2013-07-08, 21:46
Medlem
Pebbiss avatar
En kökskniv har jag för mig att jag läste någonstans. Fast gammelmedia går ju inte att lita på för 5 öre så det får man nog ta med en nypa salt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17092196.ab
Citera
2013-07-08, 21:51
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Vad ska de skriva då?
"Förlåt Varberg, för det nån som var nära vår klubb, gjorde."

med tanke på att fotbollsklubbar beklagar otyg som deras fans hittar på så vore det väl inte helt jävla orimligt att den thaiboxningsklubb som NE var medlem i, hade tränat med, fotograferades med i kamratlig anda på flera foton I VARBERG BARA NÅGRA TIMMAR INNAN hans knivdåd, uttryckte något annat än glädje över sina boxningsresultat?

fotona är borta nu, men vi är flera som såg dom på SSMT:s hemsida, där NE och de andra poserar vid fästningen, eller där han är taggad med andra på en gata i varberg.

är det nån som kan få fram fotot vid fästningen, där de poserar och NE står till vänster? vore på sin plats, eftersom SSMT tagit bort det.
Citera
2013-07-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingabalk
Jag har skummat igenom tråden och även läst sammanfattningen men inte kunnat finna nåt om vad det var för kniv han använde? Är nyfiken på om han stulit en kniv eller haft en kniv med sig hem ifrån, någon som vet?

Vad jag har förstått handlar det om en "kökskniv" en andrahandsuppgift från en som bor i närheten men inte var på plats vid händelsen ska det röra sig om en klassisk kockkniv på 20-24 cm.

Var han fick tag på den så tidigt på en söndagsmorgon är oklart, han kan ju varit inne i BT-hallen där klubbmedlemmarna bodde eller hemma hos någon, vi vet ju inte vem den "anhöriga" är som har larmat Polisen före utbrottet men gissar på att något skett vid BT-hallen då den ligger just vid Boråsgatan just dit Polis tillkallades vid första larmet.
Det är bara några hundra meters avstånd till kyrkbacken där första offret mötte honom, han har gått förbi den populära lekplatsen så det är bara ren tur att det inte blev en större barnslakt just där.

Han kan ju även ha bytt kniv tex hemma hos den gamla damen som han mördade eller någon annanstans.
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-07-08 kl. 22:13.
Citera
2013-07-08, 21:56
Medlem
Här finns bild på GM
http://www.exponerat.info/skottlossning-i-centrala-varberg/
Citera
2013-07-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tromig
Snarare tvärtom. Han var en kille som alla gillade och lyssnade på, han var rolig och hade auktoritet och var ofta den som var först med att göra saker och hitta på bus och skoja omkring
Jaså? Hur vet du detta? Då jag själv har erfarenhet av att "klassens clown" och den som skämtar mest, lider mest inombords, är detta scenario inte helt otroligt.
Detta ger också större förståelse för de som larmade polisen rätt tidigt på kvällen. Å andra sidan, om du litar för mycket på: "lyssnade på", så kan vem som helst blivit lurad. Och nej, det betyder inte att han var psykopat...
Citera
2013-07-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Lägg av. Empati för offren? Han går mot poliserna med en kniv i handen. Varför skulle han i det läget tänka; -skjut mej så jag får sona mitt brott, jag drabbas av plötslig empati för det personer jag helt rått och vansinnigt stuckit kniven i. Så skjut mej.

Karljäveln hade tappat fotfästet i verkligheten. Han trodde förmodligen att han var odödlig. Sannolikt var han psykotisk. Sannolikt så hade han röster i huvudet och hallucinerade och var i ett tillstånd av affekt att han inte tänkte rationellt.

Men empati, nej.

Troligtvis började psykosen lägga sig något eller han insåg på något sett att det han gjorde var fel.
Prova googla "Suicide by cop", det är mycket vanligt vid liknande dåd.
Citera
2013-07-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickehogberg
Ledarna ska väl stå upp för klubben och tala om vad fan som hänt och ta avstånd för det...

Men det är klart med dom ledarna så förstår jag.
Lätt att spela tuff på krogen mot vanliga svennar,
men att ställa upp på en tävling mot likasinnade vågar dom inte...
Ja, då antar jag att AIK ska lägga ner nu? Var väl ett par sexualrelaterade fall där för nåt år sen?
Jag antar också att du är rätt kraftig, tunnhårig och håller på ett känt stockholmslag...

Hoppas bara att ledarna i DIN klubb står upp för vad ALLA medlemmar i din klubb gör. Sedan var ju inte GM med i tävlingarna, så nu hoppas jag att du aldrig kommer att klaga på att DIN klubb måste stå för klubbnotan för vad idioter i AIK(?)-tröja gör...
Citera
2013-07-08, 22:14
Medlem
Ridaxs avatar
Någon som har hyfsat exakt koll på antalet skott som avlossades och deras effekt?

Som jag har förstått har 4 (eller möjlligen fler) skott avlossats varav;
1:a var varningsskott
2:a träffade i benet
3:e missade?
4:e träffade bålen/magen

Vänligen rätta mig ni som vet att jag har fel.
Citera
2013-07-08, 22:15
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Troligtvis började psykosen lägga sig något eller han insåg på något sett att det han gjorde var fel.
Prova googla "Suicide by cop", det är mycket vanligt vid liknande dåd.

Nja, nej, jag är skeptisk. Jag har dömt honom, vägrar att tro att det fanns empati i hans vener.
Tror inte han insåg att han gjort fel. Då hade han aldrig satt kniven i sin hand.

Han hade tid att tänka efter vid första knivdådet.....och andra....och tredje... Tid förlöpte mellan dessa då han kunde grubbla på sin skuld.

Nej. Han hade inte empati.

Polisen gjorde det enda rätta. Knäppte en kille som om han fått leva varit en varböld på samhället. Paria.
Citera
2013-07-08, 22:19
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bull3n
Här finns bild på GM
http://www.exponerat.info/skottlossning-i-centrala-varberg/
Udda namn måste jag säga. Annars ser han ju helt normal ut. Jag bettar mina slantar på psykbryt pga badsalt.
Citera
2013-07-08, 22:19
Medlem
Clawdices avatar
Om min teori stämmer så är det inte konstigt att klubben inte uttalar sig.

Jag tror att den här snubben inte varit så populär i klubben, och inte så duktig att han fått tävla. De vill inte att han ska vara klubbens ansikte utåt i vanliga fall, så knappast efter detta heller.

Detta, kanske i kombination med droger (ingen vill bli påkommen med att ha serverat honom, eller tagit något själva) gör att de inte vill associeras med snubben på något vis.
Citera
2013-07-08, 22:21
Medlem
Nu har Leif GW Persson uttalat sig om fallet.

"Leif GW Persson ringde själv till Hallandspolisen för att höra mer om händelsen.
– Jag ringde faktiskt och pratade med dem. Jag har ju noterat att vi har haft tre dödsskjutningar i år, och det är mycket. Men den här skjutningen verkar inte vara konstig, säger han."

http://www.expressen.se/gt/gw-i-enlighet-med-reglerna-for-nodvarn/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in