2013-07-04, 15:07
Medlem
WykkedWitchs avatar
[i]Eftersom för mycket bildning tär på, eller i vissa fall kan förstöra oskulsfullheten och vattna ur själen så är det säkrast att inte vara så akademisk som de flesta seriösa satanister är.
dessutom finns det naturligtvis bara en satanism för var och en, och jag iaf - låter den i vissa skeden leva sitt eget liv - inom, och, utom mej själv.
Det gäller dock att ha koll, för annars blir man lätt sin egen satanisms redskap. Varningar och allmänt dogmeri kommer ni inte att få av mig...
Diskutabelt är hur du[i], utan[ bildning kan lära allt från meditation, språk och matematik och hur har din fördjupning inom satanism sett ut när du upptäckt att du plitat in för mycket kunskap?
Det finns många nyanser av mörker, inte alla utmanar potential till evulition. Det finns krafter som
helt klart vill få dig att bli trasig och disfunktionell oavsett dina avsikter och förmågor.
Men man måste ju gå vilse först innan man kan hitta sig själv.
Även att grunda sig på olika sätt i sin satanism utan att bilda sig för mycket.
Citera
2013-07-04, 18:44
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
[i]Eftersom för mycket bildning tär på, eller i vissa fall kan förstöra oskulsfullheten och vattna ur själen så är det säkrast att inte vara så akademisk som de flesta seriösa satanister är.
dessutom finns det naturligtvis bara en satanism för var och en, och jag iaf - låter den i vissa skeden leva sitt eget liv - inom, och, utom mej själv.
Det gäller dock att ha koll, för annars blir man lätt sin egen satanisms redskap. Varningar och allmänt dogmeri kommer ni inte att få av mig...
Diskutabelt är hur du[i], utan[ bildning kan lära allt från meditation, språk och matematik och hur har din fördjupning inom satanism sett ut när du upptäckt att du plitat in för mycket kunskap?
Det finns många nyanser av mörker, inte alla utmanar potential till evulition. Det finns krafter som
helt klart vill få dig att bli trasig och disfunktionell oavsett dina avsikter och förmågor.
Men man måste ju gå vilse först innan man kan hitta sig själv.
Även att grunda sig på olika sätt i sin satanism utan att bilda sig för mycket.

Det var nog det dummaste jag hört på bra länge.
Citera
2013-07-04, 21:06
Medlem
WykkedWitchs avatar
Varför?
Naturligtvis odlar du en akademisk kultur som inte kan kastas ur som vattnet ur ett glas.
Citera
2013-07-04, 21:50
Medlem
WykkedWitchs avatar
Det gläder mig att du svarade som du gjorde.
Det är en bra introduktion att folk inte håller med, men precisera dig!
Att vara satanist är ett kall. Att fika efter bekräftelse är svaghet. Det som är okänt betraktas som dumt... Tillräckligt om det, eller?

De flesta " traditionella satanister" [i]är överlästa och har en blind övertro på satanismen för begreppets innebörd i sig. Apoteosen av dess syfte är i mitt fall att alltid kunna vara mig själv!
Att vara i symbios med timing, att som det passar mig (mig, Mig,MIG ! - Det är väl andra också)
sudda ut gränser mellan liv och död, att själv bli en gud utan att uppgå i ett vredgat chaos osv
Elitism är ett måste för evulotionen. Jag [u]vet att du som läser detta säekrt är mer påläst än jag,
Whatever! Det jag inte behöver veta nu ger jag mig in sedan, på Mitt sätt.
Jag vill inte öppna julklapparna för tidigt!
Citera
2013-07-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kp1
Djävulsdyrkan är ju att tro på den kristna guden och djävulen men att ta djävulens sida. Om du inte vet det så speglas ju inte djävulen som en direkt trevlig figur i Bibeln. Så att söka sig till det onda bör ju enbart speegla en ganska skadad eller rutten personlighet. Eller helt enkelt ett hävdelsebehov. Patetiskt i min mening.

Satanismen, alltså "tron" på satan som koncept, arketyp men inte övernaturligt väsen är ju inget annat än spel för galleriet, något egoistisisk självbejakande och hävdelsebhov. Igen patetiskt.

Väldigt bra inlägg där och det blir/är egentligen värre änså..

Citat:
men var och en ande som icke så bekänner Jesus, han är icke av Gud. Den anden är Antikrists ande,

om vilken I haven hört att den skulle komma, och som redan nu är i världen ~ 1 Johannesbrevet 4:3 (1917)

Så med andra ord faller icke troende per automatik till att vara antikristna, inte så trevlig titel o springa runt med och tillhöra djävlun på köpet.
Senast redigerad av wander 2013-07-05 kl. 11:06.
Citera
2013-07-05, 12:40
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Det gläder mig att du svarade som du gjorde.
Det är en bra introduktion att folk inte håller med, men precisera dig!
Att vara satanist är ett kall. Att fika efter bekräftelse är svaghet. Det som är okänt betraktas som dumt... Tillräckligt om det, eller?

De flesta " traditionella satanister" [i]är överlästa och har en blind övertro på satanismen för begreppets innebörd i sig. Apoteosen av dess syfte är i mitt fall att alltid kunna vara mig själv!
Att vara i symbios med timing, att som det passar mig (mig, Mig,MIG ! - Det är väl andra också)
sudda ut gränser mellan liv och död, att själv bli en gud utan att uppgå i ett vredgat chaos osv
Elitism är ett måste för evulotionen. Jag [u]vet att du som läser detta säekrt är mer påläst än jag,
Whatever! Det jag inte behöver veta nu ger jag mig in sedan, på Mitt sätt.
Jag vill inte öppna julklapparna för tidigt!

Du är på rätt spår nu även om din förmedling är under all kritik, försök att ta det lugnt en sak i sänder. Det är inget fel med akademisk förståelse och det är inget man som satanist försöker undvika, dumhet lathet ignorans är svagheter som man försöker undvika. Men för den sakens skull så behöver det ju inte bli fullständigt bajsnödigt med termologin, man måste inte alltid ha rätt och ibland så är det den som har ett fysiskt övertag som är starkast. Allt varierar väldigt mycket beroende på situation, så jag skulle säga att anpassningsförmågan är den absolut viktigaste att arbeta med och finslipa. Man får oftast som man vill så fort andra får som de vill och det kostar inget att förställa sig, tvärt om så ger det nya erfarenheter och berikar anpassningsförmågan. Här kommer också andra viktiga saker in som vad folk förtjänar eller inte, vad som passar och vad som inte gör det. Förståelsen för att vi alla i grund och botten är egoister är den viktigaste, sedan kan man använda den förståelsen för att berika sig själv UTAN att behöva ursäkta sig för det. Den teologiska moralen ska man frigöra sig ifrån så mycket det är möjligt eftersom det är den som gör folk svaga, därmed har jag inte sagt att man ska gå runt och skylta med det. Det är insidan som räknas att kunna bära en mask när det är fördelaktig för en själv är inte en svaghet det är en styrka, det ska dock inte överdrivas precis som allt annat så måste det finnas balans. Målet är att arbeta in det satanistiska tänket vilket inte är allt för svårt, det är i själva verket väldigt enkelt om man har en social förståelse.

Elitism och grejer finns det olika åsikter om, min åsikt är den att ett socialt ofördelaktigt beteende som skadar en själv mer än det ger är inte av satanistisk intresse. Nu tänker jag IRL här spelar det ingen som helst roll. Jag har inget intresse av att märka ut mig att klä mig konstig eller försöka provocera fram reaktioner, ingen förutom mina närmaste vänner vet att jag är satanist (dessa är också satanister) och det är så jag anser att det ska vara. Om någon säger att godheten är vad som definierar oss som människor då kan jag hålla med eftersom jag då tänker självgodheten, vad som används för att överlappa den verkliga innebörden spelar ingen roll det är min vetskap om den som spelar roll.

Jaja nu har jag tjatat färdigt om det här, det borde framgå tydligt hur jag tänker vid det här laget.
Citera
2013-07-05, 18:48
Medlem
WykkedWitchs avatar
Ibland känns det som man infekteras genom att vädra sina tankar och känslor om satanism.
Det är en ideologi som ligger mig ytterst innerligt.
Men jag behöver bara läsa en liten del så "odlas" resten direkt in i auran.
Det beror på om man är praktisk satanist eller inte. Det finns sådana som är ateister. Jag har kontakt med mina andar hela tiden. Topicen handlar om "Min Satanism" .

Om att vara KÅT, provocera etablissamanget (störta samhället till att börja med!) och Ungdomlig, satanism handlar väl om att vara ung??!!
Vishet är oändlig ungdomlighet.
Klokhet är oändlig ålderdom.
Jag vet att ni dissat mina inlägg men jag kommer inte att rätta mig i ledet som en duktig flashbackare. Take it or leave it.
Det finns en satanism som jag har varmast om hjärtat och jag tänker basunera ut vilken...
Temple of the Black Night
Jag kan lätt få kontakt med dem under nattlig dynamisk meditation. Men jag väljer bort wannabe/matcho medlemmar.
Citera
2013-07-05, 19:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kp1
men var och en ande som icke så bekänner Jesus, han är icke av Gud. Den anden är Antikrists ande,

om vilken I haven hört att den skulle komma, och som redan nu är i världen ~ 1 Johannesbrevet 4:3 (1917)

Citat:
Ursprungligen postat av wander
Så med andra ord faller icke troende per automatik till att vara antikristna, inte så trevlig titel o springa runt med och tillhöra djävlun på köpet.

Javisst; per demagogisk, a priori-antagen automatik.
Citera
2013-07-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Javisst; per demagogisk, a priori-antagen automatik.

Har du svårt för bibliska texter?
Citera
2013-07-06, 15:26
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoSerious
Det finns ingenting som säger hur jag ska agera. Jag agerar endast på hur Satan Lucifer driver mig. I allt jag gör skall jag hedra Satan Lucifers namn. Iden är att följa Satan Lucifer och att tjäna honom. Genom att göra regler vid hur man skall dyrka Satan Lucifer är man själv bara en distant gren från de vanliga äckliga religionerna. Vi ser hur Satan Lucifer visar oss vägen genom allt vi gör. Om vi ser det rätt att offra i hans namn gör vi det. Det är en känsla som alla människor känner. De som väljer att inte utföra Satan Lucifers dåd kallas kristna. De vet att de vill göra vissa saker men de väljer att inte göra dem eftersom de ser det som fel. Fel? Fel på vilka grunder? Fel, eftersom folk säger att det är fel och eftersom det inte är accepterat i det kristna samhället. Vissa kallar denna känsla moral.
Allt jag gör ser Satan Lucifer och behandlar mig på ett sätt som han ser är värdigt mig. Om jag offrar i hans namn kommer han antingen belöna mig eller straffa mig genom olika sätt som han ser passande. Om jag förgör de kristnas byggnader, böcker folk, etc blir jag belönad som han ser det värdigt mig.

Angående Anton LaVey etc
Anton LaVey har en edé som många andra grupperingar runt om i världen; vilket består av kristendomens ideologi. Han skriver om synder och vad man får och vad man inte får göra. Vem är HAN att ifrågasätta Satan Lucifers ideal? Vem är JAG att ifrågasätta Satan Lucifers ideal? Varken Anton, jag, eller någon annan existerande varelse på denna jord har rätt att säga hur Satan Lucifer skall tillbes och hur han tänker.
Ingen vet vad Satan Lucifer vill att vi skall göra, men vi kan ta oss framåt genom försök. Bränner vi ner en kyrka och ser att det gynnar Satan Lucifer, så gör vi det igen. Om vi blir belönade när vi bränner ner en kyrka så gör vi det igen.

Ritualer
Ritualer som folk genomför för att gynna Satan Lucifer kan tolkas på olika sätt. En av dessa sätt är det negativa. Det vill säga att ”om du inte gör på detta vis går det inte”, typen av ritual. Någon har skrivigt en ritual guide som fungerar för denne person och någon tar det till en annan nivå. Denna nivå är vad det kristna kallar för ”sekt”. Själv kallar jag det organisation. Om någon går med i en organisation vars syfte är att dyrka Satan Lucifer så är det precis det den organisationen gör, om de inte uppfattar negativa följder av vad de gör så gynnar det Satan Lucifer. Ni märker själva om Satan Lucifer inte samtycker med erat agerande.
Om någon nu har skrivit en ritual guide och sedan gnäller på folk som inte gör exakt som dennes ritual föreskriver så borde denne straffas avsevärt genom ett sätt som du som drabbad ser passande. Men som sagt, det är upp till dig. Denne person tror att han har rätt att säga vad som gynnar Satan Lucifer och vad som inte gynnar honom. Alltså så tror denne att han/hon är större är Satan Lucifer.

Böner
Vad är en bön? Hur fungerar det? En bön, är ett sätt för dig som individuell person att få kontakt med Satan Lucifer och konversera med honom. Det finns mängder av folk överallt som säger att ”just denna bön är till för skydd” och liknande. Dessa personer gör en sak som jag inte samtycker med. Dessa personer har skrivit en bön som fungerar för dem; och inte nödvändigtvis för dig. Vad jag inte samtycker med är sättet som dom presenterar bönen för andra, och att dom presenterar den för andra över huvudtaget. Om du har skrivigt en bön, hur personlig blir den för dig om du delar den med 5000 andra personer? Vilken makt har den då?

Böner 2
Som jag har läst folks böner så ser jag ett sammanhang i alla dessa vilket är att alla försöker låta så ”Bibliska” som möjligt. Med detta så menar jag att de skriver på ett sådant sätt som liknar de kristnas psalmer. Varför gör de detta? Jo för att de tror innerst inne att det är så en bön skall se ut. Vad gör det för skillnad hur du skriver din bön? Är det inte meningen med bönen som räknas? Släpp loss allt du vet om religiösa skrifter som skriv bara från din innersta varelse.

Mer kan komma...

Hej!

Finns satan enligt din mening? Vad finns för bevis på att satan existerar?

Tack på förhand,
Citera
2013-07-06, 16:49
Medlem
WykkedWitchs avatar
Om man har karaktär nog att ha tilltro till sig själv när man sätter ribban riktigt högt in i mörkret
märker man att satanism inte behöver hylla ego.

Vad man än må kalla detta väsen så ja, Satan finns. Själv finns det inget namn på detta väsen som jag gillar. Hur skall man bevisa att Satan existerar??? Livet vore annars en parantes med högst 5 dimensioner.
Det kan ju vara så att det som är riktigt, riktigt vackert - finns det ytterst få som förstår.
Citera
2013-07-06, 17:20
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Om man har karaktär nog att ha tilltro till sig själv när man sätter ribban riktigt högt in i mörkret
märker man att satanism inte behöver hylla ego.

Vad man än må kalla detta väsen så ja, Satan finns. Själv finns det inget namn på detta väsen som jag gillar. Hur skall man bevisa att Satan existerar??? Livet vore annars en parantes med högst 5 dimensioner.
Det kan ju vara så att det som är riktigt, riktigt vackert - finns det ytterst få som förstår.

Hur definierar du satan? Är din definition av satan den samma som går att finna i de religiösa texterna?

Tror du att satan är en skapelse/varelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in