Citat:
Ursprungligen postat av
-=Mr_B=-
Jo, jag förstår precis vad du menar. Att bli identifierad, kallad slampa, och få påpekat att man varit otrogen bakom pojkvännens rygg borde ju vara värt minst... 100.000? Jag tycker resonemanget är löjligt. Skadeståndet borde tas bort helt, och tjejerna borde dömas till något i stil med 18 månaders samhällstjänst, gärna med proaktivt arbete mot mobbing.
B!
Jo det är ju fruktansvärt att brottsoffer kompenseras för kränkning.
Varför över huvud taget ha skadestånd i vår lagstiftning?
Samhällets avskrap borde ju fritt få leva ut sina destruktiva lustar utan att ersätta offren för den skada de gör dem. Det verkar väl rimligt och rätt?
Elda upp bilar och hus, det måste väl idag nästan ses som en mänsklig rättighet och ersätta dem som drabbas måste ju betraktas som reaktionär högeraktivism att hävda så.
Varför ska folk inte få misshandla eller våldta någon tös utan att behöva besväras av en massa skadestånd i efterhand, känner man att frustrationerna måste ut ja då måste de ju det, offren ja de får väl klara sig bäst de kan... Inget man ska behöva besväras med att kompensera...
Eller sprida ut rykten som solkar ner andra människor, måste ju ses som kutym idag att flickor ska få kallas vad som helst i syfte att förtrycka och förnedra dem så mycket man kan och i vilka former man behagar. Att det kan leda till tragedier för flickorna och de pojkar som pekas ut det är ju inget som behöver beaktas. Det är ju så roligt att svärta ner dem och se hur jävla dåligt de mår. Att se dem bryta ihop efter att falskligen utpekats som otrogna och bli hånade av andra är ju såååå kul så det ska man ju få göra utan att gottgöra dem om man blir påkommen.
Det vore väl ett underbart samhälle att leva i?
Bär man sig åt som en skit och skadar andra, ska det kosta och det rejält oavsätt om man slår dem på käften eller sprider ut rykten av värsta typ för att enbart roa sig själv på deras bekostnad. Jag verkligen från djupet av mitt hjärta hoppas att hovrätten skriver upp ersättningen till de drabbade så det står solklart för var och en att smutskasta andra människor så grovt och i den omfattningen kan riktigt rejält fucka upp livet för en lång tid framöver. Då får föräldrarna klart för sig att man skall hålla koll på vad ungarna gör på nätet och inte låta dem härja fritt där.