2013-07-03, 12:55
  #8629
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
En bra janna nukas inte ner på en sekund heller, hon är en utav dem bästa supports för att peela, och bara överleva. Visst är hon lite squishy, men oftast när jag spelar Janna så dör jag runt 2-3 gånger och rent generellt överlever teamfights etc. Och "alla" auraitems blir verklösa vet jag inte.. Oftast så köper man bara en auraitem (Locket/bulkward) och sen bara massor utav wards.


Verkligen, en bra janna countrar dem flesta gubbarna imo. Jarvan, Thresh, Zac, Leona också vidare..
Pickar man Taric just nu är det väll för att rent generellt spela Taric & urgot, eller bara ha en safe laningphase. Ska man ha CC så finns det någon annan support man kan picka imo.

Spelade precis janna, och även fast vi förlorade laning phasen brutalt så kunde vi vinna team fights, och jag gjorde bra mer nytta än deras support då jag blåste bort kennen engagen och hjälpte oss peela bakåt varje fight. Janna är enligt mig den starkaste supporten i teamfights med hela sitt kit. Detta går självklart att argumentera om, och beror mycket på teamcomps, men generellt
Citera
2013-07-03, 17:48
  #8630
Medlem
EvilGs avatar
WTF, vill ladda ner LoLrecorder men hemsidan funkar fan inte. Hur är det för er? För mig kommer det bara upp "Sorry, but we couldn't find the page you were looking for". Hjälp?
Citera
2013-07-03, 18:11
  #8631
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
WTF, vill ladda ner LoLrecorder men hemsidan funkar fan inte. Hur är det för er? För mig kommer det bara upp "Sorry, but we couldn't find the page you were looking for". Hjälp?
Verkar vara problem med hemsidan, lär nog fixar inom sin tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Visst kan du vara en bra support. Men om ens lag inte uppmärksammar vad som sker på kartan eller tar egna initiativ så spelar det ingen roll hur bra du counterwardar eller ger vision. Ett lag som kommunicerar dåligt kommer inte vinna några matcher. Så enkelt är det.
Fast om man har ett sånt lag spelar det ingen roll om vad man spelar då dem inte uppmärksamar vad som händer på kartan eller gör speciella saker. Spelar man till exempel Malphite, och man engagar och ens lag tittar åt andra hållet så kommer det inte gå. Säga att det inte går att carrya som support för det går.
Kommunikationen är en stor del, ja, en enkel ping säger rätt mycket och det är en bra saker dem har lagt till!
Citera
2013-07-03, 18:32
  #8632
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken


Fast om man har ett sånt lag spelar det ingen roll om vad man spelar då dem inte uppmärksamar vad som händer på kartan eller gör speciella saker. Spelar man till exempel Malphite, och man engagar och ens lag tittar åt andra hållet så kommer det inte gå. Säga att det inte går att carrya som support för det går.
Kommunikationen är en stor del, ja, en enkel ping säger rätt mycket och det är en bra saker dem har lagt till!

Har märkt att en heldel inte verkar fatta en enkel ping, senaste matchen körde jag jungel, men är väldigt skadad så kan inte hoppa in i någonfight just nu, så ser jag motståndarlagets lee springa upp för att ganka toppen som är pushad som fan utav vår attrox, pingar fallback 6 gånger tror jag, inte går idioten tillbaka för det, slutar med att jag mot bättre vetande drar till toppen själv, engagar och lyckas rädda idioten som är nästan död, och skulle dött garanterat om jag inte hade kommit, dör själv däremot.

Frågar hur många ping det krävs för att han ska sticka tillbaka, och får som svar:

Non, i know what im doing

....

Hmm junglaren varnar för gank toppen, han vägrar lyssna, junglaren dör för att rädda toppen, och topen säger att han vet vad han gör?
Citera
2013-07-03, 18:39
  #8633
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det fetmarkerade är den största faktaoiden som finns, en bra support vinner matcher och egentligen utan att behöva ta en enda fight.

Vision är allt och kan man counterwarda så vinner man matcher på det, så enkelt är det. Kan du utöver att ge vision även göra botlane till en cakewalk för din adc så förstår jag inte hur du förlorar.

Förövrigt är din post offtopic i tråden och skall postas i elognälltråden som mod-meddelandet säger.
Självklart! Om man spelar med folk som har ögon, hjärna, händer och reaktionsförmåga. Men hur ofta är det?
Citera
2013-07-03, 18:50
  #8634
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Har märkt att en heldel inte verkar fatta en enkel ping, senaste matchen körde jag jungel, men är väldigt skadad så kan inte hoppa in i någonfight just nu, så ser jag motståndarlagets lee springa upp för att ganka toppen som är pushad som fan utav vår attrox, pingar fallback 6 gånger tror jag, inte går idioten tillbaka för det, slutar med att jag mot bättre vetande drar till toppen själv, engagar och lyckas rädda idioten som är nästan död, och skulle dött garanterat om jag inte hade kommit, dör själv däremot.

Frågar hur många ping det krävs för att han ska sticka tillbaka, och får som svar:

Non, i know what im doing

....

Hmm junglaren varnar för gank toppen, han vägrar lyssna, junglaren dör för att rädda toppen, och topen säger att han vet vad han gör?
Såna personer kommer det alltid finnas tyvärr, det spelar ingen roll om du så skriver i chatten eller inte, utan dem måste få lära det genom sig själv. Jag kan ju tycka att det var dumt utav dig att springa dig såvida två saker. A) Han är värd massor utav guld (Har fått flera kills i rad) B) Du är värd mindre än honom, dvs du har dött flera gånger i rad. Annars kommer han aldrig att lära sig vad han gör fel, vilket du visste att han gjorde!

Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Självklart! Om man spelar med folk som har ögon, hjärna, händer och reaktionsförmåga. Men hur ofta är det?
Varje match? För att spela lol måste du ha allting.. Men, jag tror du överdriver, för systemet tänker inte "Cbath är så bra så han får spela med fyra idioter så han blir sur! haha!" utan systemet matchar faktiskt dig efter din Matchmaking rating, och inte efter något annat. Jag kan förstå att det är riktigt frusterarande, men försök bli level 30 alternativ spela med några kompisar så blir det roligare och din MMR höjs automatiskt när ni vinner.
Citera
2013-07-03, 20:06
  #8635
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Såna personer kommer det alltid finnas tyvärr, det spelar ingen roll om du så skriver i chatten eller inte, utan dem måste få lära det genom sig själv. Jag kan ju tycka att det var dumt utav dig att springa dig såvida två saker. A) Han är värd massor utav guld (Har fått flera kills i rad) B) Du är värd mindre än honom, dvs du har dött flera gånger i rad. Annars kommer han aldrig att lära sig vad han gör fel, vilket du visste att han gjorde!



Håller helt med dig, jag gjorde fel där genom att hjälpa han, bästa hade varit att istället antingen ganka en annan lane, eller Counter jungla medan man vet vart deras junglare är, men man får helt enkelt försöka lära sig att inte hjälpa sitt lag alltid.
Citera
2013-07-03, 20:18
  #8636
Bannlyst
Nästa hjälte:
http://www.surrenderat20.net/2013/07/champion-teaser-shadows-and-reflections.html#disqus_thread


Läckan var sann alltså:
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/538/5769/original.jpg
Citera
2013-07-03, 20:19
  #8637
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Såna personer kommer det alltid finnas tyvärr, det spelar ingen roll om du så skriver i chatten eller inte, utan dem måste få lära det genom sig själv. Jag kan ju tycka att det var dumt utav dig att springa dig såvida två saker. A) Han är värd massor utav guld (Har fått flera kills i rad) B) Du är värd mindre än honom, dvs du har dött flera gånger i rad. Annars kommer han aldrig att lära sig vad han gör fel, vilket du visste att han gjorde!


Varje match? För att spela lol måste du ha allting.. Men, jag tror du överdriver, för systemet tänker inte "Cbath är så bra så han får spela med fyra idioter så han blir sur! haha!" utan systemet matchar faktiskt dig efter din Matchmaking rating, och inte efter något annat. Jag kan förstå att det är riktigt frusterarande, men försök bli level 30 alternativ spela med några kompisar så blir det roligare och din MMR höjs automatiskt när ni vinner.
Det var inte ett problem förut men mina lagkamrater blir sämre och sämre och motståndarna blir lite lite bättre än innan.

När jag började så kunde jag carrya mitt lag hur lätt som helst, inga problem att vinna upp emot 13 matcher i rad, förlora en och sen vinna 10 till i rad. Men nu när mina lagkamrater är så otroligt värdelösa så vinner jag kanske fem i rad och förlorar fyra. Otroligt tråkigt.


Jag tog en bild på min senaste match för att visa vilka idioter jag får spela med.

Matchen avslutades efter 21 minuter.

Citera
2013-07-03, 20:20
  #8638
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Nästa hjälte:
http://www.surrenderat20.net/2013/07/champion-teaser-shadows-and-reflections.html#disqus_thread


Läckan var sann alltså:
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/538/5769/original.jpg
Tragiskt att Riot pumpar ut nya champs hela tiden istället för att fixa buggarna och servrarna.
Citera
2013-07-03, 20:31
  #8639
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Tragiskt att Riot pumpar ut nya champs hela tiden istället för att fixa buggarna och servrarna.
Pumpar och pumpar ut champs..? Gubben har ju inte ens släppts än, och dem har olika teams. Ett team för att göra nya champions, ett som har hand om reworks, ett som har hand om buggar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Det var inte ett problem förut men mina lagkamrater blir sämre och sämre och motståndarna blir lite lite bättre än innan.

När jag började så kunde jag carrya mitt lag hur lätt som helst, inga problem att vinna upp emot 13 matcher i rad, förlora en och sen vinna 10 till i rad. Men nu när mina lagkamrater är så otroligt värdelösa så vinner jag kanske fem i rad och förlorar fyra. Otroligt tråkigt.


Jag tog en bild på min senaste match för att visa vilka idioter jag får spela med.

Matchen avslutades efter 21 minuter.

Men det är ju inte så att riot's system tänker "Haha, den dära jävla cbatbh ska förlora nu så han blir förbannad" utan systemet tänker ju faktiskt så att det ser till att båda lagen har folk som är ungefär lika bra. Du kan använda quickfind.kassad.in och skriva in ditt namn där så kan du se båda lagens MMR (Matchmaking rating) så ska du se att det inte skiljer speciellt mycket. Tänk på att den lila sidan alltid har lite högre MMR.
För övrigt så säger den där bilden inte ett jävla piss. En bild på statsen säger absolut ingenting då det kan vara x antal saker som hänt som du har gjort dåligt.

Och, om du har kompisar så fattar jag inte problemet? Varför spelar du inte duo-q med dem bara så slipper du "idioterna"?
__________________
Senast redigerad av irken 2013-07-03 kl. 20:36.
Citera
2013-07-03, 20:39
  #8640
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Och, om du har kompisar så fattar jag inte problemet? Varför spelar du inte duo-q med dem bara så slipper du "idioterna"?

Lättare att carrya till vinst dessutom. Går man mid/top tillsammans med en jungler eller gå top och mid så kan man styra gamet jävligt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in