2013-07-09, 00:30
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Expressen bilden , hur kan man tvivla ?
Va? Du tror att det är ett riktigt gevär eftersom Expressen har tagit bilden? Nu tar vi det från början:

1. Du säger att du tvivlar på att det är ett luftgevär.

2. Då frågar jag om du menar att det är ett riktigt gevär.

3. Och ditt svar på detta är...ja, vad?
Citera
2013-07-09, 00:31
Medlem
karlinges avatar
Kommer polisen släppa ett meddelande snart eller hur länge till ska vi gissa oss till hela händelseförloppet?

Jag är mest nyfiken på motiv och när/hur han flippade. Dök han upp innan tävlingarna sten-knäpp hos sina klubbkamrater till den grad att de ringde polis innan de gick in på tävlingen, eller sov han och knarkade med dom kvällen innan?

Var hittade han kniven?

Ringde tjejen hans och gjorde slut?

Polisen kritiseras i SVT av en "expert", men att skjuta ihjäl en TOTALT galen person efter han knivhuggit 3 pers random, göra utfall mot polisen utan tecken på att släppa kniven, anser jag att skott är HELT befogade.

Många frågor, få svar.

.
Citera
2013-07-09, 00:35
Medlem
Är ni dumma på riktigt? Tror ni att detta är en person som har återfallit i brott FÖRST NU? OM ni nu råkar vara så dumma att ni tror att han begick morden i Linköping, varför är detta de enda brotten? Alla andra knivdåd som begåtts sen dess har ni inte brytt er om... Eller? Hobbykonspiratörer!
Citera
2013-07-09, 00:36
Medlem
Suxxess avatar
Tittade igår på Nicol*s Estem*r's (a,a) facebook igår, sökte på hans efternamn i hans vänlista, fanns ca. 5-6 st med samma efternamn, tittade idag, verkar som alla har bytt efternamn utom en.

En jag kommer ihåg sen igår var Cajs* Estem*r (a,a) som bytt namn till Cajs* Land*gr*n. (a, e, e)

Varför?
Senast redigerad av Suxxes 2013-07-09 kl. 00:40.
Citera
2013-07-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Du kanske inte borde hänga här om du nu kände fanskapet så otroligt bra och känner för mördaren?

.

Tydligen inte. Hade tänkt att ge en bild från min sida att han faktiskt var en människa och en vän, men jag har förstått vad det är för typ av folk här så jag lägger ner nu.
Citera
2013-07-09, 00:39
Medlem
Mustards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Är ni dumma på riktigt? Tror ni att detta är en person som har återfallit i brott FÖRST NU? OM ni nu råkar vara så dumma att ni tror att han begick morden i Linköping, varför är detta de enda brotten? Alla andra knivdåd som begåtts sen dess har ni inte brytt er om... Eller? Hobbykonspiratörer!

Fast Linköpingmördaren har ju inte åkt dit för något mer eftersom de inte lyckat matchat något med dna:t från Linköping.
Senast redigerad av Mustard 2013-07-09 kl. 00:43.
Citera
2013-07-09, 00:40
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Tittade igår på Nicol*s Estem*r's facebook igår, sökte på hans efternamn i hans vänlista, fanns ca. 5-6 st med samma efternamn, tittade idag, verkar som alla har bytt efternamn utom en.

En jag kommer ihåg sen igår var Cajs* Estem*r som bytt namn till Cajs* Land*gr*n.

Varför?

Såg samma. En med samma efternamn som går/gick på skolan Beckmans i stockholm. "When the shit hits the fan". De vet mer än vi vet, och imorrn har allt nått tidningarna...

.
Citera
2013-07-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suxxes
Tittade igår på Nicol*s Estem*r's facebook igår, sökte på hans efternamn i hans vänlista, fanns ca. 5-6 st med samma efternamn, tittade idag, verkar som alla har bytt efternamn utom en.

En jag kommer ihåg sen igår var Cajs* Estem*r som bytt namn till Cajs* Land*gr*n.

Varför?

Kollade också det, även Vikt*r och P*a har bytt till Land*g*en
Citera
2013-07-09, 00:41
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Är du dum på riktigt? Varför skulle han inte ha kunnat begå något brott mellan 2004 och nu i söndags? Tänk dej för innan du öppnar käften nästa gång.
Citera
2013-07-09, 00:42
Medlem
karlinges avatar
Citat:

som sagt, linköpingsmördaren har ju onekligen inte gjort något lika grovt efter de morden(?!) och vad vet vi mer om denne kramgoa individs brottsregister som vi kan bygga spekulationer på? vet du något mer?

.
Citera
2013-07-09, 00:43
Medlem
Studsbolls avatar
Om man lugnar ner sig en smula och ser på bilden i Expressen där "geväret" syns så väcker det en del frågor om GMs förberedelser och motiv för brottet. OM geväret inte är ett luftgevär eller liknande, och GM har haft tillgång till ett riktigt skjutvapen lär de aktuella brotten i Varberg inte varit planerade; man går inte ut och mördar med en kökskniv om man har ett skjutvapen i sin ägo. Därav följer att antingen är det inte ett riktigt gevär, eller så var det inte ett planerat dåd. Om GM däremot varit psykotisk, droginducerat eller ej, så kan det förklara varför han inte tog med vapnet, om detta nu var äkta.
Senast redigerad av Studsboll 2013-07-09 kl. 00:44. Anledning: syftningfel
Citera
2013-07-09, 00:44
Medlem
Suxxess avatar
Nicol*s (a) som står längst bort vid väggen rakt fram?

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/472367_10201081922352827_228931450_o.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in