2013-07-09, 15:23
Medlem
ArgaMongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat
enligt gw persson så används jaktammunition som kan döda med förblödning av ett skott i armen.

tycker det isåfall är kulorna/ammunitionen som gör att GM avlider.
Den gamla amm. hade nog ej dödat av magskott.

eller träffade det i bröstkorgen då hade nog det dödat i båda fallen

Den gamla ammunitionen hade dock inte samma stoppeffekt och kanske hade man behövt skjuta flera skott. Magen är för övrigt ett djävla farligt ställe att bli skadad i.
Citera
2013-07-09, 15:28
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Kan ju egentligen inte bli mycket mer läskigare än det 18-åringen var med om: Ligger och sover, vaknar av att det står en okänd "psykotisk dåre" vid sängen som börjar hugga och skära honom i halsen... Fy fan, vet inte om jag någonsin hade vågat gå och lägga mig att sova igen om jag hade varit med om denna händelsen. Strongt av 18-åringen att ha sinnesnärvaro för att rädda sig själv och mamman.
Citera
2013-07-09, 15:29
Medlem
jaghar10fingrars avatar
Det är inte vanligt, men det finns fall då personer utan vare sig kriminell eller psykiskt labil bakgrund helt plötsligt flippar och går bärsärk. Detta kan bero på yttre omständigheter som över tid börjat påverka psyket, exempelvis en växande tumör som ligger och trycker på något centra i hjärnan.

Ni kan lära er mer om relationen mellan biologi och beteende på den här kursen från Stanford University, första föreläsningen som går igenom ett par intressanta exempel: http://www.youtube.com/watch?v=NNnIGh9g6fA

Känns det här som en rimlig förklaring till vad som skedde?
Citera
2013-07-09, 15:56
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
edit: rädd för att outa mig för mycket

OK. Men din polare hade hört att grabben som blev huggen var bakis alltså?
Citera
2013-07-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
OK. Men din polare hade hört att grabben som blev huggen var bakis alltså?
Den unge mannen hade varit ute o borstat kunde man läsa, men är det viktigt ?
Citera
2013-07-09, 16:05
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Den unge mannen hade varit ute o borstat kunde man läsa, men är det viktigt ?

Det är upp till var och en att bedöma. Liksom allt övrigt.
Tycker själv att det är ännu mera strongt att han lyckades ta sig ur en sån otäck situation vaknandes bakis.
Citera
2013-07-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Det är upp till var och en att bedöma. Liksom allt övrigt.
Tycker själv att det är ännu mera strongt att han lyckades ta sig ur en sån otäck situation vaknandes bakis.
. Ja det kanske det är .
Citera
2013-07-09, 16:20
Medlem
Läste i Expressen idag att klubben beklagat detta på sin hemsida.
Citera
2013-07-09, 16:20
Medlem
sozues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Kan ju egentligen inte bli mycket mer läskigare än det 18-åringen var med om: Ligger och sover, vaknar av att det står en okänd "psykotisk dåre" vid sängen som börjar hugga och skära honom i halsen... Fy fan, vet inte om jag någonsin hade vågat gå och lägga mig att sova igen om jag hade varit med om denna händelsen. Strongt av 18-åringen att ha sinnesnärvaro för att rädda sig själv och mamman.
Haha diggar att din profilbild passar till kommentaren!

Ja , fan är själv lika gammal som han och tycker själv att det verkligen var starkt att ha psyket till att rädda sin mamma och inte ligga i chock och skaka på golvet.

Är det någon som vet om mannen träffa luftrören/adamsäpplet eller om han blev knivhuggen i halsen utan att träffa något livshotande?
Citera
2013-07-09, 16:22
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Hört från en trovärdig källa, dock inte på något sätt hundraprocentig information:

Tydligen hade han festat på resan ner till Varberg och efter festen fått i sig benzo av okänd sort. Hade kickat igång på morgonen med återställare i form av ett par tre starköl... Vad jag hörde var han ny med benzo och hade således ingen tolerans. Som sagt, inte på något sätt från en 100% källa men en trovärdig kille som själv skulle delta under tävlingarna i thaiboxning.

edit: ang GM givetvis.
Senast redigerad av ADEBiSi1 2013-07-09 kl. 16:25.
Citera
2013-07-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1
Hört från en trovärdig källa, dock inte på något sätt hundraprocentig information:

Tydligen hade han festat på resan ner till Varberg och efter festen fått i sig benzo av okänd sort. Hade kickat igång på morgonen med återställare i form av ett par tre starköl... Vad jag hörde var han ny med benzo och hade således ingen tolerans. Som sagt, inte på något sätt från en 100% källa men en trovärdig kille som själv skulle delta under tävlingarna i thaiboxning.
Klubben framstår mer o mer som oseriös
Citera
2013-07-09, 16:37
Medlem
poppylolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1

edit: ang GM givetvis.

Benzo typ Rohypnol och alkohol kan framkalla enorm aggressivitet. Trist! Tycker synd om gärningsmannen. Han var säker missförstådd av hela samhället. Hatad och piskad som barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in