2013-07-07, 16:08
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Enligt obekräftade uppgifter från boende i området ska en äldre kvinna ha dött i samband med dramat.
http://hn.se/nyheter/varberg/1.2237629-skottlossning-i-centrala-varberg
Citera
2013-07-07, 16:12
Medlem
Citat:
– Det sista knivmannen skrek var "Jag har empati", sen sköt polisen, säger Anders som befann sig på platsen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17092196.ab

Ropade han verkligen "Jag har empati"? Det vore mer logiskt om det var "Jag har kniv".
Citera
2013-07-07, 16:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Där såg man lite mer, och bättre. Men skjuter dom verkligen mer efter han blivit träffad? Det var väl någon som påstod att snutten sköt medan han kröp.
Svårt att förstå varför inte polisen använder hunden som finns på plats istället för o ge verkanseld.

Den hade aväpnat gm utan större besvär o den är tränad för likande situationer.
Citera
2013-07-07, 16:14
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose

Ropade han verkligen "Jag har empati"? Det vore mer logiskt om det var "Jag har kniv".
"Jag har en kniv" kan nog låta som "Jag har empati" om det är lite dialektskillnader eller skum akustik, stress eller andra faktorer.
Citera
2013-07-07, 16:14
Medlem
Fick en andrahandsuppgift från en jag känner och om den stämmer är det en äldre dam som ska vara död, då GM sägs vara runt 25 eller yngre är det inte alls säkert att det är hans mamma.
Citera
2013-07-07, 16:15
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Som någon skarp krönikör i Aftonbladet skrev när det gällde skotten i Husby:
"De hade inte behövt skjuta honom, för de visste ju att han mådde psykiskt dåligt".

Det verkar inte ha gått in hos polisen, att även om en gärningsman kommer springande med kniv i högsta hugg, så kan man ta det lugnt, för e han psyksjuk så hugger han inte, och är han normalt funtad så lär han ju inte hugga ändå... Men ändå ska de hålla på och skjuta folk som rusar mot dem med kniv...Heja Aftonbladet!
Precis! GM bekräftade ju dessutom själv att han var reko med sin "empati"-kommentar. Ska detta mordiska vansinne hos polisen aldrig ta slut...
Citera
2013-07-07, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Svårt att förstå varför inte polisen använder hunden som finns på plats istället för o ge verkanseld.

Låter cyniskt, men jag har för mig att man räknar med att det kostar ca en halv miljon att utbilda en polishund. Man värderar hunden mer än knivmannen. Och hundförare ser dem som familjemedlemmar och är ovilliga att riskera deras liv.
Citera
2013-07-07, 16:18
Medlem
Citat:

Nja, hundföraren kanske var rädd att GM skulle "hugga" hunden. Det hade iallafall jag varit.
Citera
2013-07-07, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose

Klokt inlägg. Jag fick inte ihop uttalandet och agerandet.
Citera
2013-07-07, 16:19
Medlem
mafaldos avatar
Pratade med en kompis som bor i kvarteret där det skedde.., man vet inte vad som är sant och vad som är rykten. Men enligt uppgifter ska en kille vara skadad som är 18år och han har rört sig i missbrukskretsar.....Han fyller 19år iår..
Citera
2013-07-07, 16:20
Medlem
Samhalls avatar
Citat:

Fan snackar du om... GM hade huggit ihjäl hunden..
Citera
2013-07-07, 16:23
Medlem
Citat:

Håller med här, kan det vara dålig komunikation/träning?

K9 vågar inte släppa jycken eftersom dom andra poliserna dragit sina vapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in