Citat:
Ursprungligen postat av
Vissen
Det händer oftare i andra laget än ditt. Speciellt om du som du säger konstruktivt förmår ditt team att whina mindre. Eller hur?
Sen vad är du för en gamer som inte har en mic? Sådana kan jag irritera mig på.
Om någon börjar whina och man lugnt snackar lite i micen, drar ett skämt och försöker tända tävlingsgnistan brukar det gå bra.
Du ska absolut inte köra kommandostilen och tala om för folk vad de ska göra. Du måste inse att de, precis som du, anser att de är mycket bättre än övriga laget. Du framstår som en arrogant elitist "retarded noob fuck" osv om du talar omf ör folk vad de ska göra.
Som sagt, dra lite skämt, snacka lite, funkar det inte så muta skiten istället och kör ditt race. Whinet är som sagt VÄRRE i motståndarlaget.
Om du är mycket bättre än dina medspelare (om du faktiskt objektivt är det och inte den vanliga bristande självinsikten) måste du vara otroligt toxic och dålig för laget om du ligger på låg rating.
Om du ligger ett par hundra mmr för lågt kanske en winrate på 60 % är rimligt; du kommer förstås knappast vinna varje game. (precis som pokerproffset inte vinner varje hand)
Inse var din brist ligger (ja, den ligger hos dig) och angrip den.
Nej, du missar min poäng lite, men du kanske inte läst mitt tidigare inlägg där jag förklarar att jag inte spelat rankat sedan det först infördes och jag då körde endast mina placementmatcher. Däremot har jag väl spelat närmre 1500 orankade matcher sedan dess, så anledningen att jag har låg rating är inte att jag är toxic, utan att jag helt enkelt inte spelat på den
Men det jag pratade med som utgångspunkt var helt enkelt att jag kom på för ett tag sedan att det såg otroligt tråkigt ut med 3k som siffra på minn mmr, och ville höja den, men att kvaliteten på mina games var som dag och natt när jag spelade rankat jämfört med de orankade pubsen. Från att spela med människor jag kan samarbeta med, som man kan lita på när man gankar tillsammans osv, till whinande idioter som medvetet feedar från start när de inte fått rätt hjälte osv. Det jag sade var helt enkelt att jag tyckte att kvaliteten på matcherna där var så otroligt låg att det inte var en rolig stund att spela där, och det känns ju som ett väldigt slöseri med tid att spela om man inte har kul samtidigt. Det skulle krävas en fruktansvärd ansträngning från min sida att hålla ihop laget och försöka få dem att inte ge upp om någon råkar feeda på sin lane (som jag pratade om i förra inlägget), och helt enkelt får jag hålla mig till de orankade matcherna där jag matchas med folk som ligger på min nivå och där jag genuint har roliga games.
Angående mic så pratar jag allt som oftast i skype med mina kompisar under tiden jag spelar, oavsett om de är i matchen eller ej, så jag håller mig till att skriva, chathjulet och pings för att kommunicera