Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Har också svårt att se att mt skulle ha varit någon hängiven fan av just death metal; snarare gillade han rock´n roll; han hade i vart fall gjort en mall för en rock´n roll-hyllning att fästas på halsen. Heavy metal är väl det närmaste vi kan komma i hans fall; det här var ju majorens favoritband (för fem år sedan):
http://sv.netlog.com/majoren17/extra
Enligt hans netlog så verkar han ju vara en s.k.
allätare. Iced Earth är dagismetall och likaså den melodiösa skiten han la upp på sin fejja- kommer inte ihåg vad det bandet hette och tänker inte lägga det på minnet heller. Men att han lyssnar på sådan barnslig metall tycker jag tyder på att han verkligen inte har något som helst intresse av sådan musik- för det finns betydligt bättre grejer.
Många killar lyssnar väl på ett eller annat metallband- men det betyder inte att de har något mer ingående intresse i genren överlag, typ killen i fotbollslaget som lyssnar på Metallica. Sedan vet jag även medelålders morsor som gillar ett eller annat metallband.
Allt som relateras till det militära verkar dock vara KJs grej! Visst kan det vara så att något i den kultur KJ förtärt inspirerat honom eller satt griller i huvudet på honom- vi människor lever ju inte direkt i ett tomrum. Men det är väl ändå sekundärt med tanke på att det borde vara något annat som utlöst detta- såsom; vrede, sjukdom eller depression.
Dock kan tilläggas att jag tycker att hans överdrivna intresse för det militära kan förklara vissa saker kring hans
personlighet och livsstil. Det kan kanske t.o.m. förklara vissa skeenden kring mordet- då han haft tillgång till mer utrustning än gemene man, t.ex. knivar, gått sjukvårdarutbildning hos hemvärnet o.s.v. Men det är fortfarande inte det heller någon förklaring till själva mordet- då en övervägande majoritet av dessa airsoftare säkerligen aldrig skadat en annan människa.