2013-07-09, 00:45
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Nicol*s (a) som står längst bort vid väggen rakt fram?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/472367_10201081922352827_228931450_o.jpg

Tror det ja, men det finns bättre bilder i samma album.

.
Citera
2013-07-09, 00:46
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm-80
Tydligen inte. Hade tänkt att ge en bild från min sida att han faktiskt var en människa och en vän, men jag har förstått vad det är för typ av folk här så jag lägger ner nu.
Fram tills polisen går ut med mer detaljerad info kommer denna tråd vara sprängfylld av spekulationer. Det bästa du kan göra nu är att komma med konkreta fakta om Nico så att alla spekulanter får mer kött på benen. Vi vill veta vem han var, inte gissa oss fram.
Senast redigerad av Necroluster 2013-07-09 kl. 00:49.
Citera
2013-07-09, 00:48
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om man lugnar ner sig en smula och ser på bilden i Expressen där "geväret" syns så väcker det en del frågor om GMs förberedelser och motiv för brottet. OM geväret inte är ett luftgevär eller liknande, och GM har haft tillgång till ett riktigt skjutvapen lär de aktuella brotten i Varberg inte varit planerade; man går inte ut och mördar med en kökskniv om man har ett skjutvapen i sin ägo. Därav följer att antingen är det inte ett riktigt gevär, eller så var det inte ett planerat dåd. Om GM däremot varit psykotisk, droginducerat eller ej, så kan det förklara varför han inte tog med vapnet, om detta nu var äkta.

Geväret har ju ingenting direkt med detta dåd att göra egentligen. Det är väl mest en produkt av paranoian. Dåden i Varberg skedde ju givetvis på ett infall/psykos, av lång historia av psykiska problem och droger/alkohol.

Expressen bekräftar egentligen bara vad vi trott, att det finns en historia av psykiska problem.

"Har ni hittat någonting?
- Ingenting, eller det är klart vi har hittat grejer men ingenting som vi kan koppla till det här, säger en av poliserna."

.
Citera
2013-07-09, 00:48
Medlem
Frossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Polisen kritiseras i SVT av en "expert", men att skjuta ihjäl en TOTALT galen person efter han knivhuggit 3 pers random, göra utfall mot polisen utan tecken på att släppa kniven, anser jag att skott är HELT befogade.

Många frågor, få svar.

.

Var ju nån jävla lökig jurist som satt i SVT och tyckte det var ett misslyckande... Hur ofta har han varit ute i verkligheten och sett hur polisen jobbar? Han sitter väl på sitt arsel i nån fläskvilla i Djursholm typ och är aldrig i verkligheten.

Ponera att polisen haft en elpistol och oskadliggjort GM, sen då? Några år på rättspsyk och sen lite frigång med pundande och efterföljande snedtändning och kanske fler offer... Lite elchock igen då? Sen drar vi det ett varv igen...
Citera
2013-07-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Är ni dumma på riktigt? Tror ni att detta är en person som har återfallit i brott FÖRST NU? OM ni nu råkar vara så dumma att ni tror att han begick morden i Linköping, varför är detta de enda brotten? Alla andra knivdåd som begåtts sen dess har ni inte brytt er om... Eller? Hobbykonspiratörer!

Enligt experter på FBI kan seriemördare ligga overksamma i många år mellan varje dåd...om du tycker man är dum för att man misstänker att detta kan vara Linköpingsmördaren, vad grundar du det på??...för att den här GM aaaaaldrig skulle kunna göra något så styggt?...därför att han var så gosigt snäll och aaaaaldrig skulle kunna göra någon något ont???
Senast redigerad av Trapizo 2013-07-09 kl. 00:54.
Citera
2013-07-09, 00:54
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Geväret har ju ingenting direkt med detta dåd att göra egentligen. Det är väl mest en produkt av paranoian. Dåden i Varberg skedde ju givetvis på ett infall/psykos, av lång historia av psykiska problem och droger/alkohol.

Expressen bekräftar egentligen bara vad vi trott, att det finns en historia av psykiska problem.

.

Givetvis är ett väldigt kategoriskt påstående. Det hade jag aktat mig för om jag var du. Just nu tror du bara något. I själva verket tror du en jäkla massa i ett väldigt kort inlägg.
Citera
2013-07-09, 00:56
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Är det inte jävligt underligt att det undantagslöst är de som är "en stor nallebjörn", "världens goaste kille" eller "en helt vanlig kille" som gör sånt här?!

Fast va. Att någon mår psykiskt dåligt syns inte alltid utåt. Och uppfattas inte alltid av omgivningen. Han kanske var världens goaste kille för vissa. Och en helt vanlig kille för andra.

Man föds liksom inte med en mördarstämpel i pannan.

Lika lite som du kan se om någon knarkar.
Citera
2013-07-09, 00:57
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
Fast va. Att någon mår psykiskt dåligt syns inte alltid utåt. Och uppfattas inte alltid av omgivningen. Han kanske var världens goaste kille för vissa. Och en helt vanlig kille för andra.

Man föds liksom inte med en mördarstämpel i pannan.

Lika lite som du kan se om någon knarkar.

Jag var vän med en mördare som barn. Tyckte han var knepig redan då. Andra tyckte han var normal. Dom var inte heller normala visade det sig. Gör din egna slutsats.

.
Citera
2013-07-09, 00:59
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Jag var vän med en mördare som barn. Tyckte han var knepig redan då. Andra tyckte han var normal. Dom var inte heller normala visade det sig. Gör din egna slutsats.

.

Haha, klassikern. Utgå från egna erfarenheter. Det finns antagligen undantagsfall, vilket var poängen med det jag skrev – om du hade läst ordentligt.
Citera
2013-07-09, 01:05
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
Ja... och varför tror du att han inte släppte kniven? Tror du att han var vid sina sinnes fulla bruk? Att han, liksom, hade bestämt sig för att behålla kniven, att han hade någon slags plan?

Nej.

Nej. I det där fallet ska polisen oskadliggöra gärningsmannen och se till att han får vård och kan ställas inför rätta.

Pepparspray + hund hade löst biffen.

Eftersom jag inte kan skicka det här till dig så lägger jag upp det här.
Finns även andra youtubevideor i tråden som visar vad en knivbeväpnad person som man inte tar på allvar kan göra på väldigt snabbt.

https://www.youtube.com/watch?v=75RTkGbiJpk
Citera
2013-07-09, 01:09
Medlem
Suxxess avatar
Hittade precis ett klipp med Nicol*s (a)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200468405938583&set=o.49402830727746 3&type=2&theater

Han kommer fram vid 0:13 på höger sida, man ser hans tatuering på armen.
Citera
2013-07-09, 01:12
Medlem
https://www.facebook.com/groups/494028307277463/

Vilka sinnessjuka inlägg, med tanke på att deras kamrat nyligen skadat två personer allvarligt, och bragt en äldre dam om livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in