2013-07-05, 11:31
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Går rätt bra för mig och mitt lag i team just nu!

http://imgur.com/XIHOlPP

Förstår dock inte ratingsystemet fullt ut. Vi fick lov att börja på en låg MMR och har jobbat oss uppåt och har runt 70% win (Vi hade runt 50-50 efter våra första tjugo matcher, eftersom vi körde extrema lulstaktiker). Andra lag har dubbelt så mycket rating som vi har, men de har trots det inte ens kört mer än tre matcher. Hur fungerar det?

Som det ser ut nu skulle vi behöva spela hundratalsmatcher och gå med 100% win för att ens hamna i närheten av samma rating som de lagen med högst rating har. De har dock inte ens, som sagt, kört fem matcher.

Om det gör någon skillnad kan jag lägga till att vi alla spelar pub i Very High.

Att de har dubbelt så mycket poäng som er låter lite lustigt.
Annars så verkar ju logiken rätt i alla fall?
Efter 20 wins och 20 loss så bör ni ju ligga på en neutral nivå, dvs, +-0 i poäng.
Med 3 wins så bör laget i fråga således ha mer poäng än er.

Jag har inte en aning hur det fungerar, spekulerar bara lite.
Citera
2013-07-05, 11:37
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widilinski
Sumsarr! Lagt ner med starcraftandet? Jag spelar knappt heller längre, blir ju så satans arg på mig själv jämt i det spelet

Tjena Widilinski.

Inte spelat SC2 på ett bra tag. Måste dock erkänna att jag föredrar att bli arg på mig själv över att låta vreden nå stackarna på laget som det kan ske i dota.

Nej, numera är det dota som gäller för min del. SC2 är roligt, men att kunna sätta på dota och spela med kompisar är värt mer för mig. Älskar att kunna sitta och diskutera picks, lanes och strategier.

Skickar PM med steam-ID om du är sugen på att lira någon dag.
Citera
2013-07-05, 11:42
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Att de har dubbelt så mycket poäng som er låter lite lustigt.
Annars så verkar ju logiken rätt i alla fall?
Efter 20 wins och 20 loss så bör ni ju ligga på en neutral nivå, dvs, +-0 i poäng.
Med 3 wins så bör laget i fråga således ha mer poäng än er.

Jag har inte en aning hur det fungerar, spekulerar bara lite.

Kan komma med lite observationer jag gjort:

Det laget som har högst rating i team har totalt spelat 3 matcher och ligger på 5600 rating: http://dotabuff.com/teams. Många andra lag har liknande rating, trots att de bara spelat ett fåtal matcher.

Mitt lag får ~12 (om jag inte missminner) rating per vinst. Vi har spelat 77 matcher och har 69% win - detta ger oss idag 3591 rating.
Citera
2013-07-05, 11:44
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Tjena Widilinski.

Inte spelat SC2 på ett bra tag. Måste dock erkänna att jag föredrar att bli arg på mig själv över att låta vreden nå stackarna på laget som det kan ske i dota.

Nej, numera är det dota som gäller för min del. SC2 är roligt, men att kunna sätta på dota och spela med kompisar är värt mer för mig. Älskar att kunna sitta och diskutera picks, lanes och strategier.

Skickar PM med steam-ID om du är sugen på att lira någon dag.

Lite samma här, brukar sitta i skype på fredagar och dricka lite öl och köra dota med polarna, så jävla nice! Jag kan spela SC2 någon gång ibland fortfarande men älskar verkligen dota 2. Kör mest mellan high-very high skill. Bara att PM:a, addar när jag kommer hem från jobbet!
Citera
2013-07-05, 11:48
Medlem
riikas avatar
Citat:
Kan komma med lite observationer jag gjort:

Det laget som har högst rating i team har totalt spelat 3 matcher och ligger på 5600 rating: http://dotabuff.com/teams. Många andra lag har liknande rating, trots att de bara spelat ett fåtal matcher.

Mitt lag får ~12 (om jag inte missminner) rating per vinst. Vi har spelat 77 matcher och har 69% win - detta ger oss idag 3591 rating.

TMM fungerar ungefär så här. När du skapar ditt lag tar den dina spelares genomsnittliga rating och ger laget den ratingen. Det här är för att laget ska hamna mot hyffsat korrekt motstånd direkt istället för att behöva nöta sig igenom hundratals av matcher för att nå sin riktiga nivå. De lag som har bra mycket mer rating än er har helt enkelt bara högre rating än er i den vanliga matchmakingen.
Citera
2013-07-05, 13:04
Medlem
faadggs avatar
Dota 2 network verkar ju fuckat ur helt och hållet! kört 3 games sen 01:00 i natt. samma sak i alla spel: efter spelet står det fortfarande att jag är i ett game! ända man kan göra är att trycka "leave game" och sen får man ingen vinst är det bara jag? eller är det dota servrarna som spökar för alla (som vanligt..............)
Citera
2013-07-05, 14:34
Medlem
hajamptres avatar
Hur ofta ändras picksen i comp-matcherna?
Citera
2013-07-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Kollar på pro-dota nästan varenda dag, och picksen varierar riktigt ofta i mitt tycke. Om man jämför med förr i tiden är detta guldåldern av dota, inom variation av heroes spelade .
Citera
2013-07-05, 16:01
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykiis
Kollar på pro-dota nästan varenda dag, och picksen varierar riktigt ofta i mitt tycke. Om man jämför med förr i tiden är detta guldåldern av dota, inom variation av heroes spelade .

Du måste väl hålla med att det ändras varje gång spelet får en patch? Var ett bra tag innan 6.78 när picks var i princip likadant varje game.
Citera
2013-07-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre

Varje gång det kommer en ordentlig patch så ändras metagamet, men det tar tid för proffsen att komma på vad som funkar bäst. Efter senaste patchen så spelas det ganska mycket heroes som man aldrig såg förut så det ser ju bättre ut än för några månader sen just nu iaf.

Personligen hoppas jag att naix och gyro nerfas ännu mer tills de slutar vara 100% p/b och att skiten proffsen håller på med nu med hardcarrys som od,naix,naga mid som bottlecrowar och aldrig dör eller gankar försvinner snabbt för det är fan nästan tråkigare än pl+kotl-picks.
Citera
2013-07-05, 17:06
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Varje gång det kommer en ordentlig patch så ändras metagamet, men det tar tid för proffsen att komma på vad som funkar bäst. Efter senaste patchen så spelas det ganska mycket heroes som man aldrig såg förut så det ser ju bättre ut än för några månader sen just nu iaf.

Personligen hoppas jag att naix och gyro nerfas ännu mer tills de slutar vara 100% p/b och att skiten proffsen håller på med nu med hardcarrys som od,naix,naga mid som bottlecrowar och aldrig dör eller gankar försvinner snabbt för det är fan nästan tråkigare än pl+kotl-picks.

Nu har Gyro och Naix nerfats tror du det gör någon skillnad?. Kul att se bristleback i comp games. In Loda we trust.
  • Gyrocopter: Attack range reduced from 375 to 365
  • Lifestealer: Rage cooldown increased from 15 to 17 seconds
Citera
2013-07-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan

Men vid varje pick så finns det som sagt counter pick. Och olika strategier för att se till att om just ett lag kör Pl+ kotl att de förstör för dem så han aldrig blir farmad.

Jag tror inte på att det är något som är bestämt, beror ju på laget, strategin, vilka picks, vilka counter picks etc och spelarna själva.

Så nej det finns inget som är klart utan mesta hänger på spelarna själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in