Funderar på köpa EAA FX från Gymvaruhuset. Tänker köpa 10x750g påsar Whey FX samt koffein tabletter och funderar på även då EAA FX som jag aldrig innan prövat.
Det jag undrar är hur många portioner EAA FX blir? tänker hur länge det kommer räcka. Står inte på hemsidan om det.
Det beror ju på hur stora portioner du tar. På burken står det "~62-125 days supply", och det är 750g.
Har precis köpt eaa nu, på förpackningen står det att 1 skopa är 7 gram. Och då är det 5 gram rent eaa i det, 5 gram är väl lite för lite, är det inte så att vissa får effekt på 5 och vissa vid 10 ? de flesta vid 10 g dock.
Ska man ta 5 innan och 10 efter eller 10 innan å 10 efter ?
Har precis köpt eaa nu, på förpackningen står det att 1 skopa är 7 gram. Och då är det 5 gram rent eaa i det, 5 gram är väl lite för lite, är det inte så att vissa får effekt på 5 och vissa vid 10 ? de flesta vid 10 g dock.
Ska man ta 5 innan och 10 efter eller 10 innan å 10 efter ?
Om man äter en komplett måltid i sann husmanskostanda, får man då i sig 30g protein? T.ex: 2dl mjölk, två slevar spaghetti och 2 slevar köttfärssås? Kan förstå att det kanske är svårt att veta, eftersom det finns olika slevar. Men är det svårt att komma upp till 30g protein?
Om man äter en komplett måltid i sann husmanskostanda, får man då i sig 30g protein? T.ex: 2dl mjölk, två slevar spaghetti och 2 slevar köttfärssås? Kan förstå att det kanske är svårt att veta, eftersom det finns olika slevar. Men är det svårt att komma upp till 30g protein?
Nej det är inte svårt
Ditt exempel är svårt att säga men du bör iaf ligga runt 20gr kan man tycka ifall inte dina slevar är av miniformat
Ditt exempel är svårt att säga men du bör iaf ligga runt 20gr kan man tycka ifall inte dina slevar är av miniformat
varför så ivrig på just 30gr protein?
Det var inte just 30g jag var ivrig över egentligen utan jag läste bara i startinlägget att målet efter träning med EAA skulle ligga runt 30g. Tack för svaret!
Någon med goda kunskaper som skulle kunna tycka till om profilen som BSN Amino X har att erbjuda? Är förälskad i smaken men är osäker på hur vida bra profilen är jämfört med mindre goda produkter i samma prisklass. Har försökt att titta på det men förstår inte helt och hållet allt som skrivs...
Läser bara bra omdömmen om den, så det lutar åt dessa.
Edit; Ser att det innehåller sojabönsolja, någon som kan mycket om näringsämnen osv, är det dåligt att inta sojabönsolja? Läst om att det ska ha "östrogena egenskaper" vilket ska försämra testosteronbildningen m.m.
Senast redigerad av Tjugofem 2013-07-17 kl. 09:13.