2013-07-01, 14:05
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Känns överdrivet och lite väl mycket show över det. En gång hade räckt gott och väl. Tydligen ska utförslöpan vara ganska så farlig, arrangören har redan fått kritik för detta.

På tal om något annat så har Fabian Cancellara förlängt sitt kontrakt t.o.m. 2016 med sitt nuvarande stall RadioShack, som nästa år heter Trek.

Jag älskar Alpe d'Huez, men att cykla den två gånger på samma etapp förtar lite av den mytiska känslan av den avslutande stigningen. "Nu är vi här, myten, berget, legenden... Javisst ja, vi var ju här för en timme sedan." Jag hade definitivt föredragit en enda körning, precis enligt traditionen.
Citera
2013-07-01, 14:41
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Såg jag fel, eller har min stora barndomsidol Virenque skaffat sig en halstatuering??
Du såg helt rätt... http://www.lefigaro.fr/medias/2012/07/16/5bcb7344-cf50-11e1-ab81-33a98222ef60-493x328.jpg
Citera
2013-07-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Skydda sin kapten visst men inte behöver man köra så pass hårt...Fedrigo kanske inte men på förhand en rätt bra etapp för han hade kunnat klara sista backen riktigt bra för att sedan gå i utbrytning efter den..? nu fick han ju ligga och dra i klungan i som jag ser de onödan och av hans eget kroppsspråk åxå onödigt...
Nej, det var kanske lite onödigt att köra så hårt, men de är nog lite överentusiatiska när de för första gången har en så pass bra cyklist som Pinot. Stod på hemsidan att kommit fram till det på morgonnmötet efter oroligheterna på etapp 1. Kan inte franska så fick använda Google Translate, så med viss reservation.

Angående Alpe d'Huez så tycker jag också det är lite halvtramisgt, men antar att de ville hitta på något extra till hundraårsjubileet.

Etapp 9 tror jag för övrigt kommer bli väldigt kul, påminner lite om fjolårets etapp i Schweiz där Kessiakoff körde solo, inte bara för att den går motsvarande dag. Backarna är dock lite färre men av svårare kategori. Men knappt en plan meter. Läste dock för en vecka sedan ungefär att delar av etappen (de i närheten av Bangeres du Luchon) var hotade pga översvämmning, men förhoppningsvis är porblemen nu lösta.
Citera
2013-07-01, 16:41
Medlem
knullklassons avatar
Ganska nöjd med dagens resultat. Fick in två gubbar bland de tio bästa på etappen; Simon Gerrans och Peter Sagan.

Citera
2013-07-01, 16:45
Medlem
Kul att se att Kessiakoff rullade in i mål med dem bästa. Han verkar vara i hyfsat slag . Ska bli intressant att se om jag kan avancera från min sista plats i vår tävling
Citera
2013-07-01, 16:55
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ganska nöjd med dagens resultat. Fick in två gubbar bland de tio bästa på etappen; Simon Gerrans och Peter Sagan.

Hade två stycken topp 11 idag, Gilbert och EBH. Börjar smått ångra att jag valde Cav före Sagan men än finns det tid för han att revanschera sig.
EBH i gult efter lagtempot?
Citera
2013-07-01, 16:56
Medlem
TilleyHats avatar
Underbart att Simon Gerrans vann över Peter Sagan! Gammal är äldst! Kul också att Pierre Rolland visade framfötterna idag. Han kan bli en topp 5 kandidat totalt. Jag har tippat (mycket optimistiskt kanske) Fredrik Kessiakoff som topp 15 totalt. Vissa goda tecken kunde jag skönja idag i alla fall. Hoppas Fredrik har en stigande formkurva och kan överraska positivt på någon etapp. Önskedrömmen är förstås en etappseger, men en mycket hög GC-placering är gott nog. Nästa år vinner han två etapper, bara så ni vet!
Citera
2013-07-01, 16:59
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:

Haha jäkla gottegris. But well played. Efter morgondagens hoppas jag att ha gula tröjan (Froome eller EBH), poängtröjan (Sagan) och bergatröjan (Rolland).

Sky borde väl ses som favoriter inför morgondagen? Vilka kan utmana?
Citera
2013-07-01, 17:00
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Kul också att Pierre Rolland visade framfötterna idag. Han kan bli en topp 5 kandidat totalt.
Fortsätter han att ödsla energi på samma sätt som i dag så kommer han definitivt inte att nå en topp 5-placering. Huvudlöst kört anser jag! Det är bättre att han sparar på den fina formen tills det verkligen gäller.
Citera
2013-07-01, 17:02
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Haha jäkla gottegris. But well played. Efter morgondagens hoppas jag att ha gula tröjan (Froome eller EBH), poängtröjan (Sagan) och bergatröjan (Rolland).

Martin borde väl nästna ensam kunna dra fram Omega till en bra placering.
Citera
2013-07-01, 17:03
Medlem
Citat:
Är väl de vanliga Garmin, GreenEdge och Quick Step. Kanske BMC och Movistar. Möjligen Astana och Katusha.
Citera
2013-07-01, 17:09
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:

Jag tror det kommer stå mellan Sky och Garmin imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in