2013-07-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Bra, då kan väl du ta och bli polis och lösa det smidigare. Alternativt så kan du visa lite civilkurage och lösa sådana situationer i vardagen. Detta är på inget sätt övervåld enligt det material som finns att tillgå. Det är för mig helt verklighetsfrånvänt när folk börjar skriva att man ska gå in med batong eller greppa.

En polis jag tränade kampsport med gav mig ett råd. Slåss du med någon och denne tar fram en pistol. Försök ta dig nära och förbi pipan. Du kan ändå inte springa ifrån en pistolkula. Tar denne fram en kniv, spring därifrån.

Det måste varit en sillmjölkepolis utan s-e...

EN RIKTIG polis löser en sådan här situation lätt.

Springa därifrån! Vad är detta för j-a idioti? En riktig polis löser situationen utan att döda någon.

En sillmjölke brassar på med Sig:en och borde aldrig mer betros med en pistol.
Citera
2013-07-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilka jävla råd..

Nej, polisen har blivit en fritidsgård för skjutglada,militärälskande snorvaplar med korta frisyrer o mkt solbränna. Borta är de gamla rävarna till krimare som kunde snacka ur bankrånare ur banker, få galningar o lägga knivar o pundare att bli rena.
Tar hellre de råden än dina. Jag är rätt förtjust i du vet... leva.
Citera
2013-07-08, 20:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Hunden hade dött eller blivit knivhuggen.
GM hade kniven i vänster hand, hunden hade meds törsta sannolikhet bitit högra armen vilket leder till fri rörelse med vänstra armen.
GM verkade onekligen ha varit påverkad också om man kollar på filmen, han blev skjuten en gång i bålen och en gång i benet, likväl försöker han resa sig upp och stappla fram till en av poliserna.

Som sagt, i bästa fall (vi skippar hunden) så hade det blivit ett bra grip.
GM lever fortfarande om än lätt misshandlad på grund av batongslagen.

Kan man garantera att det skulle ske så dock?
Du har en situation där en GM vägrar släppa sin kniv och efter att polisen har skjutit varningsskott och uppmanat GM att släppa kniven så gör han ett utfall (eller springa, beroende på hur man tolkar videoklippet) mot en av poliserna.

Vi kan analysera hur mycket vi vill nu när det redan har skett, tänk dock på att polisen(poliserna) hade enbart några sekunder på sig att reagera.
Ännu en hundexpert med hundavatar..

Nej, hunden hade fått gm att börja lipa, släppa kniven o önska sig hem till trygga varma sängen. Under tiden hade typ 20 batongslag landat o gort gm till en påse hö.

Men nej, töm o glöm är nya mottot för svenska snuten, bra då vet vi det.
Citera
Medlem
Citat:
Har du hört mig protestera? Elpistol skulle iallafall jag välkomna, men jag börjar bli jäkligt trött på att det dyker upp i tråd efter tråd. Polisen kan inte använda elpistoler som de inte har och de ska inte behöva bli dödade eller allvarligt skadade genom att tvingas använda batong mot kniv.

De ska klara detta utan att behöva frökendöda på sillmjölkevis med sina j-a kriminella pistoler!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Det måste varit en sillmjölkepolis utan s-e...

EN RIKTIG polis löser en sådan här situation lätt.

Springa därifrån! Vad är detta för j-a idioti? En riktig polis löser situationen utan att döda någon.

En sillmjölke brassar på med Sig:en och borde aldrig mer betros med en pistol.
Jadu, det var ju råd till civila som inte har vapen. Detta var när jag bodde i staterna, du vet. Där de där riktiga poliserna bodde.
Citera
2013-07-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
De ska klara detta utan att behöva frökendöda på sillmjölkevis med sina j-a kriminella pistoler!
På vilket sätt är pistolerna kriminella?
Citera
2013-07-08, 20:42
Medlem
Citat:
Tar hellre de råden än dina. Jag är rätt förtjust i du vet... leva.

Vill du verkligen leva som en fröken av sillmjölketyp när du istället kunde vara på riktigt? Vi behöver poliser som är på riktigt, då är deras liv inte i fara för en sådan här drogfröken som de nu har skjutit...
Citera
2013-07-08, 20:43
Medlem
Citat:
På vilket sätt är pistolerna kriminella?

Fega, med mördande kulor, för sillmjölkefröknar som låtsas vara riktiga poliser i uniform men som bara är fake och borde sparkas ut ur kåren för feghet, och svår mordisk inkompetens, i strid!
Citera
2013-07-08, 20:44
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:

Nej, hunden hade fått gm att börja lipa, släppa kniven o önska sig hem till trygga varma sängen. Under tiden hade typ 20 batongslag landat o gort gm till en påse hö.

Det där är återigen bara spekulation, hur vet du att hunden hade fått gm att börja lipa? Om han inte lägger ner kniven efter att ha blivit skjuten, vad får dig att tro att en hund skulle få honom göra det?

Samt eftersom han närmar sig polisen, hur skulle de korrigera ett anfall? När vet de att han inte kommer hoppa på dem först? Om man ska slå ner honom så måste man göra det enhetligt.

Sist men inte minst, vilket jävla liv det hade blivit om de hade råkat slå ihjäl honom eller om han hade fått kniven i sig själv.
Citera
2013-07-08, 20:45
Medlem
Citat:
Jadu, det var ju råd till civila som inte har vapen. Detta var när jag bodde i staterna, du vet. Där de där riktiga poliserna bodde.

Ja, här har vi alldeles för många FAKEpoliser i uniformer de inte borde få bära!
Citera
2013-07-08, 20:45
Medlem
bugulus avatar
Citat:

Du missade att GM har precis blivit skjuten med två pistolskott och likväl försöker resa sig upp för att närma sig polismannen.
En hund på 40 kg hade varit en smärre oangelägenhet.

Men nej, tattare hatar poliser för att man greps för att man inte för röka ifred.
Se, jag kan också leka den leken.
Citera
2013-07-08, 20:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Det där är återigen bara spekulation, hur vet du att hunden hade fått gm att börja lipa? Om han inte lägger ner kniven efter att ha blivit skjuten, vad får dig att tro att en hund skulle få honom göra det?

Samt eftersom han närmar sig polisen, hur skulle de korrigera ett anfall? När vet de att han inte kommer hoppa på dem först? Om man ska slå ner honom så måste man göra det enhetligt.

Sist men inte minst, vilket jävla liv det hade blivit om de hade råkat slå ihjäl honom eller om han hade fått kniven i sig själv.
Tror jag inte, med rätt hjälpmedel hade man fått mannen liggande, därav hunden. När en polishund sätter sig i armen skrattar du inte,du är inte tyst, du lipar o ber om nåd att hunden skall släppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in