2013-07-08, 18:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag håller med dig. Det är enda som framkommit är att han har ett överdrivet stort intresse för allt som är militärt.

Det är väl inte iofs omöjligt att han p.g.a. detta intresse intresserat sig för tortyr och dylikt- men om det ska ha någon koppling till mordet så måste han i sig ha svårt att skilja på fantasi och verklighet, och det är knappast något man kan skylla det militära för.

Finns väl skäl att lämna nånting kvar av hans specialintressen, eller hur ? Och alla skäl i världen att rensa bort det som pekar på hans intresse av att plåga och döda, eller hur ? Det militära intresset är legitimt och får stå kvar. Allt kan ju inte gallras, det skulle ju verka misstänkt ..
Citera
2013-07-08, 18:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du letar efter fakta som inte finns- eller på långa vägar inte går att bekräfta för att det ska passa in i dina teorier, ist för att ta de existerande fakta som finns tillgängliga för oss och därefter bilda dig en uppfattning.

Rensat datorn? Knappast- han hade varit tvungen att göra sig av med den, och då hade polisen letat efter en dator vid det här laget.

Vilka existerande fakta menar du finns utöver att VB är styckmördad, KJ påstår att hon besökt honom i bostaden under e. m./kvällen 4 maj och att blodbesudling påträffats i KJ:s bil. Vilka fakta i övrigt känner du till ? Vad vet du vilka uppgifter polisen funnit i KJ:s dator ? Jag har bildat mig en uppfattning om VB-mordet, det har jag inte stuckit under stol med. Har du någon egen uppfattning, och hur ser den ut i så fall ?
Citera
2013-07-08, 19:00
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Finns väl skäl att lämna nånting kvar av hans specialintressen, eller hur ? Och alla skäl i världen att rensa bort det som pekar på hans intresse av att plåga och döda, eller hur ? Det militära intresset är legitimt och får stå kvar. Allt kan ju inte gallras, det skulle ju verka misstänkt ..

Vilka specialintressen menar du? Exakt vad pekar på att KJ haft ett intresse för att plåga och döda eller att han lyssnar på dödsmetall? Det militära intresset kan bekräftas- det är allt jag säger.

Du får gärna fortsätta driva din tes med KJ som ondskan personifierad- men jag håller inte med. Han verkar snarare vilsen, deprimerad och förvirrad i dagsläget. Ingen hårdkokt psykopat med andra ord.

Men visst är det möjligt att dessa rykten om djurplågeri stämmer- dock känns de isf överdrivna för att passa in i rådande omständigheter.
Citera
2013-07-08, 19:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Vilka specialintressen menar du? Exakt vad pekar på att KJ haft ett intresse för att plåga och döda eller att han lyssnar på dödsmetall? Det militära intresset kan bekräftas- det är allt jag säger.

Du får gärna fortsätta driva din tes med KJ som ondskan personifierad- men jag håller inte med. Han verkar snarare vilsen, deprimerad och förvirrad i dagsläget. Ingen hårdkokt psykopat med andra ord.

Men visst är det möjligt att dessa rykten om djurplågeri stämmer- dock känns de isf överdrivna för att passa in i rådande omständigheter.

Ja, i dagsläget är det nog så eftersom han inte räknade med att torska. Det måste ha varit ett svårt bakslag och en oerhörd besvikelse. Kan göra vilken psykopat som helst deprimerad och förvirrad.
Citera
2013-07-08, 19:07
Medlem
Citat:
MtGM verkar inte ha döljt att han tycker om militär och krig. På FB hade han kvar kommentarer om detta som ifrågasattes. Han hade kvar rekommendation av filmen Wargames som dessutom skrevs den 11/5.

MtGM kan mycket väl vara GM men jag tycker inte att mycket tyder på att han ska ha rensat datorn. Skulle detta ha skett så kan polisen återskapa vad som är borttaget.
Däremot minns jag att det fanns fler bilder och text innan han gjorde om sin FB, dessa går säkert att återskapa. Dessa bilder var inte vad jag kunde se speciellt utmärkande, ej heller uppdateringarna.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-08 kl. 19:13.
Citera
2013-07-08, 19:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
MtGM verkar inte ha döljt att han tycker om militär och krig. På FB hade han kvar kommentarer om detta som ifrågasattes. Han hade kvar rekommendation av filmen Wargames som dessutom skrevs den 11/5.

MtGM kan mycket väl vara GM men jag tycker inte att mycket tyder på att han ska ha rensat datorn. Skulle detta ha skett så kan polisen återskapa vad som är borttaget.
Däremot minns jag att det fanns fler bilder och text innan han gjorde om sin FB, dessa går säkert att återskapa.

Kan allt i datorn återskapas innebär detta förmodligen ett stort steg framåt i utredningen. Förhoppningsvis är allt återskapat och polisen fullt sysselsatt med att identifiera KJ:s nätkontakter.
Citera
2013-07-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Borde det inte framkommit om han har suspekta nätkompisar och är intresserad av ex tortyr? Läser man hans FB sida så ser han ganska städad ut. Ingen har sagt ngt om att mtGM skulle ha haft några speciella kontakter eller så.
Allmänt genmäle: Det finns väl gränser för vad man vill skylta med. Kanske det finns ett hemligt rum i personligheten. Märk väl, detta är inget jag lägger den misstänkte till last. Hemskt om både flagranta och bristen på flagranta perversioner båda leder till slutsatsen att det finns perversioner; alltså bristen på bevis ska ses som indirekt bevisning. Jag bara påpekar att även serieförbrytare (t ex repetitiva mördare och våldtäktsmän) kan vinnlägga sig om en pseudonormalitet.

I den misstänktes fall har det dock lagts honom till last på denna tråd att han sägs vara MÖP. Dessutom med god man indikerande något slags psykisk störning.
Citera
2013-07-08, 19:21
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Vilka existerande fakta menar du finns utöver att VB är styckmördad, KJ påstår att hon besökt honom i bostaden under e. m./kvällen 4 maj och att blodbesudling påträffats i KJ:s bil. Vilka fakta i övrigt känner du till ? Vad vet du vilka uppgifter polisen funnit i KJ:s dator ? Jag har bildat mig en uppfattning om VB-mordet, det har jag inte stuckit under stol med. Har du någon egen uppfattning, och hur ser den ut i så fall ?
  • KJ var den sista kända personen som såg VB i livet- han var dessutom hennes ex.
  • Två separata blodspår skall finnas.
  • Två separata grannar vittnar om skrik som kommit från KJs lägenhet strax innan VBs mobil stängdes av.
  • Mobilen stängdes dessutom av strax efter att KJ påstår att VB lämnade hans lägenhet.
  • Grannar ska ha sett VB anlända till KJs lägenhet- men ingen har sett henne lämna den.
  • VB ska under kvällen ha skickar ett sms till en bekant där hon uppgav att hon var irriterad på någon- vid tidpunkten när smset skickades var hon hos KJ- enligt hans egen utsaga då han uppgav att hon lämnade lägenheten vid 21.
  • VBs kvarlevor hittas dessutom i ett område som KJ är mer bekant med än de flesta- han påstår dessutom att han besökt området nyligen.
  • Åklagarna säger sig även ha annan teknisk bevisning som de inte ännu gjort offentlig.

Nej, jag har ingen aning om vad det hittat i datorn. Men jag vet att det inte går att rensa en dator helt och hållet- och även om man skulle försöka sig på det så antar jag att det krävs gedigen datorkunskap. Så finns det något i hans dator så finns det säkert även med i åtalet mot honom.

All bevisning tycker jag tyder på att hon mördats i KJs lägenhet- och blodet i skuffen tyder på en transportstyckning. Resten kan jag endast spekulera om.
Citera
2013-07-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Allmänt genmäle: Det finns väl gränser för vad man vill skylta med. Kanske det finns ett hemligt rum i personligheten. Märk väl, detta är inget jag lägger den misstänkte till last. Hemskt om både flagranta och bristen på flagranta perversioner båda leder till slutsatsen att det finns perversioner; alltså bristen på bevis ska ses som indirekt bevisning. Jag bara påpekar att även serieförbrytare (t ex repetitiva mördare och våldtäktsmän) kan vinnlägga sig om en pseudonormalitet.

I den misstänktes fall har det dock lagts honom till last på denna tråd att han sägs vara MÖP. Dessutom med god man indikerande något slags psykisk störning.
Flera framhåller Aspergers syndrom hence det starka militär intresset
Däremot är AS oftast inte skäl nog för god man varför annat svårighet kan misstänkas. Beror mkt på grad av problematik. Dock finns rätt till LSS. I mtGM:s fall kan jag misstänka att alla pengar går till special intresset och därmed god man som är hans pappa.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-08 kl. 19:29.
Citera
2013-07-08, 19:30
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ja, i dagsläget är det nog så eftersom han inte räknade med att torska. Det måste ha varit ett svårt bakslag och en oerhörd besvikelse. Kan göra vilken psykopat som helst deprimerad och förvirrad.

Visst, visst jag håller med dig- eftersom han aktivt dolt sina spår så handlar detta nog troligtvis inte om någon djupare psykos. Självklart räknade han inte med att åka fast- det gör väl ingen som döljer sina spår efter ett brott då det är själva meningen med det hela. Han fortsätter dessutom att neka- vilket inte tyder på någon djupare ånger för själva brottsoffret och hennes familj.

Men psykopat är väl ändå att ta i?
Citera
2013-07-08, 19:34
Medlem
ME077s avatar
Here we go again.

KJ var ju kristen. Han hyste också stor beundran för (och var vän med) den kristne fanatiske sektledaren "White Ace" - Arth*r Pfa*f. Arth*r hatade islam. Arth*r verkar viga sitt liv åt att sprida Guds ord och hat mot muslimer. Arth*r verkar tro att vi befinner oss i krig mot islam.

"We may all know, or even have seen that there are Christians being slaughtered by muslims by cutting their throat and then beheading them. You may have heard of Africans killing their neighboring tribes, by cutting them open with a knife, leaving them to bleeding to death..." skriver Arth*r till exempel.

https://www.facebook.com/WhiteAce

VB var tydligen muslim visar det sig. (Enligt hennes profil på sidan e-kontakt).

http://tinypic.com/view.php?pic=2ldbouh&s=5 (Länk av Plogbil)

Kan detta räcka som motiv för en sjuk hjärna?
Senast redigerad av ME077 2013-07-08 kl. 20:01. Anledning: länk
Citera
2013-07-08, 19:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
  • KJ var den sista kända personen som såg VB i livet- han var dessutom hennes ex.
  • Två separata blodspår skall finnas.
  • Två separata grannar vittnar om skrik som kommit från KJs lägenhet strax innan VBs mobil stängdes av.
  • Mobilen stängdes dessutom av strax efter att KJ påstår att VB lämnade hans lägenhet.
  • Grannar ska ha sett VB anlända till KJs lägenhet- men ingen har sett henne lämna den.
  • VB ska under kvällen ha skickar ett sms till en bekant där hon uppgav att hon var irriterad på någon- vid tidpunkten när smset skickades var hon hos KJ- enligt hans egen utsaga då han uppgav att hon lämnade lägenheten vid 21.
  • VBs kvarlevor hittas dessutom i ett område som KJ är mer bekant med än de flesta- han påstår dessutom att han besökt området nyligen.
  • Åklagarna säger sig även ha annan teknisk bevisning som de inte ännu gjort offentlig.

Nej, jag har ingen aning om vad det hittat i datorn. Men jag vet att det inte går att rensa en dator helt och hållet- och även om man skulle försöka sig på det så antar jag att det krävs gedigen datorkunskap. Så finns det något i hans dator så finns det säkert även med i åtalet mot honom.

All bevisning tycker jag tyder på att hon mördats i KJs lägenhet- och blodet i skuffen tyder på en transportstyckning. Resten kan jag endast spekulera om.

Jag betvivlar starkt att KJ var den sista som såg Vatchareeya i livet, jag tror på minst två till. KJ hennes ex ? Ett obekräftat KJ-påstående ? Eller har VB bekräftat att hon och KJ var ett par ? Eller handlade deras relation om att de i själva verket bara var KK ?

"All bevisning tycker jag ..." Vilka bevis tycker du finns att VB mördades i KJ:s bostad ? Hur tänker du ..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in