2013-10-25, 15:44
Medlem
Som det ser ut nu är det blandade flaskor 30 ml som kommer tas in men diskuterar med lite andra med så får se vart vi landar.
Citera
2013-10-25, 17:05
Medlem
Tjena!

Jag köpte hem en e-cigg för två veckor sedan och har använt den regelbundet. Måste säga att den fungerar långt över förväntningarna, har inte varit det minsta sugen på cigg. Dock har jag lite frågor.

Hur byter jag smak (har en CE5 clearomizer)? Är det bara tvätta den med coil/coil-tråden och sen fylla på med en ny smak?

Jag har en fruktsmak som jag inte har vågat testa eftersom jag läste att den kan fräta sönder plasttanken, så tycker ni jag ska vänta med den smaken tills jag köpt en protank2 eller köra på?

Tack för svaren!!
Citera
2013-10-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murarmats
Tjena!

Jag köpte hem en e-cigg för två veckor sedan och har använt den regelbundet. Måste säga att den fungerar långt över förväntningarna, har inte varit det minsta sugen på cigg. Dock har jag lite frågor.

Hur byter jag smak (har en CE5 clearomizer)? Är det bara tvätta den med coil/coil-tråden och sen fylla på med en ny smak?

Jag har en fruktsmak som jag inte har vågat testa eftersom jag läste att den kan fräta sönder plasttanken, så tycker ni jag ska vänta med den smaken tills jag köpt en protank2 eller köra på?

Tack för svaren!!
Rengör med vatten, se bara till att du inte drar i trådarna för då kan coilen gå sönder. Vänta tills du får din protank innan du testar.
Citera
2013-10-25, 20:01
Medlem
Tack för svaren! beställer protanken bums
Citera
2013-10-26, 13:55
Medlem
Katamanjarus avatar
Har nu fått hem min Kanger ProTank 2 och testat en dag och är mycket nöjd. Skillnaden mellan Iclear 30 är inte enorm, men det är något behagligare smak på Kangern. Känns lite mildare, men ger ändå samma riv.
Tillsammans med en Vision Spinner blir det en underbar kombination.

Lägger även in några nya upplevelser:

Pink Mule Coffee 24mg:
Smakar inte direkt kaffe, utan mer åt rostad kaffeböna. Mild och behaglig eftersmak som även ger mersmak. Riktigt bra.
Betyg 4,5/5

Pink Mule Blueberry 24mg:
Smakar faktiskt riktigt mycket blåbär. Inte speciellt syntetisk. En ny favorit.
Betyg 4,5/5

Pink Mule Lakrits 24mg:
Gillar inte laktris, så omdömet blir inte speciellt bra. Däremot gillade testpersonen smaken och tycke den vad helt ok.
Betyg: 4/5

Pink Mule Raspberry 24mg: Lite syntetisk smak, men fungerar ganska bra på låg volt. Mättar snabbt, så det är inget man vill ha en hel dag.
Betyg: 3/5

Hangsen HS Delight 24mg:
Smakar inte speciellt bra. Påminner lite om fotsvett i aromen. Lite unken eftersmak. Ogillas mer och mer. Dock ganska bra riv.
Betyg: 1/5

Har fått en leverans på 20 olika sorter och mer är på väg. Detta är en ny hobby
Citera
2013-10-26, 18:30
Medlem
Tycker ni att Liqua är bäst?

Jag själv kör med Hangsen (RY4 klar favorit)
Köper ni enbart från utländska butiken och varför? Jag köper MED nikotin på vaporsmoke..
Citera
2013-10-26, 19:02
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thellaan
Tycker ni att Liqua är bäst?

Jag själv kör med Hangsen (RY4 klar favorit)
Köper ni enbart från utländska butiken och varför? Jag köper MED nikotin på vaporsmoke..

Nej, undviker Hangsen, Liqua, Dekang och andra kinesmärken (jo jag vet att Liqua ska vara italienskt men det produceras i Kina). Jänkar och brittisk-tillverkade (blandade) smaker är mycket mycket godare.
Men, som vanligt är smaken högst individuell och alla smaker är bra så länge de hjälper dig att avstå tobakens gifter.
Citera
2013-10-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Nej, undviker Hangsen, Liqua, Dekang och andra kinesmärken (jo jag vet att Liqua ska vara italienskt men det produceras i Kina). Jänkar och brittisk-tillverkade (blandade) smaker är mycket mycket godare.
Men, som vanligt är smaken högst individuell och alla smaker är bra så länge de hjälper dig att avstå tobakens gifter.

Tips på märken? Ge gärna några så jag får prova mig fram
Citera
2013-10-26, 19:56
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thellaan
Tips på märken? Ge gärna några så jag får prova mig fram

Några tips:
Från uk-eliquid.co.uk : Vermillion River och Nordic Vapours.
Från vapingking.co.uk : Såserna görs på beställning för hand, bara beställa det som faller i smaken.
Från pink-mule.com : FlavorZ BY JOE (finns hos andra försäljare också).
Från halocigs.com : Bra kvalitet på det mesta jag provat, finns sample-pack om man vill prova många olika.
Citera
2013-10-27, 10:14
Medlem
cookizs avatar
Har en evic och känner att jag ofta får bättre smak av mina juicer när istället använder ett vanligt ego batteri.. Ställer om inställningarna på evicen ofta för att försöka hitta en smak upplevelse. Någon som tycket lika dant?
Citera
2013-10-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
Har en evic och känner att jag ofta får bättre smak av mina juicer när istället använder ett vanligt ego batteri.. Ställer om inställningarna på evicen ofta för att försöka hitta en smak upplevelse. Någon som tycket lika dant?

Hmm använder du samma förbrännare på batteri och Evic?
Visst diffar det blir lite samma med min Vamo däremot så är det mera att Vamon blir starkare vilket jag föredrar.
Citera
2013-10-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt

Liqua började väl i Sheng men öppnade filial i Italien? Samma med Dekang fast Holland istället?
Är inte säker här så lika mycket fråga som påstående :P. Däremot upplever jag personligen det har en hel del med flaskan i sej att göra som vätskan kommer i och där har i min mening Liqua blivit långt bättre även om jag till viss del håller med dej.

Personligen är Ecigg något jag gör för att hålla ner ekonomin också och därav blir Liqua mer och mer ett givet val just nu . Dom är inte lika goda i smakerna när man börjar men efter nån månad har man glömt alternativen och priset är typ mindre än hälften så kan leva med det då :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in