinski
Tycker morphling funkar rätt bra nu? :O

Morphling är svag tills den får bland annat linkens. Late game, bra, early dålig. Får man aldrig linkens är man rätt så körd med den heron. Från min upfattning.
Citera
2013-07-09, 17:00
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Morphling är svag tills den får bland annat linkens. Late game, bra, early dålig. Får man aldrig linkens är man rätt så körd med den heron. Från min upfattning.
Fick nyss 13-0 med Morph och 730 GPM

Dock fick jag helt fri farm och några enkla kills i början. Tycker däremot att morphling inte riktigt håller måttet. Jag menar, varför skulle man välja Morph framför tex en gyro? Jag känner att det är just i endgame som morphling skiner, men det är så himla svårt att nå dit med rätt items när hans early är så himla värdelöst. Jag vet inte riktigt vad det är de behöver fixa med han. Visst va han riktigt jävla op förut men nerfen han fick gick lite hårt på han tycker jag. (Morph är btw min mest spelade och även favoritkaraktär i dota)
Citera
2013-07-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Det är väl ingen fel på den för det?

En hero som inte är speciellt stark early game men riktigt stark och näst intill odödlig lategame med items.
Morphling är ett bra exempel på en väl balanserad hero.
Citera
2013-07-09, 18:56
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det är väl ingen fel på den för det?

En hero som inte är speciellt stark early game men riktigt stark och näst intill odödlig lategame med items.
Morphling är ett bra exempel på en väl balanserad hero.
Han ligger tillsammans med broodmother på lägst win % av alla hjältar. Något stämmer helt klart inte. Meepo ligger ju för fan före..
Citera
2013-07-09, 20:03
Medlem
Citat:
Han ligger tillsammans med broodmother på lägst win % av alla hjältar. Något stämmer helt klart inte. Meepo ligger ju för fan före..

Försöker du använda meepo som ett exempel på en dålig hero? En meepo som kan spela är lvl25 när alla andra är lvl13 och dödar allt på en blink > nät > poof x5

Och morph blir pickad ibland i comp så någon överdrivet stor buff behöver han inte.
Citera
2013-07-09, 20:03
Medlem
Citat:
Hahah, man kan inte riktigt kolla på det där. Shadow Demon och Anti Mage ligger nästan längst ned på den där listan. Och de två är inte direkt dåliga heroes. Speciellt SD.

Om man kollar på competitive matcherna så har både sd och am över 50% win. Medans vissa andra "op" heroes såsom huskar ligger på 13% win.
Citera
2013-07-09, 21:10
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Försöker du använda meepo som ett exempel på en dålig hero? En meepo som kan spela är lvl25 när alla andra är lvl13 och dödar allt på en blink > nät > poof x5

Och morph blir pickad ibland i comp så någon överdrivet stor buff behöver han inte.
Inte som exempel på en dålig hero, men de flesta är inte så himla duktiga på att microa att de är lvl 25 när de andra är 13. Snarare dör de för att de inte har koll på alla meepos, med den följden att han får dålig win%. Men en liten buff hade kanske varit på sin plats, för som ni säger är han inte speciellt stark innan han får sina items. Har inte hängt med lika länge som många här, har tidigare läst kommentarer som "morph level nerf" vilket jag antar syftar på att han skulle fått sig en jättenerf. Vad var det som hände, kan någon kanske länka en changelog eller dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in