[quote=Reymont]
Citat:
Nja, jag skulle nog vilja säga att vi vet vad satanisten inte vill
, Det är samma som jag sa, den rör sig inte enbart i hallucinatoriska formen utan cirklar mot jord och därmed människa, utan mänsklig manifestation (behöver alltså inte vara med de svart markör utan både pastell och kulört -kamouflerat) ej hellr satanism, ism.. inte tro, utan ism. (rörelse)
Citat:
men inte riktigt vad den vill
Jodå, den är sökbar tankar uttalas i mer än ord och handlingar. Mellanrummen, det icke sagda.. toleranser och euforier.
.
Citat:
Jag menar att om du följer en plan eller en mall, så vet du vad du ska göra, men om du går utanför planen och agerar spontant eller rebelliskt, så vet du inte riktigt vad du gör. Du har ingen riktig plan med vad gör.
Nja, beror på vad du menar med mall.. mänsklig interaktion är ganska mall-lös - du talar om specifika arenor, vilka eller vilken då?
Citat:
Satan är en som utmanar auktoriteter, planer, mallar men inte för att etablera en ny auktoritet eller nya planer.
Möjligt att källan till sataniska idéer är planlös, dock utgår det från mänsklig hjärna vilken får stimulin utanför hjärnan och sedan hanterar de stimulin i asiocialt patologisk pervers agenda. Men som du säger, idén satan är illusorisk elelr imaginär.. och enormt "transparent" om det inte vore för att hjärnor har mönster och kännetecknande tankebanor vilka villkorar t.ex skillnad mellan human/icke-human med en massa kriterier.. som också ser olika ut och olika villkorade.
I nöjesbranchen, ska du vara vrång.. annars ingen intäkt osv osv.. i skola ska du inte vara vrån osv osv... därmed ser du motpol i t.ex ordning och kaos, system kalabalik. Där kalabaliken skapar egen värdemätare, vilken kan normalisras, därför reaktioner mot satanism... eller... en liten satanistisk baby idär satansdyrkan råder... var är det... jag gissar att babyn behöver heroin för att uppnå det finaste värdet på satanistens trappa till himmelriket och hitler.. är en springosse i denna trappa, ränner bara upp o ner upp o ner, medan härskarna är utklädda till helst flådda ödlor. Brännheta och alltid med drypande viljor. Som fixas med litet nålstick där det inte behagar öppna dig.
Nä, det är inte teorier och inte passande tt förneka satanisk frundamentalism, kristen fundamentalism finns, satanisk fundamentalism jobbar politikskt med den i vädjanden om jämlikhet.
Fråga dem vars barn blivit lemlästade, handikappade och döda, fråga dem som upplevt plötslig spädbarnsdöd, eller dem vilka jämställer ormar med spädbarn, anser att det är rättighet att upprätta terrarium då "jämställdhet" är den naiva behovstrappan (förvrängd, men använder språket..)
Citat:
Satan är därför rebell och inte revolutionär. Satan är som en irrationell tonåring som inte vill etablera nya regler utan bara känna sig fri från de gällande
.
Precis så. Freedom och rätten att dö och döda.