2013-06-28, 22:37
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Sånt här gillar jag, Stage 1 Fly Through: http://www.youtube.com/watch?v=91OrGehtfEY
Kunde varit ännu mer detaljerat. Verkar iaf vara en bra kanal det där.

Kikade lite sånt under girot, kombinerat med att själv kolla banprofilen på bild så får man ett bra intryck över loppet.

Förresten välkommen hit
Citera
2013-06-29, 00:29
Medlem
knullklassons avatar
Så, nu har även jag anslutit till Flasback-ligan på Velo Games. Det är helt sjukt vad pisk ni kommer få av mig och mina gubbar! Ni kommer troligtvis ha gett upp kampen redan innan karavanen lämnat Korsika!
Citera
2013-06-29, 00:37
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Är också med i tävlingen nu. Har ingen vidare koll på sporten och ser det som pinsamt och direkt skamligt för er andra om jag inte är bland de fem sista.
Du och jag får väl ha en egen tävling oss emellan. Gissar på att vi gör upp om de två sista platserna.
Citera
2013-06-29, 00:38
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Så, nu har även jag anslutit till Flasback-ligan på Velo Games. Det är helt sjukt vad pisk ni kommer få av mig och mina gubbar! Ni kommer troligtvis ha gett upp kampen redan innan karavanen lämnat Korsika!

Hehe många stora käftar igång redan. Jag väljer att låta mina cyklister tala, om ni nu kan höra dem från bak i klungan.
Citera
2013-06-29, 09:39
Medlem
Drinis avatar
Appropå tävlingen. Haha hur vet vi hur det går för oss? vad spelar in för att få "poäng"?

Och varför är alla andras val dolda?

Själv valde jag lite med hjärtat,lite med någon form av "seriös" amatöranalys, mitt sista val så tog jag det namn jag hört vacchi nämna i gud-vet-vilket sammanhang och mitt wildcard körde jag ole-dole-doff

vi är uppe i 27 team nu
Citera
2013-06-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Du och jag får väl ha en egen tävling oss emellan. Gissar på att vi gör upp om de två sista platserna.
Även mitt lag kommer att figurera i bottenskiktet. Jag har följt sporten från tv-soffan allt sedan man fick eurosport 1989 men mycket litet de senaste åren.

Fredrik har ju tonat ner förväntningarna på sig i de senaste intervjuerna men hur är det, är han Astanas man för bergatröjan?
Citera
2013-06-29, 10:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Appropå tävlingen. Haha hur vet vi hur det går för oss? vad spelar in för att få "poäng"?

Själv valde jag lite med hjärtat,lite med någon form av "seriös" amatöranalys, mitt sista val så tog jag det namn jag hört vacchi nämna i gud-vet-vilket sammanhang och mitt wildcard körde jag ole-dole-doff

vi är uppe i 27 team nu

Det klarnar när tävlingen väl börjar. Har för mig att man får se andras lag också då.
Citera
2013-06-29, 10:35
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:

http://www.velogames.com/tour-de-france/2013/scores.php visar hur man får poäng: Placering på etapper, köra i de olika tröjorna, vara i utbrytning, slutställningen och lite annat

Citat:

För att man inte ska kunna kopiera varandra, det går fortfarande att byta cyklisterna i sitt lag om man vill. När starten har gått och tävlingen är stängd för fler anmälningar och byten kan man se vad de andra har valt.
Citera
2013-06-29, 11:33
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leclassique
Fredrik har ju tonat ner förväntningarna på sig i de senaste intervjuerna men hur är det, är han Astanas man för bergatröjan?

Det luriga med bergatröjan är att den är oerhört svår att planera för. Minsta för mycket kraftansträngning vid ett av bergsprisen och man kan vara körd för resten av racet. Förra året planerade inte Kessiakoff för tröjan men hamnade där ändå och det är väl samma typ av scenario man kan hoppas på i år.
Citera
2013-06-29, 11:37
Medlem
ruckaalis avatar
Slog mig nu att vi är 30 stycken i flashbackligan. Helt otroligt egentligen med tanke på hur intresset sett ut här på forumet senaste året. Men det är klart att årets största idrottsevenemang lockar
Hur kul som helst är det i alla fall.

Ska bli intressant att se hur era lag ser ut.
Citera
2013-06-29, 11:56
Medlem
Drinis avatar
Bara jag som inte får svenska kommentatorer på eurosportplayer.se ? Svensk flagga, kan byta till övriga nordiska språk men dom pratar fortfarande franska
Citera
2013-06-29, 12:00
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Bara jag som inte får svenska kommentatorer på eurosportplayer.se ? Svensk flagga, kan byta till övriga nordiska språk men dom pratar fortfarande franska
Tyvärr är vi fler. Att dom jävla nollorna får köpa Touren är en skandal. Igår fungerade språket men inte i förrgår. Förra året var eurosportplayer bedrövliga. Jag skrev till dom flera gånger om dagen men fick sällan svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in