2013-07-08, 20:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Intressant.
Aldrig hört talas om ett sådant fall och ändå har jag flera bekanta som är väktare.

Det som jag hör titt som tätt är att någon invandrare leker Allan och drar fram en kniv för att skrämmas men aldrig har haft avsikt att hugga ner någon.
Den här killen har precis mördat en äldre kvinna och försökt mörda 2 andra individer, han är med andra ord kapabel att döda och uppenbarligen ute efter att dö då han ignorerar polisernas varningsskott.

Liten skillnad.
Ingen skillnad alls, släppa hunden, ett par snabba batongslag o saken är biff.

Men icke, här skall ges verkanseld mot en zombierörandes måltavla som en fyllegubbe kunde brottat ner.Alla offer togs med överraskning,här hade man ett mål på öppen yta. Nej, övervåld i mina ögon o missbruk av tjänstevapen samt att hundföraren bör förpassas till inre tjänst för sitt totala oagerande.

Situationen kunde lösas så mkt smidigare.
Citera
2013-07-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Precis, det är ju fan att bara gå fram och roundhouse kicka fanskapet.

http://www.youtube.com/watch?v=Vb7lnpk3tRY

Ja, för fan, hur svårt kan det vara om man valt ett yrke där våldsutövning ingår i befogenheterna?!
Citera
2013-07-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Men icke, här skall ges verkanseld mot en zombierörandes måltavla som en fyllegubbe kunde brottat ner.Alla offer togs med överraskning,här hade man ett mål på öppen yta. Nej, övervåld i mina ögon o missbruk av tjänstevapen samt att hundföraren bör förpassas till inre tjänst för sitt totala oagerande.

Instämmer!

Är våra poliser små pimpinetta fega sillmjölkar?! VARFÖR har de i så fall valt ett yrke där våldsutövning ingår i befogenheterna?!

Något stämmer inte här?

Knalla på med Sig:en som en j-a fegisfröken!
Citera
2013-07-08, 20:32
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, för fan, hur svårt kan det vara om man valt ett yrke där våldsutövning ingår i befogenheterna?!

Ja, alla poliser borde vara expert i alla tänkbara kampsporter. Samt att de borde ha pilar med sömnmedel i som de kan kasta med tårna.
Citera
2013-07-08, 20:32
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:

Det är inte säkert att saken hade varit biff, det är spekulation.
Citera
2013-07-08, 20:33
Medlem
Citat:

Bra, då kan väl du ta och bli polis och lösa det smidigare. Alternativt så kan du visa lite civilkurage och lösa sådana situationer i vardagen. Detta är på inget sätt övervåld enligt det material som finns att tillgå. Det är för mig helt verklighetsfrånvänt när folk börjar skriva att man ska gå in med batong eller greppa.

En polis jag tränade kampsport med gav mig ett råd. Slåss du med någon och denne tar fram en pistol. Försök ta dig nära och förbi pipan. Du kan ändå inte springa ifrån en pistolkula. Tar denne fram en kniv, spring därifrån.
Citera
2013-07-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Ja, alla poliser borde vara expert i alla tänkbara kampsporter. Samt att de borde ha pilar med sömnmedel i som de kan kasta med tårna.

Dream on sillmjölk!

I verkligheten räcker det med normalbegåvning och lite jävlar anamma, har kvinnliga bekanta som hade tagit den här knivlusen!
Citera
2013-07-08, 20:36
Medlem
Optirocs avatar
Citat:

Så om du hade fått en batong så hade du löst biffen helt enkelt?

Hur många motiverade psykiskt sjuka / narkotikapåverkade mördare med en stor kökskniv har du brottat ner i dina dagar?

Släpp sargen nu...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Instämmer!

Är våra poliser små pimpinetta fega sillmjölkar?! VARFÖR har de i så fall valt ett yrke där våldsutövning ingår i befogenheterna?!

Något stämmer inte här?

Knalla på med Sig:en som en j-a fegisfröken!

De flesta snutar är ju inga hårdingar, åtminstone inte svenska snutar. Utan sina pistoler är de inte så kaxiga. De flesta av dem väljer yrket för att kunna ta ut sin skit på värnlösa småskurkar.

Jag kan inte påstå att jag sörjer killen som de sköt, men snuten är verkligen inga modiga, moraliskt högtstående personer.
Citera
Medlem
bugulus avatar
Citat:

Hunden hade dött eller blivit knivhuggen.
GM hade kniven i vänster hand, hunden hade meds törsta sannolikhet bitit högra armen vilket leder till fri rörelse med vänstra armen.
GM verkade onekligen ha varit påverkad också om man kollar på filmen, han blev skjuten en gång i bålen och en gång i benet, likväl försöker han resa sig upp och stappla fram till en av poliserna.

Som sagt, i bästa fall (vi skippar hunden) så hade det blivit ett bra grip.
GM lever fortfarande om än lätt misshandlad på grund av batongslagen.

Kan man garantera att det skulle ske så dock?
Du har en situation där en GM vägrar släppa sin kniv och efter att polisen har skjutit varningsskott och uppmanat GM att släppa kniven så gör han ett utfall (eller springa, beroende på hur man tolkar videoklippet) mot en av poliserna.

Vi kan analysera hur mycket vi vill nu när det redan har skett, tänk dock på att polisen(poliserna) hade enbart några sekunder på sig att reagera.
Citera
Medlem
puppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Om polismannen inte släpper jycken pga ovan motiv, då är det ju så uppenbart tjänstefel som kan bli, den polisen hör inte hemma inom polisen, inte jycken heller.

Polismannens uppgift är att skydda allmänheten, att inte släppa jycken är ju då underlåtelse att fullgöra sin främsta och första plikt - hur kan en sådan jävla lallare få ha kvar sitt jobb?
Polismannen är INTE skyldig att offra sin hund.Om du viste något om ämnet brukshundar så hade du inte uttalat dig så urbota dumt som du gör. Om han släppt hunden så hade sannolikheten varit mycket stor att gm ändå fått äta ett par kulor.Så än en gång:fatta att du är helt ute å cycklar . Jag VET vad jag pratar om, det vet uppenbarligen inte du....
Citera
2013-07-08, 20:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Bra, då kan väl du ta och bli polis och lösa det smidigare. Alternativt så kan du visa lite civilkurage och lösa sådana situationer i vardagen. Detta är på inget sätt övervåld enligt det material som finns att tillgå. Det är för mig helt verklighetsfrånvänt när folk börjar skriva att man ska gå in med batong eller greppa.

En polis jag tränade kampsport med gav mig ett råd. Slåss du med någon och denne tar fram en pistol. Försök ta dig nära och förbi pipan. Du kan ändå inte springa ifrån en pistolkula. Tar denne fram en kniv, spring därifrån.
Vilka jävla råd..

Nej, polisen har blivit en fritidsgård för skjutglada,militärälskande snorvaplar med korta frisyrer o mkt solbränna. Borta är de gamla rävarna till krimare som kunde snacka ur bankrånare ur banker, få galningar o lägga knivar o pundare att bli rena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in