2013-07-01, 17:13
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Jag tror det kommer stå mellan Sky och Garmin imorgon.

Usch, ser det. Garmin har ett riktigt mysigt lagtempolag. Dessutom verkar Geraint Thomas sliten/skadad som annars är en viktig kugge i Sky.
Citera
2013-07-01, 17:22
Medlem
Tycker SKY ser lite svaga ut. Bara EBH, Froome och Porte som gått med in bägge dagar. De andra kanske vilar men jag tycker nog det borde följt med in om de kunnat.

En extra blick på Garmins lag gör att jag ser dem som favoriter faktiskt. Profilen ser ju hyfsat rak ut och då är nog motorn det viktigaste.
Citera
2013-07-01, 17:29
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Tycker SKY ser lite svaga ut. Bara EBH, Froome och Porte som gått med in bägge dagar. De andra kanske vilar men jag tycker nog det borde följt med in om de kunnat.

En extra blick på Garmins lag gör att jag ser dem som favoriter faktiskt. Profilen ser ju hyfsat rak ut och då är nog motorn det viktigaste.

Precis som du antydde förut så ser OPQS ganska starka ut också.
Dels med tempohästarna Martin, Chavanel och Terpstra men vi vet ju också att Mark Cavendish kan trumma på bra i tempolopp av den karaktär som går imorgon. Kwiatkovski är ingen dålig tempocyklist heller och Velits vann det nationella tempoloppet (dålig konkurrens)

Vi får väl dock sätta ett lite frågetecken för Martins kapacitet om han nu fortfarande känner av vurpan.
Radioshack har ett bra lag dem med.
BMC hade såklart varit mycket starkare om Taylor Phinney varit med.
Senast redigerad av ruckaali 2013-07-01 kl. 17:33.
Citera
2013-07-01, 17:59
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fortsätter han att ödsla energi på samma sätt som i dag så kommer han definitivt inte att nå en topp 5-placering. Huvudlöst kört anser jag! Det är bättre att han sparar på den fina formen tills det verkligen gäller.

Huvudlöst på lång sikt, men inte på kort sikt. Målet vara att säkra bergatröjan för ytterligare minst två dagar, vilket lyckades. Men som du säger, om han fortsätter på samma sätt framöver så lär han inte hamna i toppen i slutställningen. Sen tror jag att många överskattar betydelsen av att ta det lugnt för att hamna i toppen. Är man i bra form så är man. En eller annan attack under ett par dagar spelar ingen som helst roll för slutresultatet, anser jag. Därför tycker jag det var ett fint move av Rolland idag, precis som av Froome igår.
Citera
2013-07-01, 18:04
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Det var uppenbarligen fel strategi i Velogames att fylla laget med GC-ryttare och bara ha en spurtare. Visst, GC-ryttare kommer sakta men säkert börja dra in poäng, men det är ju så mycket roligare när man har en kille som slåss om segern på etappen. När Kristoff tappade idag så var ju etappen över för mitt lags det.

Angående Alpe d'Huez så gillar jag tilltaget. Det ger de tempoloppssvagare bergsgetterna en större chans att ta hem totalsegern.
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2013-07-01 kl. 18:12.
Citera
2013-07-01, 20:39
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Det var uppenbarligen fel strategi i Velogames att fylla laget med GC-ryttare och bara ha en spurtare. Visst, GC-ryttare kommer sakta men säkert börja dra in poäng, men det är ju så mycket roligare när man har en kille som slåss om segern på etappen. När Kristoff tappade idag så var ju etappen över för mitt lags det.

Angående Alpe d'Huez så gillar jag tilltaget. Det ger de tempoloppssvagare bergsgetterna en större chans att ta hem totalsegern.

Man hade kunnat lägga tempot över Alpe d´Hues och köra EN passering över 21-slingan åxå...
Man hjälper, själper alltid någon cyklist när man drar fram etapperna.
Hur so, så är det cykelporr denna upplaga... Tv-Godis
Citera
2013-07-01, 22:17
Medlem
Astana dominerade rejält idag i Österrike runt....tycker de är konstigt att en cyklist som Seeldraeyers inte fick plats i tdf laget hade kunnat göra stor nytta där...
Citera
2013-07-01, 22:53
Medlem
knullklassons avatar
Ny totalledare i Flashback-ligan på VeloGames
Som sig bör passar jag på att tillfälligt byta avatar. Jag vill också att mishima, i egenskap av moderator, ändrar bakgrundsfärgen på alla mina inlägg till gul. Tack.
Citera
2013-07-01, 23:01
Medlem
Drinis avatar
Älskar hur min 4p ryttare som jag valde med hjälp av ole-dole-doff är den som gett mig mest poäng o_O
Gorka Izagirre,30p
Citera
2013-07-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Astana dominerade rejält idag i Österrike runt....tycker de är konstigt att en cyklist som Seeldraeyers inte fick plats i tdf laget hade kunnat göra stor nytta där...
Var rätt säker på att han skulle få en plats faktiskt.Speciellt när Grivko vurpade bort sig. Men antar att man ville ha med ett antal kazaker till. Muravyev, Bassayev och Lutsenko har dock inte rosat marknaden och idag försvann Kash. Tycker nästan det konstigaste är att Dyachenko inte är uttagen, förmodligen deras starkaste kazak, förutom Iglisnky som dock inte verkar vara i någon vidare form.

I Velogames går det väl sådär, men glad att jag tog med underskattade Julien Simon, instängd i dagens spurt dock, vilket var synd.
Valde Cavendish över Sagan för att jag såg någon uträkning på CyclingNews forum att Cav bör vinna poängtävlingen och tänkte att det borde ge en bra indikation.
Hittills har det väl fallit ut sämre än väntat för de båda.
Citera
2013-07-02, 03:04
Medlem
mrshylocks avatar
Bara jag som inte tycker att lagtempo inte hör hemma i en främst individuell tävling som ju TdF faktiskt är. Visst, lagen tävlar i även de vanliga etapperna, men det blir ju mycket mer utslagsgivande i ett lagtempo.
Citera
2013-07-02, 03:24
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
Bara jag som inte tycker att lagtempo inte hör hemma i en främst individuell tävling som ju TdF faktiskt är. Visst, lagen tävlar i även de vanliga etapperna, men det blir ju mycket mer utslagsgivande i ett lagtempo.

Det du egentligen tar upp är den eviga frågan om cykling är en lagsport eller en individuell sport. Enligt mig är TdF en lagtävling där lagen kör för att få en cyklist långt fram på etappen eller högt upp sammandraget, medan t.ex. VM där storleken på lagen är mindre, mer är ett gränsfall.

Vet inte ens om jag håller med om att ett TTT är mer utslagsgivande. Skulle en av storfräsarna sitta ensam mot 3-4 st från ett annat lag på en vanlig etapp skulle han få det mycket kämpigt. Så även på de vanliga etapperna är lagen oerhört viktiga, även om det inte är lika uppenbart.

Men cykelsporten är verkligen unik, det finns ingen annan idrott där det gäller att ta sig från punkt A till punkt B fortast möjligt där man är i så stort behov av hjälp från sina lagkamrater som i cykling. Och det är det som gör att jag tycker att sporten är helt fantastisk.

Så jag tycker absolut att ett TTT hör hemma i tävlingen. Dessutom är etappen endast 25 km lång, så det kommer inte bli några jättestora tidsavstånd och det kommer inte vara här som Touren avgörs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in