2013-07-06, 23:36
Medlem
Markmags avatar
http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/tramlines/tennis-star-storms-off-court-tantrum-call-crowd-150556381.html
Citera
2013-07-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCowboy87
Tittar på en match me Greg Jones nu på Challenger Tour, enbart för att jag lirat på matchen

Mer osportslig spelare (horunge) får man leta efter. Idioten skrattar åt motståndarens misstag, skäller på domaren på bollar som var uppenbart utanför linjen (finns repris) och uppåt 10 ggr har han avbrutit motståndarens serve p.g.a av (ljud) runtomkring arenan, motståndaren har gjort det 0 ggr trots samma ljud. Hoppas IDIOTEN torskar trots jag har bet på han

MVH CC87

Edit: Nu drog IDIOTEN tumme upp åt motståndarens dubbelfel i TB i 2:a set
Roligt att hans mor är en lärarinna för barn med särskilda behov.
Citera
2013-07-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Fråga till er som har följt tennisen ett tag. Jag tittade på lite gamla klipp med Michael Chang från hans karriär. Typ detta:
http://www.youtube.com/watch?v=P6Yf1ZsWRQQ

Jag hade för mig att han var helt sjukt snabb på banan och plockade upp slag som man inte trodde vara möjliga. Men det som slog mig var att det såg inte sådär jättemärkvärdigt ut nu i efterhand. Visst var han snabb, men jag tyckte inte att bollarna som han fångade upp var märkvärdigare än de bollarna som Nadal, Djokovic, Ferrer och Murray regelbundet hinner upp numera. Är det någon som minns Chang. Var han så exceptionellt snabb som jag har för mig, eller kan det vara så att han, om han spelat idag, inte hade utmärkt sig på något speciellt sätt mot övriga toppspelare i det avseendet?
Han var snabb men det var inte hela sanningen, han var spelintelligent också. Dvs placeringssäker, något som t.ex Dustin Brown inte är.
Citera
2013-07-07, 00:53
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Fråga till er som har följt tennisen ett tag. Jag tittade på lite gamla klipp med Michael Chang från hans karriär. Typ detta:
http://www.youtube.com/watch?v=P6Yf1ZsWRQQ

Jag hade för mig att han var helt sjukt snabb på banan och plockade upp slag som man inte trodde vara möjliga. Men det som slog mig var att det såg inte sådär jättemärkvärdigt ut nu i efterhand. Visst var han snabb, men jag tyckte inte att bollarna som han fångade upp var märkvärdigare än de bollarna som Nadal, Djokovic, Ferrer och Murray regelbundet hinner upp numera. Är det någon som minns Chang. Var han så exceptionellt snabb som jag har för mig, eller kan det vara så att han, om han spelat idag, inte hade utmärkt sig på något speciellt sätt mot övriga toppspelare i det avseendet?

Förutom vad terribles och allesandro redan nämnt om Chang så minns jag honom främst som en lurig spelare. Han kunde slå slag som ingen annan gjorde bara för att jävlas med motståndaren, han har till och med servat "underslagsservar".

Bla Sampras hade ofta problem med Chang för då var han alltid tvungen att få fart på bollarna själv, Chang slog ofta betydligt lösare än andra. Mot honom fick man ingen gratis fart. Chang i sin prime idag hade säkert ställt till stora problem för hårdslående herrar som Federer, Berdych, Söderling mfl.

Tycker toptennisen saknar såna luriga spelare idag.

Tillägg: Och så måste man ju bara älska Kuertens karaktäristiska serve 2.28 in i klippet. Han startar ju nästan serverörelsen i brygga!

Tillägg 2: Beckers serve efter 3.25 ännu lustigare. Den strikta tyska stilen lyser igenom!
Senast redigerad av god.child 2013-07-07 kl. 01:11.
Citera
2013-07-07, 01:23
Medlem
god.childs avatar
Nu vart man nostalgisk såhär på nattkvisten. Noles imitation av kuerten är ju för jäkla bra:
http://www.youtube.com/watch?v=ij71nenhZpE
Citera
2013-07-07, 02:16
Medlem
moviemovies avatar
Äntligen tecken på en slags medveten reaktion från Federers sida när han slänger in två grusturneringar i schemat p.g.a. den senaste tidens resultat. En tydlig signal utåt att han är beredd att kämpa och slita för att komma i form till hösten och framförallt US-Open.

Eller så kan väl den cyniska kritikern se detta som ett sätt för honom att klämma ut så mycket han kan i form av appearance-fees medan han fortfarande är det mest attraktiva namnet för turneringarna runt om i världen.

Jag tror dock och hoppas att Federer tagit detta initiativ för att återigen motbevisa och tysta kritikerna som pratar om att han borde lägga av medan han är på topp. Det är nog precis den typen av incitament Federer behöver för att motivera sig själv till att kunna prestera på allra högsta nivå igen och förhoppningsvis vinna en till GS-titel framöver.
Citera
2013-07-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Förutom vad terribles och allesandro redan nämnt om Chang så minns jag honom främst som en lurig spelare. Han kunde slå slag som ingen annan gjorde bara för att jävlas med motståndaren, han har till och med servat "underslagsservar".

Bla Sampras hade ofta problem med Chang för då var han alltid tvungen att få fart på bollarna själv, Chang slog ofta betydligt lösare än andra. Mot honom fick man ingen gratis fart. Chang i sin prime idag hade säkert ställt till stora problem för hårdslående herrar som Federer, Berdych, Söderling mfl.

Tycker toptennisen saknar såna luriga spelare idag.

Tillägg: Och så måste man ju bara älska Kuertens karaktäristiska serve 2.28 in i klippet. Han startar ju nästan serverörelsen i brygga!

Tillägg 2: Beckers serve efter 3.25 ännu lustigare. Den strikta tyska stilen lyser igenom!

Ja topptennisen saknar verkligen luriga spelare som spelar annorlunda. Alexandr Dolgopolov är en sån spelare, tyvärr så kommer han nog aldrig bli en topp10-spelare. Skulle den killen få ihop sitt spel dock så skulle han kunna bli sjukt bra, topp5 lätt. Tyvärr så verkar det inte som att han kommer att få det. Vilket är synd, men han är rolig att se spela, det hade ju varit enormt mycket roligare om han också blev bättre och började gå långt i stora turneringar. Han har en kvartsfinal i Australien Open som bästa resultat hittills.

Annars tycker jag att Jerzy Janowizc är en intressant ung spelare som jag definitivt ser stor potential i. Tycker han spelar en trevlig tennis, blandar väldigt hårda slag med mycket stoppbollar, helt klart en sevärd spelare. Sen verkar han ha en vinnarskalle och han spelar mer samlat. Till skillnad från Dolgopolov som nästan verkar kunna för mycket för sitt eget bästa, nästan som att han inte vet hur han ska spela för att han har så mycket valmöjligheter.

Grigor Dimitrov spelar en fin tennis och är otroligt skicklig men han verkar tyvärr sakna mentaliteten som krävs. Det återstår att se om han kan ändra på det eller inte.

Bernard Tomic spelar också en annorlunda tennis, jag är inget större fan av sättet han spelar på, jag tycker han ofta spelar för passivt. Men det är också det han vinner mycket på, han slår helt enkelt konstiga bollar. Han gjorde dock en väldigt bra turnering i Wimbledon nu till skillnad från Dimitrov och han har även plockat sin första titel i år. Om han lär sig att spela på ett mer effektivt sätt och veta när han ska spela konstigt och när han ska spela mer vanligt och aggressivt så kan han definitivt bli en toppspelare, han har bra serve och han verkar ha rätt så bra tävlingsskalle.

Nåt som är tråkigt är att det är så få bra volleyspelare på touren. Ingen av nämnda namn är fantastisk bra vid nät. Vilket jag tycker är synd. Det är just en sån ingrediens som skulle behövas för att hota de allra bästa. Tänk själv om en spelare som t.ex Del Potro hade varit lika bra på volley som Llodra är, då hade han vunnit Wimbledon lätt.
Citera
2013-07-08, 21:29
Medlem
Cilangs avatar
Såg att Lindstedt börjat blogga igen! Ska bli kul att följa, robertlindstedt.com för er som är intresserade. Vi får hoppas på att bloggande får han att spela lite bättre, har varit tungt nu ett tag... Fast han lär inte komma ikapp Bryans hur hårt han än försöker, Golden Slam för bröderna. Ofattbart!
Citera
2013-07-09, 16:51
Medlem
Tjena grabbar. Tänkte höra om någon vet var man kan köpa heat shrink tubes, gärna svensk site.
Behöver få upp min greppstorlek en storlek.
Citera
2013-07-09, 18:21
Medlem
http://www.tennisplanet.se/sv_se/tennisartiklar/tennis-tillbehor/tennis-accessories/tyger-greppforstorare.html
Citera
2013-07-09, 18:26
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis

Bernard Tomic spelar också en annorlunda tennis, jag är inget större fan av sättet han spelar på, jag tycker han ofta spelar för passivt. Men det är också det han vinner mycket på, han slår helt enkelt konstiga bollar. Han gjorde dock en väldigt bra turnering i Wimbledon nu till skillnad från Dimitrov och han har även plockat sin första titel i år. Om han lär sig att spela på ett mer effektivt sätt och veta när han ska spela konstigt och när han ska spela mer vanligt och aggressivt så kan han definitivt bli en toppspelare, han har bra serve och han verkar ha rätt så bra tävlingsskalle.

Jag såg Tomic i ett par matcher i Wimbledon och han spelade lurigt håller jag med om. Lugn och passiv vid baslinjen lurar in motståndaren i falsk säkerhet för att sedan PANG smälla in en stenhård vinnare.
Påminner lite om "balkanhandboll" där man anfaller ryckigt och med tempoväxlingar.

Håller för övrigt med om att duktiga nätspelare saknas det tillför en sådan vacker dimension till spelet.
Citera
2013-07-11, 15:16
Medlem
Intressant gräsmatch i Newport,
http://www.atpworldtour.com/Players/Head-To-Head.aspx?pId=K336&oId=I186
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in