2013-07-04, 22:05
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Är du i trotsåldern eller? Du har ju fel i exakt allting du säger om ALLTING. Man har inte problem med mute systemet om man inte trashtalkar, simple as that.

Mr "Dota handlar inte om att vinna".

Enligt dig kanske jag har fel, men det här är ett diskussionsforum vi har olika åsikter.

Ska vi diskutera om Dota 2 och varför det handlar om att ha kul och inte vinna för de flesta?

Det är viktigt för dig att förstå att inte alla har samma åsikt som dig, eller låt oss säga 90% av alla dota spelare som spelar för att det är roligt och inte för att vinna varenda game.

Vad betyder "hf" som man skriver i början av varje game, tror du?

Sedan tycker jag att det finns plats för mig som spelar för att vinna, men Dota 2 handlar inte om att vinna för de flesta, och därför handlar inte spelet om det heller.

edit: Varför skriver du att jag har fel i allting sedan håller du med mig i att man inte har problem med mute systemet om man inte trashtalkar?

Sedan är jag ny till det hela konceptet med forum och Flashback så då är jag en riktig trotsare
Senast redigerad av Hodur 2013-07-04 kl. 22:13.
Citera
2013-07-05, 00:13
Medlem
Ferross avatar
Man går väl ändå in för att vinna i början av alla matcher? Precis som i allting annat man gör. Det är roligt att vinna och tråkigt att förlora.

Det är tävlandet som gör dota kul, om man går in i en match för att "ha kul" och skiter i att försöka att vinna så blir det ytterst sällan roligt.

I 99 av 100 fall så är man ju gladare när man vunnit än när man förlorat, oavsett hur det har gått i själva matchen. Om man nu inte har noll tävlingsinstinkt, fast då ska man kanske inte hålla på och spela spel där man tävlar mot andra människor utan hålla sig till singleplayer.
Citera
2013-07-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Man går väl ändå in för att vinna i början av alla matcher? Precis som i allting annat man gör. Det är roligt att vinna och tråkigt att förlora.

Det är tävlandet som gör dota kul, om man går in i en match för att "ha kul" och skiter i att försöka att vinna så blir det ytterst sällan roligt.

I 99 av 100 fall så är man ju gladare när man vunnit än när man förlorat, oavsett hur det har gått i själva matchen. Om man nu inte har noll tävlingsinstinkt, fast då ska man kanske inte hålla på och spela spel där man tävlar mot andra människor utan hålla sig till singleplayer.
Nja, om jag bara gick in för att vinna i smm skulle jag ju bara välja starka heroes som jag kan lira bra. Finns ju vissa heroes som man nästan alltid vinner med men som inte är så roliga att spela varje game.

Jag föredrar att ha roligt när jag lirar också, iställe för att "try-harda" och bara spela för att vinna.
Ibland är det roligt med lite knasiga items, att manna up lite för mycket osv.
Citera
2013-07-05, 01:00
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
My point exactly, skriv inte någonting du kan visa källa på.

Sen säger du att "set" är 80 kort, hur skapar man ett set? Cyborgmatt skriver inte att det är "setet" som gör att man kan få en chans på itemdrops så det du har skrivit är fel, ännu en gång.

Efter att folk började exploita för att få kort har värdet på korten sänks någorlunda. För ett par dagar sedan kunde du få ett lag, dvs fem kort för 1 key. Det finns 17 olika lag så ~17 keys. Alla kort tillsammans brukade dock gå för 13-15 keys. Det finns inget "set" som Hodor talar om. Du använder korten i compendium och kommer senare antagligen få rewards beroende på hur fylld din compendium är (det finns redan tecken på achievements för bl.a. ett fullt lag och fem fyllda lag med kort).

Så ja, Hodor är ute och fiskar som vanligt.
Citera
2013-07-05, 01:10
Medlem
JerkZs avatar
Att ha roligt under en match och vinna är ingen motsättning. Oftast kan det vara skoj att göra några galna ganks, diva under tornen osv. Så länge man vinner i slutändan liksom
MEN, hatar däremot folk som farmar/junglar tills 30-40 min och sen börjar spela. Visst jättebra att du kommer tillslut, men hur roligt är det att bara högerklicka på creeps 90% av spelet.
Citera
2013-07-05, 01:26
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Efter att folk började exploita för att få kort har värdet på korten sänks någorlunda. För ett par dagar sedan kunde du få ett lag, dvs fem kort för 1 key. Det finns 17 olika lag så ~17 keys. Alla kort tillsammans brukade dock gå för 13-15 keys. Det finns inget "set" som Hodor talar om. Du använder korten i compendium och kommer senare antagligen få rewards beroende på hur fylld din compendium är (det finns redan tecken på achievements för bl.a. ett fullt lag och fem fyllda lag med kort).

Så ja, Hodor är ute och fiskar som vanligt.

Man säljer korten i sets, så nej. Men du förstår nog någon dag!
Citera
2013-07-05, 02:17
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Man säljer korten i sets, så nej. Men du förstår nog någon dag!

Det var däremot inte det du skrev. Man kan sälja korten hur fan man vill. Enkla, alla kort i ett lag, alla kort tillsammans eller på något annat sätt om man så vill.
Citera
2013-07-05, 02:24
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Det var däremot inte det du skrev. Man kan sälja korten hur fan man vill. Enkla, alla kort i ett lag, alla kort tillsammans eller på något annat sätt om man så vill.

Fortfarande sålde man ett set för 15 keys och man skrev att det var ett set.
Citera
2013-07-05, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Hej!

Jo jag personligen gillar Keita, inte bara laget i sig (ni är jävla bra pågar, men goAudio är bäst...).
Men det jag gillar mest är att keita försöker tag sitt ansvar i communityt och langa ligor och så.

Själv spelar och också dota på Semi-proffisionell nivå, i ett lag som är top 10 North America. Nu har jag väl i stort sätt outat mig, men vafan. Jag har aldrig mött Keita själv, men annars har jag mött 4FC och TCM från Sverige. I NA spelar vi mot alla de bästa lagen. Dig, Liq, EG, Denial och Root.

Anledningen att det blev NA scenen istället för EU är för tiderna jag spelar. Jag som har sambo och så kan inte sitta hela kvällarna, däremot natten och fram på morgonen är inga problem. Visst blir det på kvällen också, men inte lika mycket.

Praccar görs på svensk förmiddag.
HAHAHAAHHAAHHAAHHAHAHAHAAHAHAH
Citera
2013-07-05, 03:32
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwer456
HAHAHAAHHAAHHAAHHAHAHAHAAHAHAH

Är det inte läggdags för dig?
Citera
2013-07-05, 11:15
Medlem
Sumsarrs avatar
Går rätt bra för mig och mitt lag i team just nu!

http://imgur.com/XIHOlPP

Förstår dock inte ratingsystemet fullt ut. Vi fick lov att börja på en låg MMR och har jobbat oss uppåt och har runt 70% win (Vi hade runt 50-50 efter våra första tjugo matcher, eftersom vi körde extrema lulstaktiker). Andra lag har dubbelt så mycket rating som vi har, men de har trots det inte ens kört mer än tre matcher. Hur fungerar det?

Som det ser ut nu skulle vi behöva spela hundratalsmatcher och gå med 100% win för att ens hamna i närheten av samma rating som de lagen med högst rating har. De har dock inte ens, som sagt, kört fem matcher.

Om det gör någon skillnad kan jag lägga till att vi alla spelar pub i Very High.
Citera
2013-07-05, 11:25
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Går rätt bra för mig och mitt lag i team just nu!

http://imgur.com/XIHOlPP

Förstår dock inte ratingsystemet fullt ut. Vi fick lov att börja på en låg MMR och har jobbat oss uppåt och har runt 70% win (Vi hade runt 50-50 efter våra första tjugo matcher, eftersom vi körde extrema lulstaktiker). Andra lag har dubbelt så mycket rating som vi har, men de har trots det inte ens kört mer än tre matcher. Hur fungerar det?

Som det ser ut nu skulle vi behöva spela hundratalsmatcher och gå med 100% win för att ens hamna i närheten av samma rating som de lagen med högst rating har. De har dock inte ens, som sagt, kört fem matcher.

Om det gör någon skillnad kan jag lägga till att vi alla spelar pub i Very High.

Sumsarr! Lagt ner med starcraftandet? Jag spelar knappt heller längre, blir ju så satans arg på mig själv jämt i det spelet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in