Citat:
Ursprungligen postat av
Simsen
Har inte kört så mycket p.g.a laddaren så vet inte riktigt vad du menar med AVG och RMS där. Du har inte några favoritsmaker? Det är lite klurigt för en snusare att pricka rätt med smaker och styrka för att ersätta cigarretter. Körde på den lägsta nikotinhalten förra gången men i avstyrningssyfte kanske det är dumt? Målet är ju att ersätta företagsgiftet!
AVG och RMS är två lägen på Vamo som du kan köra den i, det har med beräkning av spänningen att göra. AVG beräknar ett medel på utgående spänning och RMS är en realtidsövervakning. Typ.
AVG är ondska. Tryck på + knappen i 10 sekunder, så kommer displayn att visa antingen '001' för AVG, eller '002' för RMS. Någon skrev att AVG är till för ett 18350 batteri och RMS för resten. Men jag kör RMS på allt.
Hur mycket volt/watt du vill köra på är högst subjektivt, prova dig fram.
Mjä, jag har inte hittat min favoritsmak än, fast jag håller Hangsen Menthol högt. Cigarettsmaker är svåra att återskapa, jag har bara hittat en som var riktigt bra, den heter The Prince, men är köpt lokalt, omärkt, så jag vet inte vem som gjort den.
Lägsta nikotinhalten är jättelåg. Jag kör 18 mg vilket motsvarar en lightcigarett.