Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
I det här fallet verkar det ju som hon bara spelade bort det hon inte själv ägde, andras tillgångar. Dessutom ökade ju överföringarna markant det sista året, så någon insikt om sitt "skamliga leverne" tycker jag inte hon kommit fram till.
Ja, för hon hade väl kvar bostadsrätt, bil - och cykel..? TL ville leva på en bra standard själv medan hon stal från andra. Jag har betydligt mer respekt för människor som sätter sig själva i fördärv, blir hemlösa osv pga missbruk (om ni förstår vad jag menar). Egoismen hos TL är inte vacker.
Enligt skogsarbetaren idag (Expressen?) var det inte han som fann henne, utan han hörde en arbetskamrat skrika till. Sedan såg de andra en "docka" som verkar ha
legat under ett träd, och det var när de såg tänderna som de insåg att det var en människa. Slutsatser som kan dras av det är att det inte var lukten som fick någon att gå dit, kroppen låg på marken (hängde hon sig så hade hon ramlat ner) och ansiktet verkar ha varit illa åtgånget om tänderna var så framträdande att de lade märke till dem på ett avstånd för att kunna förväxla liket med en docka.
Jag tror att hon medvetet inte ville hittas, eller hittas om flera år - när skriverna lagt sig och saken var bortglömd hos folk. Vi vet inte heller om hon hade (inplastade) avskedsbrev till var och en när & kär på sig, eller intill sig. Annars tänker alla självmördare inte rationellt eller på andra, utan är för uppi sig själva.
Kommunen får tillbaka 10 miljoner minus självrisk på 40K, enligt artikel i lokalblaska idag. Ca hälften. Jag är medveten om att det har skrivits och spekulerats om det tidigare, dock är läget ett annat idag.