2013-07-08, 20:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Han fortsätter dessutom att neka- vilket inte tyder på någon djupare ånger för själva brottsoffret och hennes familj.

Men psykopat är väl ändå att ta i?

Nej, inga tecken på ånger såvitt vi vet. Psykopater saknar förmåga att känna ånger, det är väl ett karaktärsdrag. Jo, jag tror faktiskt att KJ kan sorteras in under begreppet psykopat.
Citera
2013-07-08, 20:09
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag betvivlar starkt att KJ var den sista som såg Vatchareeya i livet, jag tror på minst två till. KJ hennes ex ? Ett obekräftat KJ-påstående ? Eller har VB bekräftat att hon och KJ var ett par ? Eller handlade deras relation om att de i själva verket bara var KK ?

"All bevisning tycker jag ..." Vilka bevis tycker du finns att VB mördades i KJ:s bostad ? Hur tänker du ..?

Polisen har bekräftat att de haft en tidigare relation- jag har även fått PM om detta och flera har nämnt det i tråden. Vilka är dessa människor som du talar om och vad pekar på att de varit inblandade i mordet?

Lägenheten är sista bekräftade stället som VB sågs på. Två separata grannar hörde skrik från KJs lägenhet som beskrevs som skräckfilmsliknande. Vid ungefär samma tidpunkt stängs VBs mobil av och KJ påstår att hon lämnat lägenheten. Kroppen hittas styckad på en plats som KJ är välbekant med och blod hittas senare i hans skuff samt på ett annat ställe som ännu är okänt för allmänheten. Varför? Ja, troligtvis för att KJ har förflyttat hennes kroppsdelar från lägenheten till fyndplatserna. Så tänker jag.
Citera
2013-07-08, 20:23
Medlem
ME077s avatar
Vet inte om dessa bilder redan postats i tråden? (Ett airsoftevent med KJ och White Ace)

https://plus.google.com/photos/114795281439506143049/albums/5765081825697059969/5765082165231787570?pid=5765082165231787570&oid=11 4795281439506143049
Citera
2013-07-08, 20:23
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Nej, inga tecken på ånger såvitt vi vet. Psykopater saknar förmåga att känna ånger, det är väl ett karaktärsdrag. Jo, jag tror faktiskt att KJ kan sorteras in under begreppet psykopat.

Enligt dig så känner jag alltså många psykopater. Barn har t.ex. inte någon vidare värst utvecklad empatiförmåga då deras hjärnor inte ännu är utvecklade. Depressioner kan få folk att tänka väldigt mörka tankar samt vara riktigt jävla elaka och oempatiska. Det finns olika grader av empatilöshet och det är möjligt att KJs skam överväger hans empati för brottsoffret och hennes familj i detta läget.

Sedan så har väl en personlighetsstörning inget med att göra nära det kommer till att en psykisk påverkan av något slag funnits under mordet?
Citera
2013-07-08, 20:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Polisen har bekräftat att de haft en tidigare relation- jag har även fått PM om detta och flera har nämnt det i tråden. Vilka är dessa människor som du talar om och vad pekar på att de varit inblandade i mordet?

Lägenheten är sista bekräftade stället som VB sågs på. Två separata grannar hörde skrik från KJs lägenhet som beskrevs som skräckfilmsliknande. Vid ungefär samma tidpunkt stängs VBs mobil av och KJ påstår att hon lämnat lägenheten. Kroppen hittas styckad på en plats som KJ är välbekant med och blod hittas senare i hans skuff samt på ett annat ställe som ännu är okänt för allmänheten. Varför? Ja, troligtvis för att KJ har förflyttat hennes kroppsdelar från lägenheten till fyndplatserna. Så tänker jag.

Vem har bekräftat för polisen att KJ och VB hade en relation ? "Flera har nämnt det i tråden" är obekräftade rykten om inte VB på något ställe i sin fejja har nämnt och bekräftat detta, det brukar tjejer göra om det inte bara handlar om en KK-relation. Och en KK-relation är inte detsamma som att KJ varit hennes ex.

Jag har bara nämnt att polisen borde identifiera och spåra upp KJ:s nätkontakter, borde vara standard i fall när mtGM är tjugotvå år och inte sextio. Men vilka eller hur många dessa är undandrar sig min kännedom. Men det tar polisen garanterat reda på.
Citera
2013-07-08, 20:25
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vet inte om dessa bilder redan postats i tråden? (Ett airsoftevent med KJ och White Ace)

https://plus.google.com/photos/114795281439506143049/albums/5765081825697059969/5765082165231787570?pid=5765082165231787570&oid=11 4795281439506143049

Dessa har iaf inte jag sett. Tackar!
Citera
2013-07-08, 20:31
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Vem har bekräftat för polisen att KJ och VB hade en relation ? "Flera har nämnt det i tråden" är obekräftade rykten om inte VB på något ställe i sin fejja har nämnt och bekräftat detta, det brukar tjejer göra om det inte bara handlar om en KK-relation. Och en KK-relation är inte detsamma som att KJ varit hennes ex.

Jag har bara nämnt att polisen borde identifiera och spåra upp KJ:s nätkontakter, borde vara standard i fall när mtGM är tjugotvå år och inte sextio. Men vilka eller hur många dessa är undandrar sig min kännedom. Men det tar polisen garanterat reda på.

Men snälla det är väl möjligt att de varit KK också- men hursomhelst så är det relevanta att de haft en djupare relation till varandra, och när det kommer till kvinnomord så är dessa herrar överrepresenterade när det kommer till förövare. Jag vet inte vem som bekräftat detta för polisen- men bekräftat verkar det vara!

Polisen tar garanterat reda på detta ja- och konstigt att det inte kommer fler gripanden vid detta laget om din teori stämmer? Dessa medgärningsmän skulle ju kunna förstöra hur mycket bevis som helst och t.o.m. lämnat landet vid detta laget.
Citera
2013-07-08, 20:33
Medlem
Citat:

Här står det i kuriren om deras tidigare förhållande

http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6848456&p=

Han kände Vatchareeya Bangsuan väl, och de har enligt uppgift tidigare haft en relation.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16835138.ab

Även advokaten hävdar att tidigare förhållande med VB kan förklara blod besudlingen. De har haft en relation
http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya-1/
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-07-08 kl. 20:42.
Citera
2013-07-08, 20:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Enligt dig så känner jag alltså många psykopater. Barn har t.ex. inte någon vidare värst utvecklad empatiförmåga då deras hjärnor inte ännu är utvecklade. Depressioner kan få folk att tänka väldigt mörka tankar samt vara riktigt jävla elaka och oempatiska. Det finns olika grader av empatilöshet och det är möjligt att KJs skam överväger hans empati för brottsoffret och hennes familj i detta läget.

Sedan så har väl en personlighetsstörning inget med att göra nära det kommer till att en psykisk påverkan av något slag funnits under mordet?

Jag betvivlar att KJ känner skam heller, det hör inte ihop med hans psykopatiska personlighet. Jag betvivlar dessutom att han hade en psykisk störning under gärningen/styckmordet. Snarare tror jag han kände tillfredsställelse och upprymdhet i likhet med eventuellt övriga inblandade.
Citera
2013-07-08, 20:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Here we go again.

KJ var ju kristen. Han hyste också stor beundran för (och var vän med) den kristne fanatiske sektledaren "White Ace" - Arth*r Pfa*f. Arth*r hatade islam. Arth*r verkar viga sitt liv åt att sprida Guds ord och hat mot muslimer. Arth*r verkar tro att vi befinner oss i krig mot islam.

"We may all know, or even have seen that there are Christians being slaughtered by muslims by cutting their throat and then beheading them. You may have heard of Africans killing their neighboring tribes, by cutting them open with a knife, leaving them to bleeding to death..." skriver Arth*r till exempel.
https://www.facebook.com/WhiteAce

VB var tydligen muslim visar det sig. (Enligt hennes profil på sidan e-kontakt).
http://tinypic.com/view.php?pic=2ldbouh&s=5 (Länk av Plogbil)

Kan detta räcka som motiv för en sjuk hjärna?
Det räcker. - WhiteAce är mt:s stora idol och auktoritet, och denne commander finns t o m inlagd på mt:s facebook (juni 2012):
https://anonfiles.com/file/6d1ba6a4807b3e8996b95f253dd00adb

Vi får hoppas att förhörsledarna är intresserade av religion; roten till allt ont...
Citera
2013-07-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det räcker. - WhiteAce är mt:s stora idol och auktoritet, och denne commander finns t o m inlagd på mt:s facebook (juni 2012):
https://anonfiles.com/file/6d1ba6a4807b3e8996b95f253dd00adb

Vi får hoppas att förhörsledarna är intresserade av religion; roten till allt ont...
Det var han som var från Nederländerna och som också fanns på mtGM:s Facebook
Citera
2013-07-08, 20:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här står det i kuriren om deras tidigare förhållande

http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6848456&p=

Det som står i tidningarna saknar tillräcklig substans att ta uppgifter på allvar, tidningsuppgifter får man ta för vad det är, dvs förmedlade påståenden och rykten. Har förhållandet inte bekräftats av Vatchareeya på hennes fejja lutar det åt att relationen var av KK-karaktär och inget fast förhållande i vedertagen mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in