2012-08-18, 04:43
Medlem
Du verkar tolka det mesta du inte gillar som satanism.

Trodde i min naivitet att tråden skulle handla om livsåskådningen satanism men istället var det visst ondska i form av humorprogram och evolutionslära du avsåg.

Men visst, ondska i form av att vår frihet inskränks av maktgiriga politiker och företag finns det gott om i världen, det är dock inte satanism....
Citera
2012-08-18, 04:52
Medlem
Secreto10s avatar
Tror du har snöat för mycket in på vad alla Illuminati dokumentären snackar om.
Citera
2012-08-18, 05:43
Medlem
GanjaMoons avatar
Är du dum eller nåt?satanism är när man tillber djävulen inte driver med en religion =P sluta titta om det är så känsligt

Och om du hör jesus prata med dig borde du söka hjälp
Senast redigerad av GanjaMoon 2012-08-18 kl. 05:45.
Citera
2012-08-18, 07:03
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Satanism, förförelser, det onda inflytandet i samhället - hur märker ni av det? Förklara i detalj, någon händelse i era liv, TV, radio, vad har ni märkt?
Fredrik Reinfeldt är statsminister, det betyder att satan styr sverige. Ytterligare bevis (som om det skulle behövas) är att Jan Björklund är utbildningsminister. Spiken i kistan för alla som inte tror att satan tagit över världen.
Citera
2012-08-18, 12:49
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Satanism, förförelser, det onda inflytandet i samhället - hur märker ni av det? Förklara i detalj, någon händelse i era liv, TV, radio, vad har ni märkt?
vad är din lösning på detta problem?

ska vi förbjuda humor som south park och conan? intressant du skriver ateister kommer med sarkasm och att detta ska tas med nypa salt. Varför tänker du inte samma om dessa program? För det är så flesta tar humor som south park, inte seriöst.

Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Du verkar tolka det mesta du inte gillar som satanism.

Trodde i min naivitet att tråden skulle handla om livsåskådningen satanism men istället var det visst ondska i form av humorprogram och evolutionslära du avsåg.

Men visst, ondska i form av att vår frihet inskränks av maktgiriga politiker och företag finns det gott om i världen, det är dock inte satanism....
En av dom stora fördelarna med religion, man kan ta andras åsikter eller verk och säga dessa är onda enligt en allmäktig makt.
Senast redigerad av doublelift 2012-08-18 kl. 12:53.
Citera
2012-08-18, 13:07
Avslutad
Du verkar ha en mycket skev världsuppfattning. Vet du ens vad satanism är för något?
Citera
2012-08-18, 13:08
Avslutad
Du verkar ha en mycket skev världsuppfattning. Vet du ens vad satanism är för något?

Inte blir väll sura för man gör narr av andra sagofigurer. Eller?
Citera
2012-08-18, 13:16
Medlem
Bogomils avatar
Med underlag i den vaga definition av 'satanism' i trådunderlaget har jag en del personliga observationer.

Jag har t.ex. bemärkt, att en del människor med mera fanatisk nit än verklighets-anknytning försökar marknadsföra den sociopatiska demonen från GT, som falskligen kallas för 'gud'.

Det finns väl inget mer 'satanistisk' än detta.
Citera
2012-08-18, 18:06
Medlem
hejsantests avatar
Citat:

Jag har märkt många nästan dagliga saker. (Detta skall inte vara en listtråd, utan personliga berättelser).

"Southpark", den ritade serien, försöker förleda människan att tycka det skall vara ok att skoja om att döda bebisar. Fortsätter med att den serien också gör narr av en viss Jesus som dött för mänskligheten i tortyr. Finns många exempel i den serien. Så har vi ju "Late night with Conan O Brian", där fick en konstnärlig skulptör visa upp sina mästerverk av Jesus i förnedrande ställningar. "Ripley's believe it or not", där vi självklart jämförs med att vi är släkt med apan, om det var en chimpans som åkte skateboard. Förnedrande för varje människa att de ska tro att våran mamma å pappa svingade i träden en tid. "Jackass", där märker man hur humorn utvecklats för snabbt, att man skall tycka det är roligt när någon skiter på ett restaurangfönster medan folk sitter och äter, och många i världen skrattar åt det. Man måste förstå att de små stegen leder till ett allt elakare och därmed våldsammare samhälle. Vad tror ni barn får för bild av världen när de ser hur vuxna beteer sig på det viset de gör... jo de är ju kända och rika så nästa generation blir allt mer våldsam och elaka mot varandra. Har dock inte alltid själv varit på min vakt vad man borde skratta åt och icke, så mänsklig är jag - tro inget annat.

I naturprogram där det var förstärkt att endast de starkaste hjortarna, eller om det var bufflar, får para sig med honorna och därigenom sker "evolution" konstant till allt starkare och större bufflar. Som en parentes nämndes dock att de svaga passade på och para sig medan de starka var upptagna och slåss. Jag minns detta "MEN"... de starkaste bufflarna får para sig iaf, vilket gör evolutionen till ett faktum och så spekulerade tantrösten i naturprogrammet vidare.

Jepp, hörde Jesus igår som sa åt mig inombords att samhället är väldigt infekterad av Satan. Därför skapade jag denna tråd idag.

Vad skall man säga om tillåten tro för att diskutera detta fenomen... det handlar i stort om onska i samhället så tja, ateister dyker endå upp så man kan förvänta sig lite sarkasm, men ateister får nämna om förförelser istället. Kalla det vad ni vill.

Håll er till ämnet.
Sökte igenom trådar om detta men fann bara en som var (old).

Är det så att gud finns så är det ju gud som ligger bakom allt i grunden:

Eftersom gud är allsmäktig och kan se in i framtiden så visste han att när han skapade människan så skulle människan synda. Alltså visste gud att människan skulle få lida, att gud skulle få mörda kallblodigt, skapade då gud oss för att få mörda oss?
Gud skapade ondskan när han skapade ängeln lucifer, gud visste att lucifer skulle bli satan. Så gud är egoistisk mördare och är ondskan själv.
Det är gud som ska be oss om förlåtelse, men har man minsta lilla moral i sig så förlåter man inte en sådan individ. Så vi människor ska be om förlåtelse för små saker som tex att man har fantiserat om någon annan än sin fru, jobbat på en söndag mm när gud är den som har gjort de stora allvarliga sakerna...

Så allt är guds fel, det var han som såg till att det blev så här...
Citera
2012-08-18, 18:13
Medlem
Bogomils avatar
För dom son ännu inte vet det. Manka har meddelat en time-out från forumet här

https://www.flashback.org/sp38895566

så förvänta er inte med säkerhet svar.
Citera
2012-08-21, 17:31
Medlem
Citat:
...Förnedrande för varje människa att de ska tro att våran mamma å pappa svingade i träden en tid...

What??

Angående resten av inlägget; What??
Citera
2012-08-21, 17:49
Medlem
Neon666s avatar
Citat:

Jag har märkt många nästan dagliga saker. (Detta skall inte vara en listtråd, utan personliga berättelser).

"Southpark", den ritade serien, försöker förleda människan att tycka det skall vara ok att skoja om att döda bebisar. Fortsätter med att den serien också gör narr av en viss Jesus som dött för mänskligheten i tortyr. Finns många exempel i den serien. Så har vi ju "Late night with Conan O Brian", där fick en konstnärlig skulptör visa upp sina mästerverk av Jesus i förnedrande ställningar. "Ripley's believe it or not", där vi självklart jämförs med att vi är släkt med apan, om det var en chimpans som åkte skateboard. Förnedrande för varje människa att de ska tro att våran mamma å pappa svingade i träden en tid. "Jackass", där märker man hur humorn utvecklats för snabbt, att man skall tycka det är roligt när någon skiter på ett restaurangfönster medan folk sitter och äter, och många i världen skrattar åt det. Man måste förstå att de små stegen leder till ett allt elakare och därmed våldsammare samhälle. Vad tror ni barn får för bild av världen när de ser hur vuxna beteer sig på det viset de gör... jo de är ju kända och rika så nästa generation blir allt mer våldsam och elaka mot varandra. Har dock inte alltid själv varit på min vakt vad man borde skratta åt och icke, så mänsklig är jag - tro inget annat.

I naturprogram där det var förstärkt att endast de starkaste hjortarna, eller om det var bufflar, får para sig med honorna och därigenom sker "evolution" konstant till allt starkare och större bufflar. Som en parentes nämndes dock att de svaga passade på och para sig medan de starka var upptagna och slåss. Jag minns detta "MEN"... de starkaste bufflarna får para sig iaf, vilket gör evolutionen till ett faktum och så spekulerade tantrösten i naturprogrammet vidare.

Jepp, hörde Jesus igår som sa åt mig inombords att samhället är väldigt infekterad av Satan. Därför skapade jag denna tråd idag.

Vad skall man säga om tillåten tro för att diskutera detta fenomen... det handlar i stort om onska i samhället så tja, ateister dyker endå upp så man kan förvänta sig lite sarkasm, men ateister får nämna om förförelser istället. Kalla det vad ni vill.

Håll er till ämnet.
Sökte igenom trådar om detta men fann bara en som var (old).

Intressant, så du menar att kristendomens väg är bättre, på vilket sätt skulle ett samhälle som var helt igenom kristet vara bättre än ett sataniskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in