Citat:
Ursprungligen postat av
Johanhaa
Skydda sin kapten visst men inte behöver man köra så pass hårt...Fedrigo kanske inte men på förhand en rätt bra etapp för han hade kunnat klara sista backen riktigt bra för att sedan gå i utbrytning efter den..? nu fick han ju ligga och dra i klungan i som jag ser de onödan och av hans eget kroppsspråk åxå onödigt...
Nej, det var kanske lite onödigt att köra så hårt, men de är nog lite överentusiatiska när de för första gången har en så pass bra cyklist som Pinot. Stod på hemsidan att kommit fram till det på morgonnmötet efter oroligheterna på etapp 1. Kan inte franska så fick använda Google Translate, så med viss reservation.
Angående Alpe d'Huez så tycker jag också det är lite halvtramisgt, men antar att de ville hitta på något extra till hundraårsjubileet.
Etapp 9 tror jag för övrigt kommer bli väldigt kul, påminner lite om fjolårets etapp i Schweiz där Kessiakoff körde solo, inte bara för att den går motsvarande dag. Backarna är dock lite färre men av svårare kategori. Men knappt en plan meter. Läste dock för en vecka sedan ungefär att delar av etappen (de i närheten av Bangeres du Luchon) var hotade pga översvämmning, men förhoppningsvis är porblemen nu lösta.