2013-07-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Jag håller med dig. Han verkar ha varit ganska isolerad.

Kan ju vara en anledning till varför han kanske självmant hållit sej undan/isolerad från internet OM det va han som begick morden i Linköping...
Eller kände han sej förföljd på internet också.
Citera
2013-07-10, 23:55
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det är ändå skumt...om han tog kniven i pingislokalen borde tränarna och killarna som hjälpte honom märkt detta, det var ju de som packade hans väska. De borde rimligen också sett honom hålla kniven när han började jogga/springa iväg från dem.

Även jag har tänkt på detta. Jag tror att han har dolt den för dem på något sätt- kanske har han tejpat den efter benet. Det kanske finns ett kök någonstans i byggnaden och där kan han kanske ha varit innan han konfronterade träningskamraterna med att han mådde dåligt?

Ifall det var så att han var rädd och kände sig förföljd under hela natten och morgonen, så ser jag inte heller det som en omöjlighet att han plockat på sig kniven redan då, och sedan legat någonstans och gömt sig innan han vågade sig fram till träningskamraterna. Det finns väl inga vittnesuppgifter om vart han befunnit sig under natten och morgonen, så vitt jag läst.
Citera
2013-07-10, 23:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Folk har lagt locket på i väntan på utredningen antar jag. Och så är som sagt alla mycket chockade och djupt förvirrade om vem deras förre vän egentligen var kan jag tänka mig.

Man behöver inte undra vem den här killen var efter allt som framkommit hittills. Det var en ung man som blev akut och svårt sjuk. Klubbkamraterna kunde inte gissa sig till att de borde ha hållit fast honom och ringt läkare på studs.
Citera
2013-07-11, 00:02
Medlem
Grandiosos avatar
Vansinnesdåd som skakat Sverige

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12271645.ab
Citera
2013-07-11, 00:03
Medlem
rabuldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Man behöver inte undra vem den här killen var efter allt som framkommit hittills. Det var en ung man som blev akut och svårt sjuk. Klubbkamraterna kunde inte gissa sig till att de borde ha hållit fast honom och ringt läkare på studs.

dom drogade honom till psykos
Citera
2013-07-11, 00:05
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat

Hur menar du nu?
Citera
2013-07-11, 00:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat

Källa? Du har enligt andra användare här myttat/hittat på saker förrut. Så utan källa lär du nog inte bli trodd nu heller.

Finns just nu inget som tyder på droger alls i den här tragiska historien.
Citera
2013-07-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det kan man onekligen undra över.
Det borde vara det minsta man ville ägna sig åt efter hemskheterna som utspelat sig i
deras närhet och med en kompis som den helt förryckte förövaren av ett mord och två
mordförsök.

Lämnat återbud hade rimligtvis varit det naturligaste under rådande omständigheter.
Alla med vetskap om det hela skulle vara så chockade att man var helt ur stånd att bege
sig något ställe och sätta igång och tävla.

But the show must go on

edit: Men dom har det säkert oerhört jobbigt just nu. Man ska försöka bearbeta det hela,
ta till sig insikten att en som brukade träna och tävla med dem bara så där helt plötsligt
spårat ur fullständigt i obegripliga vansinneshandlingar mot okända människor.
Och sörja killen som de inte i sin vildaste fantasi kunnat tro om något sådant här
fasansfullt. De har det verkligen inte lätt, de heller, klubbkamraterna.

idrottsmän verkar vara sjukt fokade på de dom skall göra. Tänker på han som fick ett spjut i ryggen vid nån friidrottstävling och man ser hur folk fortsätter värma upp och stretcha i bakgrunden som att inget hade hänt!?
http://www.youtube.com/watch?v=KKxXrdVjeLQ

OnT:Sen vet man ju inte, dom som var mest inblandade i händelsen kanske inte alls tävlade..
Citera
2013-07-11, 00:29
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Jag håller med dig. Han verkar ha varit ganska isolerad.

Ja nånting är jävligt skevt med hela bilden.
Att hans morsa står skriven på hans lägenhet, är det normalt förresten?

Psykopat, enstöring, psykiska problem. Gissar på att han har haft ett hyfsat yttre till de han umgåtts med, men att han ränt på psyk en hel del senaste åren. Speciellt om han nu dessutom begått fler liknande handlingar som i Varberg. Återstår att se.

-
Citera
2013-07-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja nånting är jävligt skevt med hela bilden.
Att hans morsa står skriven på hans lägenhet, är det normalt förresten?

Psykopat, enstöring, psykiska problem. Gissar på att han har haft ett hyfsat yttre till de han umgåtts med, men att han ränt på psyk en hel del senaste åren. Speciellt om han nu dessutom begått fler liknande handlingar som i Varberg. Återstår att se.

-

Var väl så att han hyrde sin mors lägenhet det var hennes som han hyrde och bodde i inte att hon stod skriven på hans lägenhet, det är ganska vanligt ändå.
Citera
2013-07-11, 00:53
Medlem
Googlade lite pa hans namn och hittade detta. Verkar vara han?
Sorry om det varit uppe redan har inte last hela traden annu.

http://dayviews.com/hogge3/

http://www.warcraftguide.se/wow-guild-horde/viewtopic.php?p=8156&sid=1ad5ebcebcd5dfd4c4f9ee8a3 1d988a7
Citera
2013-07-11, 00:58
Medlem
GothamCitys avatar
OnT:Sen vet man ju inte, dom som var mest inblandade i händelsen kanske inte alls tävlade..[/quote]

Tror inte de som tävlade var inblandade i "packa väska och hjälpa hem"-situationen. Det finns taggade bilder på när de går till invägningen och detta är före 8 på söndagsmorgonen har jag för mig.

Dock så förefaller det lite märkligt att de som hjälpte till inte såg till att NE hade skor på sig när de lämnade lokalen. Packar man väska åt någon och ska hjälpa denna till stationen (det framgår att de lämnat lokalen när han joggar iväg) så ser man väl till att denna får dojjor på sig?

Hur kan man hamna flera minuter efter en joggare i strumplästen om man drar iväg direkt efter på den korta sträcka det handlar om? Sprang de fel först eller var de rädda för NE och höll sig lite avvaktande i jakten?

En gissning kan vara att NE betedde sig såpass obehagligt (obs står inte i motsatsförhållande till lugnt eller hjälpsökande) att viss distans hölls. Detta skulle ju i sådana fall leda till hyfsade samvetskval för de inblandade eftersom de med lite mer resolut handlande teoretiskt skulle ha kunnat förhindra det hela. O andra sidan kunde det kanske ha slutat ännu värre då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in