Citat:
Ursprungligen postat av
WykkedWitch
Det gläder mig att du svarade som du gjorde.
Det är en bra introduktion att folk inte håller med, men precisera dig!
Att vara satanist är ett kall. Att fika efter bekräftelse är svaghet. Det som är okänt betraktas som dumt... Tillräckligt om det, eller?
De flesta " traditionella satanister" [i]är överlästa och har en blind övertro på satanismen för begreppets innebörd i sig. Apoteosen av dess syfte är i mitt fall att alltid kunna vara mig själv!
Att vara i symbios med timing, att som det passar mig (mig, Mig,MIG ! - Det är väl andra också)
sudda ut gränser mellan liv och död, att själv bli en gud utan att uppgå i ett vredgat chaos osv
Elitism är ett måste för evulotionen. Jag [u]vet att du som läser detta säekrt är mer påläst än jag,
Whatever! Det jag inte behöver veta nu ger jag mig in sedan, på Mitt sätt.
Jag vill inte öppna julklapparna för tidigt!
Du är på rätt spår nu även om din förmedling är under all kritik, försök att ta det lugnt en sak i sänder. Det är inget fel med akademisk förståelse och det är inget man som satanist försöker undvika, dumhet lathet ignorans är svagheter som man försöker undvika. Men för den sakens skull så behöver det ju inte bli fullständigt bajsnödigt med termologin, man måste inte alltid ha rätt och ibland så är det den som har ett fysiskt övertag som är starkast. Allt varierar väldigt mycket beroende på situation, så jag skulle säga att anpassningsförmågan är den absolut viktigaste att arbeta med och finslipa. Man får oftast som man vill så fort andra får som de vill och det kostar inget att förställa sig, tvärt om så ger det nya erfarenheter och berikar anpassningsförmågan. Här kommer också andra viktiga saker in som vad folk förtjänar eller inte, vad som passar och vad som inte gör det. Förståelsen för att vi alla i grund och botten är egoister är den viktigaste, sedan kan man använda den förståelsen för att berika sig själv UTAN att behöva ursäkta sig för det. Den teologiska moralen ska man frigöra sig ifrån så mycket det är möjligt eftersom det är den som gör folk svaga, därmed har jag inte sagt att man ska gå runt och skylta med det. Det är insidan som räknas att kunna bära en mask när det är fördelaktig för en själv är inte en svaghet det är en styrka, det ska dock inte överdrivas precis som allt annat så måste det finnas balans. Målet är att arbeta in det satanistiska tänket vilket inte är allt för svårt, det är i själva verket väldigt enkelt om man har en social förståelse.
Elitism och grejer finns det olika åsikter om, min åsikt är den att ett socialt ofördelaktigt beteende som skadar en själv mer än det ger är inte av satanistisk intresse. Nu tänker jag IRL här spelar det ingen som helst roll. Jag har inget intresse av att märka ut mig att klä mig konstig eller försöka provocera fram reaktioner, ingen förutom mina närmaste vänner vet att jag är satanist (dessa är också satanister) och det är så jag anser att det ska vara. Om någon säger att godheten är vad som definierar oss som människor då kan jag hålla med eftersom jag då tänker självgodheten, vad som används för att överlappa den verkliga innebörden spelar ingen roll det är min vetskap om den som spelar roll.
Jaja nu har jag tjatat färdigt om det här, det borde framgå tydligt hur jag tänker vid det här laget.