2013-07-07, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför har dom sådana kulor då? Varför inte bara skjuta honom i benet (med ofarligare kulor), så han inte kan knivskura poliserna??

Ofarligare kulor betyder vanliga kulor, vilka går rakt igenom och kan vådaskjuta oskyldiga.
Sen skjuter man inte i benen med tanke på att det är mindre träffyta än svålen, återigen för att inte vådaskjuta någon ur allmänheten.
Citera
2013-07-07, 18:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Enligt Rapport så är GM 18 år och enligt Hallands Nyheter så är han 24 år. Vilken ålder stämmer?

Ett av brottsoffer är född 1995, kanske 18 år.

GM är född 1989.
Citera
Medlem
Spela roll vart GM kom ifrån eller va hundföraren gjorde eller inte?
Om nu en person e så vansinnigt jävla korkad att han går runt och skär Folkbladet hur som helst, får han väl för fan skylla sig själv?
Polisen gjorde helt rätt.
Jag hade gärna sett någon av er andra här , s.k "polishatare" i samma situation, ifall ni hade haft sinnesnärvaro och lugn att skjuta en person som attackerar er, och då sikta på benet?

Personen "GM" dog, sucks to be him, men tänk då för fan på dom oskyldiga som dog. Dock e inga människor oskyldiga, men vissa e mer skyldiga än andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför har dom sådana kulor då? Varför inte bara skjuta honom i benet (med ofarligare kulor), så han inte kan knivskura poliserna??
För att kulorna ska fastna i kroppen (minska sin hastighet) och inte träffa oskyldiga som kan stå i samma skottlinje. Klart att polisen ska försöka skjuta på benen om det går, men det handlar om att göra rätt under ett fåtal sekunder (=hög stress). Det finns ingen reset-knapp.
Citera
2013-07-07, 18:06
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett av brottsoffer är född 1995, kanske 18 år.

GM är född 1989.

Jag tyckte också rapport sa att GM var 18 år
Citera
2013-07-07, 18:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Jag tyckte också rapport sa att GM var 18 år

Då sa de väl fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Absolut. Hunden borde ha kopplats fri.

Antagligen var han så drogpåverkad att några hundbett inte hade stoppat honom från att hugga hunden
Citera
Medlem
Volvo744s avatar
Någon som vet namnen på offren?
Bra att polisen sköt aset, förjävligt att man ska behöva stå ut med sånt här!
Varberg är ju känt för att vara hyfsat lugnt och harmoniskt, västkustens pärla!
Citera
2013-07-07, 18:08
Medlem
OneBrAiNers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Censurerad ju?
Här är en icke-blurrad:
http://www.gp.se/gptv#J3qt-tYKvAe5cRZdsbZINg

Sista skottet som hörs är när han kryper på knä. Detta skott ses ej på AB version. Osynkat ljud eller sensur?

Ska inte hacka på polisen som försvarar sig. Tycker polisen borde få bättre redskap för att hantera sådana situationer. Det skall inte behövas ha ihjäl en person som hotar med kniv, så långt borde vi kommit vid det här laget.
Citera
2013-07-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Polisens konsekventa mördande av medborgare börjar bli, ursäkta mig, en smula skämmigt.

Vi har pojken som polisen mördade i samband med något halvrån i Södertälje. Vi har de två pojkarna som Polisen lurade in i en säker död efter att de snattat bensin. Vi har nu återigen en polis som mördar en förvirrad kille.

Polisen har missuppfattat sin roll och förmodligen bör ett par st. i ledningen avgå.

Tror du skulle ändra uppfattning om detta hade hänt på din gata,och det var dina föräldrar som blev knivmördade.....eller?
Jag tycker dom borde skjuta ihjäl alla som begår våldsbrott på plats. Jävlar vad pengar och lidande vi skulle spara då.
Citera
2013-07-07, 18:09
Medlem
Så som jag ser det.

Dem ville ge GM så många chanser som möjligt att släppa kniven, men då GM gjorde ett utfall så ska skotten sitta i bröstet. För missar man benet när GM gör ett utfall så kan det betyda att han hinner knivhugga dig.

Visst, lätt att säga efteråt att dem skulle tagit beslutet tidigare att skjuta honom i benet. Men här ville polisen ge GM ett flertal chanser att släppa kniven.
Citera
2013-07-07, 18:10
Medlem
BosseBetongs avatar
Är den "hantverkare" som kommer in i nedre vänstra hörnet och kutar upp mot ambulansen också snut?

Det ser ut som han lägger handen på höften (vapen), sen, när GM är nere, så är han framme och "hjälper till".

//BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in