Citat:
Ursprungligen postat av
platyzma
Fast du missar det uppenbara, minst ett av dina barn är vettigt. I detta fall är minst två (kanske alla) av hennes barn totala idioter, inte minst gängmedlemmen. Det kan alltid gå fel, men går det fel om och om och om igen så är det inte slumpen det beror på. Hoppas det löser sig för ditt andra barn.
Jag förstår inte alls logiken i ditt resonemang. Om ett av barnen har begått brott skall inte namn nämnas men om båda gjort det skall namn nämnas!? Om någon förälder har 3 barn och två begår brott, skall de nämnas då?
Jag tror du får slipa lite på din logik.
Citat:
Vad fan snackar du om nu? Dessa två (måhända unga) idioter har hängt ut mängder med unga tjejer som KANSKE haft sex som värsta hororna och du påstår att det är lika illa att hänga ut deras namn när dom är dömda? Nu får du fan skärpa dig, är du bekant med packet eller?
Barn är aldrig pack! Det är uppenbart att du är nästan barn själv annars skulle du inte skriva på det viset. Som jag svarat den andre så får man inte hänga ut någon bara för att denne är dömd.
Men det viktigaste är att de faktiskt fortfarande är barn och har lägre konsekvenstänkande är vuxna. Fas det gäller ju förståss inte de vuxna som förtalar andra på nätet. De verkar inte tänka alls.
Jag vill tillägga att jag tycker det är bra att dessa förtal på Instagram genererar straffpåföljd. Det är skadeståndets storlek och fördelning jag är emot.
Om de varit vuxna hade jag gärna sett skadestånd på några miljoner för var och en av förtalarna (inte solidariskt) och inte bara dessa, utan alla som förtalar andra på nätet!