2013-07-08, 13:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Så är det, beanbags eller tazer verkar behövas i dagens samhälle.
Nu är det ju statistiskt bevisat att länder mad tazers inte har mindre dödsskjutningar så det håller inte.

Hunden däremot är tränad för situationen o skall givetvis offras innan verkansled ens kommer på tal. Stressigt beteende av den unge skjutande polisen som tyder på överagerande, o snudd på tjänstefel av hundföraren.
Citera
2013-07-08, 13:52
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heenry01
Jag tycker mig känna igen logiken. 1) Ingen annan än polisen vet hur polisarbete skall skötas. 2) Alla andra iaf vågar ha en åsikt är tomtar.

Det stärker bara min åsikt om att polisen helt har tappat kontakten med dom som dom är skickade att serva, allmänheten.

Jag har aldrig sagt att ingen annan än polisen kan ha åsikter och tankar om polisens arbete. Naturligtvis skall man få ha det, dock bör kritiken vara konstruktiv och välgrundad. I den meningen är det väl inte så konstigt att en person med insikt (exempelvis poliser, forskare) har mer välgrundade åsikter än en lekman som saknar denna.

Det är ju påfallande ofta internetexpertis kommer med åsikter och spekulationer som sällan tillför någonting av värde just med anledning av att man dels saknar relevanta kunskaper baserat på utbildning, erfarenhet, forskning etc men även en fullständig bild av ett större händelseförlopp.

Istället baseras man sin verkligenhet på media, egna teorier och andrahandsuppgifter utan ett uns av källkritik. Ibland blir det så uppenbart genomsyrat av polisförakt att det bara blir löjligt och nästan omöjligt att bemöta då vederbörande inte är mottaglig för fakta utan fortsätter vrida och vända på det in absurdum.

Jag kan tillägga att jag talar i allmänna termer och riktar det inte mot dig specifikt, och naturligtvis gäller ovanstående oavsett vilket sida man väljer att ställa sig på i debatten..
Citera
2013-07-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkis
Tro fan man värderar en oskyldig hund mer än en idiot som precis mördat en försvarslös tant! Vad är du för en idiot som inte någon som helst empati för och offret och dess anhöriga. Jag hoppas din Mormor får avsluta sitt liv med att någon sätter en kniv i henne så får vi se om du fortfarande vill krama mördare.

Du värderar alltså djurliv över människoliv?
Citera
2013-07-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Förstår inte vad problemet är.. USA har ju använt beanbags,tazers och paintballpepparkulor bra många år medan snuten här kläckte den brighta iden med hollowpoints så ingen 3e person kommer till skada. Snacka om att inte se helheten hur vårt samhälle är. Fan klart de ska skjuta skarpt mot pistolbeväpnade och dylikt men mot en påtänd knivman hade en beanbag i kolan satt han ur spel ett bra tag.. Näe du svenska polisen - Tänk om tänk rätt.

Jag är lite osäker här men polisen vill ha sådan utrustning, det är etiska rådet vill jag minnas som säger nej till sånt. Och de består inte av poliser utan av politiker. Men jag är som sagt osäker. Någon kanske kan klargöra hur det ligger till?
Citera
2013-07-08, 13:54
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Det var ju en intressant detalj.
OM det är så vore det naturligtvis en förklaring.
En annan förklaring skulle kunna vara att hunden kanske är under träning/ej färdigutbildad.
Precis, det kan finnas många orsaker / anledningar till varför hundföraren valde att inte släppa hunden. Så att börja gapa om tjänstefel innan man vet mer känns bara som att man vill hitta något för att lägga skulden på polisen.
Citera
2013-07-08, 13:54
Medlem
puppes avatar
Citat:
Där satt den!
Ett människoliv kostar 40-60tkr, då vet vi hur du ser på dina medmänniskor.
Inte allt för sällan är hunden oxo en kär familjmedlem . ( en vältränad hund ser skillnad på jobb o familj)
Det finns känslor för hunden förstår du.varför offra sin hund i onödan?
Våldsverkaren får stå sitt kast. Människor Är mer värda än djur men skulle du offra din bästa vän för en komplett
idiot? Om så är fallet så finns det inte mycket hopp för dig,Sorry
Citera
2013-07-08, 13:55
Medlem
Citat:
Du värderar alltså djurliv över människoliv?

Hur mycket är gm:s människoliv värt enligt dig? Han har ju precis försökt ta ett antal andras?
Citera
2013-07-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Precis, det kan finnas många orsaker / anledningar till varför hundföraren valde att inte släppa hunden. Så att börja gapa om tjänstefel innan man vet mer känns bara som att man vill hitta något för att lägga skulden på polisen.

Nej, men jag tycker gott polisen kan förklara det hela, du läste säkert vad jag skrev förut.
Det är inte bra OM det är så att hundföraren darrat på manschetten och inte velat släppa Fido pga affektion till djuret, OM det är så, har jag inget problem med att åklagare åtalar polisen i fråga.
Citera
2013-07-08, 13:58
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollapalooza
Jag är lite osäker här men polisen vill ha sådan utrustning, det är etiska rådet vill jag minnas som säger nej till sånt. Och de består inte av poliser utan av politiker. Men jag är som sagt osäker. Någon kanske kan klargöra hur det ligger till?

Jag tror att polisen som sköt de dödande skotten önskat att han haft en hagel med beanbags för då hade han antagligen mått bättre än vad han antagligen gör i dagsläget. Fan politiker borde inte få styra såpass då de bevisligen 9/10 ggr fuckar upp det de säger sig vilja ordna upp
Citera
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Det var ju en intressant detalj.
OM det är så vore det naturligtvis en förklaring.
En annan förklaring skulle kunna vara att hunden kanske är under träning/ej färdigutbildad.
Kan vara så att hunden bara är tränad för sök, kan ju vara en jävel på att söka men kass på skydd /fälla en våldsman och en hund som är bra på skydd etc kan vara totalt värdelös på sök.
Har själv tränat en hund (räddningshund) som var en jäkel på sök och spår men tror inte den fixat att lära sig fälla någon våldsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuC0
Hur mycket är gm:s människoliv värt enligt dig? Han har ju precis försökt ta ett antal andras?

Vi har ett rättssystem som innebär att domstolar med professionella jurister dömmer ut skuld, inte polismän med vapen i gatan.
Om du inte har förstått den grundläggande rättviserprincipen om att var man och kvinna är oskyldig till dess motsatsen bevisats, ja då kanske du inte skulle debatera här?
Citera
Medlem
Milkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Så nu önskar du livet ur Flashbackares mormödrar oxå.. Snacka om att vara mentalt efterbliven.. Försvinn sommarlovstroll

Ja jag är trött på allt mjäkandet med grova brottslingar, det är lätt att vara kärleksfull när man själv aldrig råkat ut för någon idiot som förstört livet för än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in