2013-07-07, 15:54
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xabre
Har inte hunnit läsa tråden men enligt vänner i Vbg är GM en socialt belastad thai-boxare från Stockholm som var på besök i Varberg, eventuellt för den thai-festival som pågår.
Det finns uppgifter om att han dödat sin mamma, så var han på hembesök i stan eller där för festivalen eller båda?
Citera
2013-07-07, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Antar att personen tidigare inte blivit dödförklarad eftersom informationen har dröjt. Jävligt sorgligt det här.
Polisen berättar när de vill. Om det är uppenbart att personen är död fryser man läget och låter teknikerna arbeta utifrån och in mot kroppen. Då kan den bli liggande rätt många timmar.
Senast redigerad av smålandtintin 2013-07-07 kl. 16:05.
Citera
2013-07-07, 16:00
Medlem
Ett nytt klipp: http://m.expressen.se/gt/vittne-pa-plats-polis-skrek-slapp-kniven/
Citera
2013-07-07, 16:00
Medlem
jugbandbluess avatar
http://www.expressen.se/gt/ytterligare-ett-offer-bekraftat-i-knivdramat/

ny film
Citera
2013-07-07, 16:01
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Polisen berättar när de vill. Om det är uppenbart att personen är död fryser man läget och låter teknikerna arbeta utifrån och in mot kroppen. Få kan den bli liggande tätt många timmar.
Givetvis måste anhöriga underrättas om ev dödsfall innan media nås av detta. Tippar på att GM:s mamma varit hemmahörande i varberg, gm vart där, fått psykspel o dödat henne följt av trappuppgångs drama med ytterliggare 2 offer.
Citera
2013-07-07, 16:02
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Ett nytt klipp: http://m.expressen.se/gt/vittne-pa-plats-polis-skrek-slapp-kniven/
Där såg man lite mer, och bättre. Men skjuter dom verkligen mer efter han blivit träffad? Det var väl någon som påstod att snutten sköt medan han kröp.
Citera
2013-07-07, 16:02
Medlem
Enligt mina bekanta så finns det en thai-boxningsklubb i Sthlm som tar in kriminella/socialt missanpassade i all missriktad välmening. GM skall enligt dem tillhöra denna klubb och han är bara på tillfälligt besök i Vbg.
Citera
2013-07-07, 16:03
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Suicide by cop, menar du nog.

han bara går ju mot polisen efter skotten, så helt klart självmord, alternativt hög på PCP.
Citera
2013-07-07, 16:04
Medlem
Nej, dom skjuter ju bara tills han lägger sig ner, sen skjuter dom inte mer.
Av vad jag kan se så går allt till 'by the book'.

Men det framstår som rätt solklart att här hade beanbag eller tazer plockat den här killen ganska enkelt, evt hade en K9 också kunnat plocka den här GM.
Citera
2013-07-07, 16:04
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det brukar vara ännu mindre orter. I varberg kryllar det av poliser på sommaren. Knarkare dom vill vara i fred bosätter sig i orter som Tvååker istället.
Precis. Eller som Björketorp.

Vore för övrigt intressant att veta mer om det är som dom säger att GM ska vara en thaiboxare. Alltså en idrottare. Dock har jag mycket svårt att tänka mig att det inte skulle vara psykisk sjukdom och /eller droger som "tänt gnistan" till det här dådet.
Citera
2013-07-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
han bara går ju mot polisen efter skotten, så helt klart självmord, alternativt hög på PCP.

Just så, suicide by cop som jag skrev (fel) förut.
Citera
2013-07-07, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Just så, suicide by cop som jag skrev (fel) förut.
Verkar så..
Citat:
- Gärningsmannen skrek: "Jag har redan dödat någon så ni kan skjuta", säger en boende.

http://www.expressen.se/gt/misstankte-mannen-jag-har-redan-dodat/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in