Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Omedelbart? Har inte läst beskrivningen, om det finns mögel eller fuktskador. Sådant måste givetvis tas om hand ASAP. För övrigt - det är ett FRITIDSHUS. Många har utedass på sina sommarställen, vilket jag i o f s inte är så förtjust i personligen. Men om man inte kan tåla omoderna köksluckor i en sommarstuga a la Hans och Greta, då har det gått för långt.
EDIT: men visst, det märker man ju på plats om det känns ofräscht - i den andra bemärkelsen inte vad gäller färgval och stil utan lukt och hygien tex. I denna stuga kunde det nog passa med lite träpanel och rustika grejer. Perfekt för "den händige".
Däremot är jag ingen fan av att fylla en modern villa med furupanel. Tror det är vanligast norröver? En villa ska ju inte se ut som en sommarstuga/bastu.
/vän av ordning
Huset säljs med friskrivningsklausul eftersom det är i behov av renovering. Det är ett dödsbo så det kan ha stått orört under ett antal år..
Huset känns väldigt slitet. Golvet i allrummet behöver slipas och ytbehandlas. Väggarna vid matplatsen ser solblekta och tråkiga ut, lite nytt där vore på sin plats. I övrigt är väl allrummet ok.
Badrummet behöver verkligen en totalrenovering, gammalt och slitet, skabbigt!
Sovrummen är även de gamla och slitna, väggarna/taket ser bedrövliga ut.
Även köket är slitet, arbetsbänken bågnar bl.a.
Lägger man 1,4 miljoner på ett fritidshus hade åtminstone jag velat att det kändes en aning mer ombonat än det där. Bara för att man renoverar behöver ju det inte innebära vitt, glas och LED belysning.
En uppfräschning helt enkelt..