2013-04-14, 18:55
Medlem
RedBats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jaså, på kolo? Länka. Och förklaringen är det viktiga.
Varför skulle man ta det under pass?
Ska kika på ev länkar när jobbet minskar (mobilen används som modem).

Det jag uppfattade det som var att man skulle tillföra aminosyror om om var på fastande mage och behövde höja proteinsyntesen. Varför man skulle införa det under själva träningspasset istället för att klunka hela innehållet direkt innan träningspasset var omdiskuterat, vissa hävdade att det var bra för att orka och prestera mera etc.
Citera
2013-04-14, 19:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBat
Ska kika på ev länkar när jobbet minskar (mobilen används som modem).

Det jag uppfattade det som var att man skulle tillföra aminosyror om om var på fastande mage och behövde höja proteinsyntesen. Varför man skulle införa det under själva träningspasset istället för att klunka hela innehållet direkt innan träningspasset var omdiskuterat, vissa hävdade att det var bra för att orka och prestera mera etc.
Aminosyror innan om du fastar ja, det har jag inte sett något som säger emot.

Under för prestation vet jag vissa som tar det, då är det inte riktigt för dess primära syfte(stimulans av proteinsyntes) som man tar det. Dyr energi och skulle isf rekommendera malto, om det ger samma effekt dvs.
Citera
2013-04-16, 08:18
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Aminosyror innan om du fastar ja, det har jag inte sett något som säger emot.

Under för prestation vet jag vissa som tar det, då är det inte riktigt för dess primära syfte(stimulans av proteinsyntes) som man tar det. Dyr energi och skulle isf rekommendera malto, om det ger samma effekt dvs.

Fastande mage? hur länge utan mat?

EDIT: I ts står det 1 timme, helst längre. Men vad tycker du? Anledningen till att jag frågar dig är att jag tycker du verkar kunnig
Senast redigerad av Sujok 2013-04-16 kl. 08:23.
Citera
2013-04-16, 23:35
Medlem
Rolf-Davids avatar
Tja!

Vid mitt förra köp hos gymgrossisten så fick jag med en burk med BCAA i kapselform (http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/anabolic-bcaa-180-kapslar).

Problemet är att jag inte är överdrivet glad på att svälja dessa, känns helt gigantiska. Finns det någon anledning att jag inte skulle kunna bryta upp kapslarna och hälla ut innehållet i en shaker och köra på som om det vore vanlig pulver-BCAA?
Citera
2013-04-17, 12:31
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Fastande mage? hur länge utan mat?

EDIT: I ts står det 1 timme, helst längre. Men vad tycker du? Anledningen till att jag frågar dig är att jag tycker du verkar kunnig
Fastande mage = utan mat under lång tid, typ en natts sömn. Jag själv brukar dra gränsen vid 4h dock, äter jag närmre passet än så har jag såväl energi i magen som i kroppen utan problem. Annars blir det malto + EAA före.

Kanske står något intressant här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079
Citera
2013-04-17, 14:05
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Fastande mage = utan mat under lång tid, typ en natts sömn. Jag själv brukar dra gränsen vid 4h dock, äter jag närmre passet än så har jag såväl energi i magen som i kroppen utan problem. Annars blir det malto + EAA före.

Kanske står något intressant här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157079

Min vardag ser ut såhär. Lunch 12:00 mellanmål 15:00 träningsstart runt 16:45. Äter jag inte där i mellan så har jag riktigt svårt att prestera på gymmet. Så om jag har förstått det rätt så om jag äter vid 15:00 så är det inte lönt med EAA.
Effekten blir dock bättre om jag byter ut mellanmålet till malto samt EAA precis innan passet?
Citera
2013-04-17, 14:12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Min vardag ser ut såhär. Lunch 12:00 mellanmål 15:00 träningsstart runt 16:45. Äter jag inte där i mellan så har jag riktigt svårt att prestera på gymmet. Så om jag har förstått det rätt så om jag äter vid 15:00 så är det inte lönt med EAA.
Effekten blir dock bättre om jag byter ut mellanmålet till malto samt EAA precis innan passet?
Hur du svarar kan jag inte säga. Min egen gräns saknar förankring i forskning. EAA och malto räcker för min energinivå.
Citera
2013-04-17, 20:50
Medlem
Maajkas avatar
Hej,

Fick hem en burk med BCAA igår som smakar skit. Jag brukar klaga på mina vänner som gnäller att deras pulver smakar illa, men jag är på väg att spy varje gång jag dricker detta och så kan jag inte ha det.

Jag lurar på om man kanske kan blanda med en berocca brustablett? Vad tror ni om det?
kan det ha någon negativ påverkan?

Först tänkte jag på Pripps Energy om ni minns? Det som var i pulverform som man blandade med vatten. Men dom finns tydligen inte att få tag på längre. Någon som vet om det finns något liknande pulver till hyffsatt pris?
Citera
2013-04-22, 21:08
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajka
Hej,

Fick hem en burk med BCAA igår som smakar skit. Jag brukar klaga på mina vänner som gnäller att deras pulver smakar illa, men jag är på väg att spy varje gång jag dricker detta och så kan jag inte ha det.

Jag lurar på om man kanske kan blanda med en berocca brustablett? Vad tror ni om det?
kan det ha någon negativ påverkan?

Först tänkte jag på Pripps Energy om ni minns? Det som var i pulverform som man blandade med vatten. Men dom finns tydligen inte att få tag på längre. Någon som vet om det finns något liknande pulver till hyffsatt pris?

Hahahahahahahahahahahaha!!! Åh! Tack för skrattet! Slutade dom inte med dom typ 1992?

Jag ska till och beställa EAA för första gången nu, lär väl gå på tvärnit vad gäller smak. Men vafan! Kan tjejer svälja sperma så ska fan i mig jag kunna svälja detta!
Citera
2013-04-23, 13:31
Medlem
Sitter i beställartagen nu igen och börjar snegla på EAA. Jag köpte en burk från gymvaruhuset för något halvår sen och tog en skopa före och efter träning, men kan inte påstå att jag märkte något märkvärdigt.

Jag är laktosintolerant och behöver därför ett tillskott med så lite laktos som möjligt. Just nu tar jag en shake med vassleproteinisolat efter träningen, men påsarna börjar ta slut och det är dags att handla nytt.

Naturligtvis är det så mycket muskelökande effekt som möjligt jag är ute efter, gärna mot så låg peng som möjligt, men det förstnämnda är viktigare. För tillfället försöker jag deffa bort lite och lever på sallader med så mycket kyckling och tonfisk jag orkar.
Citera
2013-04-23, 15:51
Medlem
Tips på BCAA/EAA i kapslar? Kan inte skillnaden mellan det två eller vad som är bäst har bara läst att aminosyror bevisligen ska vara bra.
Citera
2013-04-24, 23:29
Medlem
Maajkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunderstucked
Hahahahahahahahahahahaha!!! Åh! Tack för skrattet! Slutade dom inte med dom typ 1992?

Jag ska till och beställa EAA för första gången nu, lär väl gå på tvärnit vad gäller smak. Men vafan! Kan tjejer svälja sperma så ska fan i mig jag kunna svälja detta!

haha, 1992, nu tog du i lite väl va? Dom fanns i alla fall då jag fortfarande var aktiv inom ishockey vilket är i alla fall 6,7 år sedan

Hur som helst har jag hittat ett sätt att undgå denna vidriga smak, köpte helt enkelt C-vitaminer för barn och hackar en tablett i 4 delar och blandar med BCAA:n. Smaken blir betydligt bättre jämfört med innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in