2013-07-02, 07:11
Medlem
TigerKids avatar
Tack byggarebob och kvackelikvack för karttydning! Nu har vi gått på djupet med objektet kan man säga. konstigt att man inte hittar interiörbilder...

Verkar lättare att hitta exteriörer då det finns gamla vykort på "allt" och vykortssamlare. Nu för tiden fotograferas och delas precis allt. Skulle ha funnits hundra bilder från fester i Societetshuset. Frågan är om det kommer finnas något sparat från vår tid? Men nu blir det OT, åter till udda objekt!
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-02 kl. 07:19.
Citera
2013-07-03, 20:11
Medlem
Varför inte en scoutgård
http://www.hemnet.se/bostad/gard-19rum-nassjo-kommun-almesakra-1-7-4992490

mer info:
http://www.sjobo.net/
Citera
2013-07-03, 20:38
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-yngsjo-havsbad-kristianstads-kommun-sagverksvagen-31-5260828
Citera
2013-07-04, 00:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owalskik
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-yngsjo-havsbad-kristianstads-kommun-sagverksvagen-31-5260828

Annorlunda och rätt läckert! Köket och toaletten får ju rejält underkänt men själva huset och övrig inredning var originellt och ganska mysigt. Mycket tak för pengarna!

Helskumt men jag gillar't!
Citera
2013-07-04, 01:30
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Detta hus tyckte jag såg hur mysigt ut som helst.

Parasollet på uteplatsen passade inte så bra där, milt uttryckt.
Citera
2013-07-04, 02:35
Medlem
Citat:
Helt klart mysigt, som tagen ur en saga. MEN vilka fula färgval på väggar och möblerna skulle jag byta ut allihopa till något mer fräscht men ändå med gammaldags karaktär. Utsidan behöver även lite TLC.
Varför trappan upp till loftet verkar vara av modell drauppochstängluckan förstår jag inte, trappan kunde göras snyggare.
Citera
2013-07-04, 08:20
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Helt klart mysigt, som tagen ur en saga. MEN vilka fula färgval på väggar och möblerna skulle jag byta ut allihopa till något mer fräscht men ändå med gammaldags karaktär. Utsidan behöver även lite TLC.
Varför trappan upp till loftet verkar vara av modell drauppochstängluckan förstår jag inte, trappan kunde göras snyggare.
Exteriören fick mig att tänka på Hans och Greta.

Nej! Hoppas inte köparen ska kladda vitt överallt och försöka göra det "fräscht"!

Det är jättemysigt som det är! Man kan ju slipa och vernissa lite men inte ta bort husets karaktär. Vill man ha modern stil kan man bygga nytt!
Citera
2013-07-04, 08:31
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Exteriören fick mig att tänka på Hans och Greta.

Nej! Hoppas inte köparen ska kladda vitt överallt och försöka göra det "fräscht"!

Det är jättemysigt som det är! Man kan ju slipa och vernissa lite men inte ta bort husets karaktär. Vill man ha modern stil kan man bygga nytt!

Samtidigt är ju huset i stort behov av renovering. Badrummet och köket måste ju uppdateras omedelbart, även övriga delar behöver lite kärlek. Men visst, inte vitt överallt
Citera
2013-07-04, 09:40
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Samtidigt är ju huset i stort behov av renovering. Badrummet och köket måste ju uppdateras omedelbart, även övriga delar behöver lite kärlek. Men visst, inte vitt överallt
Omedelbart? Har inte läst beskrivningen, om det finns mögel eller fuktskador. Sådant måste givetvis tas om hand ASAP. För övrigt - det är ett FRITIDSHUS. Många har utedass på sina sommarställen, vilket jag i o f s inte är så förtjust i personligen. Men om man inte kan tåla omoderna köksluckor i en sommarstuga a la Hans och Greta, då har det gått för långt.

EDIT: men visst, det märker man ju på plats om det känns ofräscht - i den andra bemärkelsen inte vad gäller färgval och stil utan lukt och hygien tex. I denna stuga kunde det nog passa med lite träpanel och rustika grejer. Perfekt för "den händige".

Däremot är jag ingen fan av att fylla en modern villa med furupanel. Tror det är vanligast norröver? En villa ska ju inte se ut som en sommarstuga/bastu.
/vän av ordning
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-04 kl. 09:52.
Citera
2013-07-04, 09:52
Medlem
Salorms avatar
bilden med duschrum/wc är lite skum. Har dom fotat från duschen så man inte ska se den eller är duschen obefintlig?
Vi har dusch i boden på vår sommarstuga, men känns ändå som om man vill se den.
Citera
2013-07-04, 10:03
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Omedelbart? Har inte läst beskrivningen, om det finns mögel eller fuktskador. Sådant måste givetvis tas om hand ASAP. För övrigt - det är ett FRITIDSHUS. Många har utedass på sina sommarställen, vilket jag i o f s inte är så förtjust i personligen. Men om man inte kan tåla omoderna köksluckor i en sommarstuga a la Hans och Greta, då har det gått för långt.

EDIT: men visst, det märker man ju på plats om det känns ofräscht - i den andra bemärkelsen inte vad gäller färgval och stil utan lukt och hygien tex. I denna stuga kunde det nog passa med lite träpanel och rustika grejer. Perfekt för "den händige".

Däremot är jag ingen fan av att fylla en modern villa med furupanel. Tror det är vanligast norröver? En villa ska ju inte se ut som en sommarstuga/bastu.
/vän av ordning
Huset säljs med friskrivningsklausul eftersom det är i behov av renovering. Det är ett dödsbo så det kan ha stått orört under ett antal år..

Huset känns väldigt slitet. Golvet i allrummet behöver slipas och ytbehandlas. Väggarna vid matplatsen ser solblekta och tråkiga ut, lite nytt där vore på sin plats. I övrigt är väl allrummet ok.
Badrummet behöver verkligen en totalrenovering, gammalt och slitet, skabbigt!
Sovrummen är även de gamla och slitna, väggarna/taket ser bedrövliga ut.
Även köket är slitet, arbetsbänken bågnar bl.a.

Lägger man 1,4 miljoner på ett fritidshus hade åtminstone jag velat att det kändes en aning mer ombonat än det där. Bara för att man renoverar behöver ju det inte innebära vitt, glas och LED belysning.
En uppfräschning helt enkelt..
Citera
2013-07-04, 10:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vad är det för fel på denna egentligen. Är det dom vulgära panoramafönstren? Är den galet skrikiga och grälla färgsättningen? Det känns trångt och plottrigt trots alla kvadratmeter. Det känns kallt och sterilt. Badrummet ser ut som från ett hotell i Krasnojarsk. men det kanske är för att det är nyproduktion. Ok, läget är bra men nåt fel är det.

Nyproduktion förresten, wtf? Byggt 2008 mitt i city. Vad fanns det för byggnad där innan?

Allt till ett groteskt högt pris 21 mille (100 000 kr/m²). Good luck Chuck!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-7rum-vasastan-tegnerlunden-stockholms-kommun-tegnerlunden-4-5048080

Mordernistiskt "penthouse" med stora glaspartier från golv till tak och altaner om 66 kvm med såväl parkutsikt som sen kvällssol.

Menar de Modernistiskt ? Eller skall något Mördas ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in