2013-07-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Exakt det jag menar.

Förmodligen folk på klubben som bjudit honom på droger
Citera
2013-07-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
De hade helt klart kunnat formulera sig bättre. Att skriva att det varit super kul i Varberg låter helt empatilöst under de rådande omständigheterna.
Tror säkert att de flesta mördare i Sverige varit medlem i någon klubb. Har du tänkt på vad de skrivit och gått igenom innan detta fall?
Hur vet du hur många och vilka som kände till att nån som inte var med på lägret hade mördat samma dag?
Det är bara du och andra på FB som TOLKAR det som empatilöst.
Citera
2013-07-08, 21:07
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
en mindre idiot

En större idiot om du frågar mig!

Skämt åsido. Tror stackarn har varit klubbens (alt. några hangarounds till klubben) hackkyckling och mobbingmaskot. Han som aldrig var särskilt duktig på att slåss o framstod som lite mesig o som nån man kunde köra med. Detta har kulminerat/eskalerat i att han hetsats att ta alt. helt självmant tagit nåt mysko för att bevisa att han minsann är cool o ball (kanske har det även förekommit sadistiska riter av typen "runka bulle" på småtimmarna) o sen har han flippat o resten är historia.

Så hade jag iaf lagt upp det om jag skulle skrivit manus och regisserat.
Citera
2013-07-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Förmodligen folk på klubben som bjudit honom på droger
Jaså? Vad vill du ha sagt?
Att klubben är ansvarig?
Citera
2013-07-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
En större idiot om du frågar mig!

Skämt åsido. Tror stackarn har varit klubbens (alt. några hangarounds till klubben) hackkyckling och mobbingmaskot. Han som aldrig var särskilt duktig på att slåss o framstod som lite mesig o som nån man kunde köra med. Detta har kulminerat/eskalerat i att han hetsats att ta alt. helt självmant tagit nåt mysko för att bevisa att han minsann är cool o ball (kanske har det även förekommit sadistiska riter av typen "runka bulle" på småtimmarna) o sen har han flippat o resten är historia.

Så hade jag iaf lagt upp det om jag skulle skrivit manus och regisserat.
Troligare än de flesta andra hypoteser som lagts ut här. "Runka balle" var ute till och med på min tid...
Citera
2013-07-08, 21:17
Medlem
A5yls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Och försökte de inte göra detta?
Vill du som nån rådig person tidigare i tråden att man omringar knivmannen "och sen hoppar på honom"?
Ett skott i benet och ett i magen. Låter inte som att de ville döda honom...

Man ser ju dessutom att han tar ett kortare språng mot dem efter att de avfyrat varningsskotten, oavsett vad som är "rätt" och "fel" i den situationen så tänker man nog inte så mycket som polis där, det är nog mest vad som sitter i ryggen från utbildningen att de skjuter honom.
Citera
2013-07-08, 21:21
Medlem
Har inte läst igenom tråden så detta kanske kommit fram innan.
Hörde på stan idag att gm blivit utesluten ur klubben alternativt inte skulle få tävla här i varberg.
Just pga drogproblem, sen hade han tagit sig hit ändå.
Folk som var inblandade i thaigrejen var förberedda på att nåt skulle hända, en del hade t.o.m tillhygge med sig för att skydda sig mot den här stollen.
Citera
2013-07-08, 21:22
Medlem
Citat:
Troligare än de flesta andra hypoteser som lagts ut här. "Runka balle" var ute till och med på min tid...
Snarare tvärtom. Han var en kille som alla gillade och lyssnade på, han var rolig och hade auktoritet och var ofta den som var först med att göra saker och hitta på bus och skoja omkring
Citera
2013-07-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbcd
Har inte läst igenom tråden så detta kanske kommit fram innan.
Hörde på stan idag att gm blivit utesluten ur klubben alternativt inte skulle få tävla här i varberg.
Just pga drogproblem, sen hade han tagit sig hit ändå.
Folk som var inblandade i thaigrejen var förberedda på att nåt skulle hända, en del hade t.o.m tillhygge med sig för att skydda sig mot den här stollen.
Anmärkningsvärda uppgifter - kan du ta reda på mer och/eller rota i sanningshalten?
Citera
2013-07-08, 21:25
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:

Runkbulle kanske det hette. Tror det är ett 70- eller 80-talsfenomen, jag hann heller inte uppleva det tack o lov.
Citera
2013-07-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Så polisen har inte rätt att skjuta i självförsvar? Såg du videon? Skrämmande att det finns folk som du som hackar på polisen som bara gör sitt jobb för att skydda folk, även sånna som dig. Men är du tacksam? Nädå, bara klagar
Ja, dom argumenterar som om polisen själv startar situationer så att utgången ska bli sån att dom får skjuta någon, vilket naturligtvis ligger långt från sanningen. Den dag dom själva blir knivskurna i sin lägenhet eller finner sin mormor ihjälhuggen räknar jag kallt med att dom ringer 112 och vill ha hjälp av polisen.
Citera
2013-07-08, 21:27
Medlem
mickehogbergs avatar
Citat:
Men hur ska de kommentera det? Som klubb? Som medlem? Som ledare? Som samhällsmedborgare?
Att DU vill att de ska kommentera är ju av ren nyfikenhet. Ska de säga att de sett tendenser? Ska de säga att han var en mönsterelev? Om de tar emot idioter med tendenser lär det skada klubben, om de tar emot psykon utan att märka det lär de skada klubben.
Klubben har gjort det enda rätta - att tiga. Tycker att det är jävligt strongt av dem.

Ledarna ska väl stå upp för klubben och tala om vad fan som hänt och ta avstånd för det...

Men det är klart med dom ledarna så förstår jag.
Lätt att spela tuff på krogen mot vanliga svennar,
men att ställa upp på en tävling mot likasinnade vågar dom inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in