Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Åsa "Jag har alltid rätt" Linderborg gör det igen.
Denna gång attackerar hon Sverigedemokraterna med helt klart olämpligt innehåll i sin krönika "Sverigedemokraterna och Jätten Dumdum".
En del citat ur denna minst sagt vidriga artikel:
Citat:
Samtidigt ökar det högerextrema våldet. I Uppsala knackar nynazisterna vänsteraktivister med samma lätthet som Jätten Dumdum plockar träd och människor.
Citat:
Dessutom pratar man om våldet som om det vore lika stort från båda sidor, när det i själva verket går hundra högerdåd på ett som kan tillskrivas vänstern.
Hur i helvete kan man ens påstå något sånt?
Enda anledningen till att "välfärdsprojektet" går åt helvete är den vettlösa invandringen. Mängden "riktiga" nazister eller högerextremister (personer som
verkligen vill utrota judar, mordhotar personer, misshandlar, etc.) i Sverige kommer inte ens upp i en tredjedel av vänsterextremisterna. Det går inte att ha ett fredfullt torgmöte utan att det stormas av hundratals AFA-anhängare eller slödder från andra terroristgrupper som misshandlar, mordhotar etc. Ja, du har rätt att det finns desperation hos medborgarna, gissa varför SD växer för var dag?
Diskutera. Vad tycker ni om Åse Linderborgs krönika?
Länk till artikel:
http://www.aftonbladet.se/kultur/article4866058.ab
Krönikan är inte journalistik, den kanske kan kallas opinionsbildning men inte journalistik, och då kanske man anser att det är mindre krav på källor. Sidofrågan jag började fundera över är varför kultursidorna ska syssla med politisk opinionsbildning?
Föresten kanske hon anser att det är ok att tänja på sanningen eftersom ”de borgerliga ledarsidorna ljuger hundra gånger så mycket” – ärligt talat har jag ingen aning om det sista var träffsäker eller usel ironi av mig.