Citat:
Ursprungligen postat av
CarlitoBrigante
Jantelagen? Vad snackar du om? Skulle jag var avundsjuk för att Lodjuren & Co har gjort något som jag finner förkastligt? Kan du förklara logiken?
Du får nog acceptera att det finns en hel del personer här som inte tycker att det är bra att vissa användare går ihop med syftet att kartlägg och outa andra användare. Är det svårt för dig att förstå? Varför tror du att forumet inte lämnar ut IP-nummer? Enligt artikeln så blev FB tillfrågat om att lämna ut IP, jag vet inte om det stämmer, men nekade. Det tycker jag är bra. Det är ett tecken på integritet. Så varför skulle jag vara avundsjuk på deras pissiga beteende?
Det kommer givetvis vara så att när nästa brottsling som vill tala på forumet inte kommer att göra detta.
Jag tycker det är en svår fråga dessutom. Tolkar man det som att andra jagar IP nummer eller vill ha tag i ID på postare på forumet, så går det bra, men man får inte ut IP numret direkt vid en förfrågan från polisen.
Jag vet inte det känns lite kluvet faktiskt och admin själv kanske vill förklara hur han tänkt om detta.
Är det som innan så säg inget om dig själv och klicka inte på länkar osv så tar man bort ansvaret från sig själv direkt. Man lämnar inte ut IP, men ipfiske och kartläggning går bra.,
Nu finns det ett fall till med samma principer och då fiskade man ID för att postare diskuterat ett känsligt ämne, och agendan va att nu jävlar har dom diskuterat så nu kör vi kartläggning av flashbacks postare.
Givetvis anser jag att det är bra att han är fast, men samtidigt tycker jag inte om kartläggningar och ID jakt. Mycket svår fråga detta.
'Resonemanget här är nog i lag med att
skyll dig själv om du ger info om dig själv eller klickar på länkar.