2013-07-04, 20:59
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Är du seriöst dum i huvudet? Systemet är automatiskt, får du några reports så blir du automatiskt mutad.

Du trodde att man kunde solo köa sig till en hög winratio, dina osanningar har vi ju här i tråden där du säger saker du har läst men kan inte länka till diverse uttalanden.

Jag kan tro att jag kan flyga till månen, vinna OS-guld, skaka hand med kungen. Bara för att jag tror det är det inte sanning. Du är välkommen att motbevisa mig när det verkligen finns spelare som bara spelar solo queue och har en hög win ratio i alla fall. Jag orkade inte diskutera med dig då du verkar lite deprimerad över vad en spelare i varje lag kan åstadkomma.

Mvh
Citera
2013-07-04, 21:01
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
"We are looking at patterns of behavior over time only."

Som jag tidigare sagt har du kommit tillbaks från en mute och inte har sagt ett enda ord till någon och folk väljer att reporta dig ändå så kommer du bli mutad endast för att du tidigare varit mutad. Capische?

Varför skulle någon reporta dig om du inte har sagt ett ord? Din förklaring förstår jag inte.

Om någon skulle reporta dig för ett par dagar sedan fanns det en möjlighet att du fick en bann om det var fler reports över flera games. Det har dom redan fixat efter att en spelare bevisade detta genom att visa omständigheter som nästan aldrig kan demonstreras i riktiga games.

edit: Du länkade till dev.dota2 där de flesta tar chansen och trolla om mute systemet. Ingen i min dota krets eller guild är mutade (Purge's) guild utom han själv då han snackade lite skit ett game. Dom flesta jag har märkt varit mutade är verkliga idioter som förtjänar det, när någon i laget gör ett misstag spammar dom "Well played!", osv.

Jag har alltså ingen som helst negativ erfarenhet med mute systemet, vad har du för erfarenheter eller tar du alla argument av andras erfarenheter?

Mvh
Senast redigerad av Hodur 2013-07-04 kl. 21:09.
Citera
2013-07-04, 21:08
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Varför skulle någon reporta dig om du inte har sagt ett ord? Din förklaring förstår jag inte.

Om någon skulle reporta dig för ett par dagar sedan fanns det en möjlighet att du fick en bann om det var fler reports över flera games. Det har dom redan fixat efter att en spelare bevisade detta genom att visa omständigheter som nästan aldrig kan demonstreras i riktiga games.

edit: Du länkade till dev.dota2 där de flesta tar chansen och trolla om mute systemet. Ingen i min dota krets eller guild är mutade (Purge's) guild utom han själv då han snackade lite skit ett game. Dom flesta jag har märkt varit mutade är verkliga idioter som förtjänar det, när någon i laget gör ett misstag spammar dom "Well played!", osv.

Jag har alltså ingen som helst negativ erfarenhet med mute systemet, vad har du för erfarenheter eller tar du alla argument för att folk skriver om det?

Vad är det du inte förstår?

Vi säger att du blivit unmutad, håller tyst säger inte ett ord, folk reportar dig för lulz, detta resulterar i att du blir mutad igen.

Mina erfarenheter har jag redan skrivit om, skrev för ett par dagar i forat efter jag hade blivit unmutad där jag länkade ID till matchen där jag inte hade skrivit något elakt till någon men resulterade ändå i en mute eftersom systemet är automatiskt.

"Dom ska bygga ladder osv, der har dom redan sagt. " Det här skrev du i en annan tråd, vi ville ha bevis på det och du sa att du läst det någonstans.
Senast redigerad av rehyptol 2013-07-04 kl. 21:11.
Citera
2013-07-04, 21:14
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår?

Vi säger att du blivit unmutad, håller tyst säger inte ett ord, folk reportar dig för lulz, detta resulterar i att du blir mutad igen.

Du har inga som helst bevis på att detta har hänt, inte heller är det logiskt för någon att reporta dig utan anledning.

Vad blev du mutad av/hur länge?

Som sagt, de flesta på dev.dota2 är trolls, jag har inte träffat en enda som blivit mutad utan att ha gjort något. Sedan finns de med narcissistiska personlighetsdrag eller lider Dunning–Kruger effekten när de spelar, skylla på alla andra än sig själv.

edit: Jag skrev att dom ska bygga en ladder från det jag generellt har läst om, i Korea är ladder något extremt viktigt och om det blir något där så får vi se vad som händer här. http://www.youtube.com/watch?v=0HdXlEQA-10 "League"?

Det går bara att spekulera just nu, jag minns inte exakt var jag läste det där om ladder kanske i PC-Gamer utgåvan/interjuv. Sedan att du säger att jag är lögnare för något så litet om ett spel som inte har släppts är väldigt lustigt.

Mvh
Senast redigerad av Hodur 2013-07-04 kl. 21:19.
Citera
2013-07-04, 21:15
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Du har inga som helst bevis på att detta har hänt, inte heller är det logiskt för någon att reporta dig utan anledning.

Vad blev du mutad av/hur länge?

Som sagt, de flesta på dev.dota2 är trolls, jag har inte träffat en enda som blivit mutad utan att ha gjort något. Sedan finns de med narcissistiska personlighetsdrag eller lider Dunning–Kruger effekten när de spelar, skylla på alla andra än sig själv.

Det hände mig själv. Nej, de flesta på dev.dota2 är inte trolls vissa kommer med bra konstruktiv kritik.
Citera
2013-07-04, 21:22
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Det hände mig själv. Nej, de flesta på dev.dota2 är inte trolls vissa kommer med bra konstruktiv kritik.

Nu pratar vi om mute-systemet, du länkade mig dev.dota2 /misc där de flesta klagar om mute. Jag förstår inte varför man går in och klagar att man blivit mutad i tre dagar i rad när 99% av alla andra inte har haft ett enda problem. De med narcissistiska personlighetsdrag som sagt tar illa upp.

Bara för att det händer dig själv är du en av de 1% som blivit mutad. Du ska inte skriva att vi andra är efterblivna, ljuger, osv.
Citera
2013-07-04, 21:28
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Nu pratar vi om mute-systemet, du länkade mig dev.dota2 /misc där de flesta klagar om mute. Jag förstår inte varför man går in och klagar att man blivit mutad i tre dagar i rad när 99% av alla andra inte har haft ett enda problem. De med narcissistiska personlighetsdrag som sagt tar illa upp.

Bara för att det händer dig själv är du en av de 1% som blivit mutad. Du ska inte skriva att vi andra är efterblivna, ljuger, osv.

Har inte skrivit ni andra, folk i tråden har också klagat på mute-systemet. Du beter dig som att du har all rätt information när det kommer till Dota2, som jag tidigare skrivit du säger att Valve har sagt att dom ska göra en ladder till spelet men kan inte ge någon länk till vart du läst det.

Det är en osanning.

"Samlar man 80 st kan man bygga ett set som är värt 15 keys (ungefär 20 euro)

När man har skapat sitt set får man chans att få item drops, mer vet jag inte."

Vart har du läst om detta? Ännu en osanning eftersom du skriver 2 inlägg senare att det är vad du läst om men inte fått det bekräftat men likväl så beter du dig som att det är det.
Senast redigerad av rehyptol 2013-07-04 kl. 21:31.
Citera
2013-07-04, 21:38
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Har inte skrivit ni andra, folk i tråden har också klagat på mute-systemet. Du beter dig som att du har all rätt information när det kommer till Dota2, som jag tidigare skrivit du säger att Valve har sagt att dom ska göra en ladder till spelet men kan inte ge någon länk till vart du läst det.

Det är en osanning.

"Samlar man 80 st kan man bygga ett set som är värt 15 keys (ungefär 20 euro)

När man har skapat sitt set får man chans att få item drops, mer vet jag inte."

Vart har du läst om detta? Ännu en osanning eftersom du skriver 2 inlägg senare att det är vad du läst om men inte fått det bekräftat men likväl så beter du dig som att det är det.

Jag skrev i efterhand att jag inte minns vart jag läst det, kanske i PCgamer och om och är du insatt i Korea så vet du att de behöver en ladder. Videon jag länkade visade till exempel att de tänker skapa Leagues. Det officiella klippet pratar de om stats om man sätter på subtitles.

Om man har någon som helst erfarenhet vart keys används som betalningsmedel så kan man själv titta upp priser på olika saker. Nu pratar vi givetvis om trading i Dota 2. Valve sätter inte upp priserna själv att X kostar Z antal keys som används för att öppna chests.

Spelet är inte ute och Valve håller tyst om det mesta, kan du ta det som rykten? Cyborgmatt skrev

http://www.cyborgmatt.com/2013/06/introducing-the-player-cards/
Citat:
In the future the Compendium will be updated with Player card challenges which will provide rewards for meeting the criteria (more details on this below).

Sedan brryr jag mig inte om flera i tråden har klagat över mute, det är dota spelare generellt, där 99% inte är mutade. Jag tror även att dom som blivit mutad här i tråden är det av legitima skäl.
Citera
2013-07-04, 21:46
Medlem
Citat:
Jag har varit med sedan steam betan och kan en hel del bland annat om hur de jobbar osv. Jag försvarar mute systemet för att det fungerar, kan man inte läsa av statistik så är det bara så men det är redan bevisat att det är ett bra system.
Statistik från förra månaden (första):
  • Endast 1% av alla aktiva Dota 2 spelare är mutade.
  • Sedan systemet satts igång har 35% av all negativt prat minskats.
  • 60% av de som blir mutade förbättrar sitt beteende och blir inte mutade igen.
  • Totalt har reports sänkts 30%
Detta var ju dock innan man fick tillbaks sina reports varje gång man reportade någon. 2 reports / vecka räckte inte långt om man skulle reporta folk för communication abuse.

Om det fungerade fint så skulle de inte ha resettat och ändrat systemet med senaste patchen. Ge bara upp och inse att report systemet var totalt värdelöst.
Citera
2013-07-04, 21:46
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Jag skrev i efterhand att jag inte minns vart jag läst det, kanske i PCgamer och om och är du insatt i Korea så vet du att de behöver en ladder. Videon jag länkade visade till exempel att de tänker skapa Leagues. Det officiella klippet pratar de om stats om man sätter på subtitles.

Om man har någon som helst erfarenhet vart keys används som betalningsmedel så kan man själv titta upp priser på olika saker. Nu pratar vi givetvis om trading i Dota 2. Valve sätter inte upp priserna själv att X kostar Z antal keys som används för att öppna chests.

Spelet är inte ute och Valve håller tyst om det mesta, kan du ta det som rykten? Cyborgmatt skrev

http://www.cyborgmatt.com/2013/06/introducing-the-player-cards/

Sedan brryr jag mig inte om flera i tråden har klagat över mute, det är dota spelare generellt, där 99% inte är mutade. Jag tror även att dom som blivit mutad här i tråden är det av legitima skäl.

My point exactly, skriv inte någonting du kan visa källa på.

Sen säger du att "set" är 80 kort, hur skapar man ett set? Cyborgmatt skriver inte att det är "setet" som gör att man kan få en chans på itemdrops så det du har skrivit är fel, ännu en gång.
Citera
2013-07-04, 21:53
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
My point exactly, skriv inte någonting du kan visa källa på.

Sen säger du att "set" är 80 kort, hur skapar man ett set? Cyborgmatt skriver inte att det är "setet" som gör att man kan få en chans på itemdrops så det du har skrivit är fel, ännu en gång.

Mitt fel! Jag ska vara källkritisk från och med nu! Mvh

Men mute systemet får du ge dig om, det är ett bra system.
Citera
2013-07-04, 21:57
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Mitt fel! Jag ska vara källkritisk från och med nu! Mvh

Men mute systemet får du ge dig om, det är ett bra system.

Är du i trotsåldern eller? Du har ju fel i exakt allting du säger om ALLTING. Man har inte problem med mute systemet om man inte trashtalkar, simple as that.

Mr "Dota handlar inte om att vinna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in